Corsa B z 2000 - wiloć i filtr przeciwpyłowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakiś czas temu odkryłem w mojej corsie kałużę wody pod dywanikiem pasażera, zdjołem tapicerkę i osuszyłem ale nie mogłem ustalić przyczyny, obecnie wszystko wygląda ok poza tym, że szybko zaparowują szyby. Chciałbym wymienić filtr nawiwu kabiny ale nie wiem co rozkręcić i jak się do tego zabrać aby czegoś nie spartolić. Proszę o wskazóki. Pozdrawiam
  
 
Być może na początek wystarczy "odkurzenie" filtru - u mnie zawsze zdecydowanie poprawia to sytuację.
Dostęp do niego nie jest skomplikowany (myślę że jest tak jak w mojej trochę starszej corsie B)
Trzeba podnieść maskę i odkręcić śruby, które mocują ten czarny plastik przylegający do szyby samochodu. Powinien być on dzielony na środku więc wystarczy abyś podniósł tą część z lewej patrząc z przodu samochodu gdyż filtr jest zlokalizowany bardziej po tej stronie. Musisz też wypiąć kapturki ochraniające śruby mocujące wycieraczki bo one będą przytrzymywać plastik. Powinny wyskoczyć po delikatnym podważeniu. Pod tą plastikową osłoną jest filtr (zapewne nieźle zasyfiony). Spróbuj go odkurzyć oraz wyczyścić jak najwięcej zanieczyszczeń, które nazbierały się tam w okolicach filtru. Jeśłi to nie pomoże to filtr trzeba wymienić.
Pozdrawiam.

p.s. Co do parowania szyb to swoją drogą uważam,że system nawiewu powietrza to jedna ze słabszych stron naszych modeli Opla