Sterownik silnika i sonda lambda Omega 2.0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam otóż taki problem:
Od jakiegoś czasu sporadycznie zapalała się kontrolka "check", ostatnio paliła się już prawie zawsze. Po podłączeniu do komputera wyszły błędy sondy lambda. Wymieniłem sondę (nówka GM), check dalej się palił, elektronik upierał się, że to znowu sonda uszkodzona.
O.K. Kupiłem i wymieniłem następną sondę (nówka GM, ale od innego sprzedawcy).
Znów to samo, szlak mnie trafił bo już wsadziłem w d**ę 450,00 zł.
Kazałem dogłębnie zbadać elektronikowi całą instalację (podejrzewałem, że może przewody idące od wtyczki do sterownika są uszkodzone) i sterownik silnika. Okazało się, że przewody są O.K a to "sterownik po uruchomieniu silnika nie podaję napięcia na grzałkę sondy lambda" - tak powiedział fachman, a co dziwne podaje je dopiero po wyłączeniu zapłonu przez ok. 1 minutę (?)
Czy ktoś spotkał się z takim czymś, zaznaczam, że przeszukałem forum pod tym kątem i niewiele znalazłem.
Czy da się taki komputer naprawić ? Za wszelkie sugestie będę wdzięczny
Artur z Gorzowa Wlkp.



  
 
Jesli sond abyla do D trzba bylo ja reklamowac.
A podpinales sie pod TECHA?? Bo wydaje mi sie ze trzeba by sprawdzic czy sonda wogle zaczyna smigac. Bo wiesz samo podgrzewanie swoja droga ale sonda powninna sie sama zagrzac po jakims czasie i zaczac pracowac.
Mysle ze jak sterownik padł to raczej tylko wymiana.
  
 
Witam!!!

Zrobienie grzania sondy jest banalne i mozna to zrobic samemu.... ale mnie sie mocno wydaje iz sterownik nie manic wspolnego z grzłka sondy.... wydje mi sie ze zalaczana jest przekaznikiem w momencie urychomienia samochodu....

wydaje mi sie iz nalezalo by poszukac jednak uszkodzenia w instalacji elektrycznej...

a grzanie sondy mozesz zrobic samamu podpinajac sterowanie przekaznika ( albo oryginalnego albo dolozonego) pod np sterowanie pompa paliwa.... albo inne zasilanie po stacyjce..roznica bedzie wtedy tylko taka ze grzalka bedzie grzala po przekreceniu klucyka a nie po uruchoieniu silnika....nalezy wystrzegac sie zbyt dlugiego trzymania zaplnu bez pracy silnika....

sma sade terz mozna latwo zmierzyc... przyjmuje wartosci od 0 do 1v zwyklu multimetr to pokazuje...

nie wiem ilu przewodowa jest ta sonda, ale jesli 4 to nalezy dobrze strzawdzic czy na szarym mamy porzadna mase... a jak 3 to na czarnym trezba ylko zmierzyc napiecie i bedzie wiadomo...

nalezy tylko pamietac ze zle wskazanie sondy nie musi wskazywac od razu na awarie sprzetu.... u mnie bylo tak wlasnie...sonda caly czs na bogatej mieszance....nowa ze sklepu dalej to samo...no i rzeczywiscie byla zbyt bogta mieszanka, a nie uszkodzona sonda...

pozdrawiam
  
 
Dodam jeszcze zeby zmienic elektryka - wyjdzie taniej niz stosowanie sie do jego zalecen wymiany sond (bo to najprosciej) zamiast sprawe zbadac doglebnie. Moze podjedz do ASO.
  
 
Cytat:
2006-10-09 23:04:07, szwajcow pisze:
sma sade terz mozna latwo zmierzyc... przyjmuje wartosci od 0 do 1v zwyklu multimetr to pokazuje...



W tym silniku jest sonda 4-ro przewodowa i daje napięcie od 0 do 5V.
  
 
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi,
tak jak napisał przedmówca w tym silniku jest sonda 5-cio voltowa.
Szkopuł w tym, że sama sonda pracuje i to widać na monitorze Techa, nie grzeje tylko grzałka, której nie załącza sterownik.
Nie jestem fachowcem, proszę mnie poprawić jeśli się mylę, ale czy pomysł "szwjcowa" na podłączenie grzałki do stacyjki nie spowoduje, że będzie ona grzała stale, tzn. nie tylko przy zimnym silniku jak powinno być i czy sterownik to "zobaczy", że grzałka grzeje i check zgaśnie ?

Pozdrawiam
Artur z Gorzowa Wlkp.
  
 
Sprawdź obwód przekaźnika grzania. Komputer jest w stanie ocenić czy sąda jest grzana bo jedna strona grzałki umasiona jest w ECU.
Jeśli przekaxnik to prosta sprawa, jesli ECU to stawiam na upaloną ścieżkę lub rezystor niskoomowy lub niekontakt( najprędzej)
  
 
Odradzam stanowczo drutowanie. Samo dodatkowe grzanie nic nie zmieni, dalej będzie świecic lampka.
  
 
A jaki to silnik ????

Bo ja z watku nie doczytalem...

Swoja droga nie pomyslalem ze grzalka jest wylaczana po nagrzaniu...

napewno????

I caly moj pomysl legł w gruzach

Pozdrawiam

Tylko jesli p wyłączeniu silnika napiecie sie pojawia na grzałce ( przez minutę) to teoria o upalonej sciezce tez polegla..

czy to jest sterowane z ECU??? czy osobny sterownik.. nie mam pod reka auto daty
  
 
Zajedż do mnie to przełożymy ECU od mojej i będzie wiadomo
  
 
Cytat:
A jaki to silnik ????



myślę że x20xev birąc pod uwagę 2.016v
Cytat:
czy to jest sterowane z ECU??? czy osobny sterownik.. nie mam pod reka auto daty



Z ECU. Tylko x20xev umasienie grzałki jest w ECU.
W pozostałych do masy, ale przekaźnik sterowany z ECU.

Tak wynika ze schematu.