Wymiana, diagnoza czujnika wału, czujnik wałka rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
silnik mv6. Objaw: nie daje się uruchomić, kręci rozrusznik ale nie odpala. Może być kilka przyczyn ale tu akurat ten czujnik. Zrobiłęm zwore w obd i wyszedł kod 19 (Błędny sygnał z czujnika położenia i prędkości obrotowej). Gdy czujnik jest sprawny to między 1 i 2 stykiem jest 500-800om i nieskończoność między 2 i3 , 1 i 3 . Można go wymienić bez kanału, podnosimy auto i zdejmujemy przednie lewe koło, umiejscowiony jest z prawej strony filtra oleju. Jedynym dużym problemem może być fabryczne poprowadzenie kabla od czujnika > między i za rurkami od oleju, ja po paru minutach poddałęm się i poprostu odciąłęm kabel a nowy poprowadziłęm inną drogą (byle nie dotykał kolektora czy rury). Wtyczka jest z tyłu silnika u góry w okolicach cewki WN, 3 przewody (dla wygody najlepiej wyjąć silnik od wycieraczek). Jest kilka rodzaji tych czujników, na pierwszy rzut oka różnią się wtyczkami: prostokątna i z zaokrąglonymi rogami. Cena około 160-190zł.























i przy okazji sprawdziłęm czujnik od wałka rozrządu