Ile mam koników ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
W mojej Lantrze jest silnik 1,6 dohc g4gr 98/99 rok i zastanawiam się ile on ma koni bo w dowodzie nie napisali. na forum ktoś pisał, że 90.
Czy można gdzieś to sprawdzić oprócz hamowni np. w komorze silnika?
Czy jest to silnik w jakiś sposób powiązany z mitsubishi?
Na forum jest wątek o jakiejś zwężce czy coś takiego, mogę to jakoś sprawdzić u siebie ewentualnie odzyskać te koniki do 114 ??
  
 
temat był poruszany wielokrotnie i nie tylko w kontekście lantry
wg mojej wiedzy masz 113-114 KM, różnie podają,

trafiały się silniki zgaszone do 90KM z reguły z krajów gdzie podatki za auto były wg mocy silnika, dopiero w kolejnej budzie było 107KM, generalnie z hultajami zasada jest taka że żeby być pewnym mocy silnika w aucie trzeba mieć oryginalną fakturę zakupu z salonu, tam było wpisane;
usiłowałem kiedyś przez zaprzyjaźniony ASO Hyundai dowiedzieć się poprzez podanie VIN auta jaka jest moc, niestety wiedzą tylko jaka jest pojemność;

jeśli chodzi o np dane katalogowe mocy to pony miał niby 72KM, a mój miał 77KM na fakturze, wiem to bo sam go kupowałem w sklepie
  
 
Jakoś mnie to nie dziwi że nikt nic nie wie nawet ASO. Przerabiałem patent z rocznikiem mam budę 99 rok ale okazało się, że w książeczce czerwonej jest 1998 rok produkcji. Poleciałem do ASO napisali mi po 2 tygodniach że jest to grudzień 1998 rok produkcji. Ok przełknołem tą pigułkę ostatnio coś grzebałem pod maską patrze a tam na tej czarnej tabliczce pod szybą jak wuł 1999. No i weź człowieku bądź mądry . Takie rzeczy to tylko w Hyundai'u .
  
 
G4GR katalogowo 90 KM. A co do rocznika to może model 99???
  
 
ale przeciez na web techu???chyba
. i nawet na tym forum . przerabiany temat z vinem...
co oznaczaja cyferki i literki...nawet bedziesz wiedzial w ktorej fabryce na swiecie zostala wyprodukowana ...
ja sam osobiscie sie pytalem...bo zachodzily podejrzenia co do numerkow...
pozdrawim
  
 
Lantra i 1.6 16V silniki:
- 10.90-04.95 New Sirius G4CR moc 78-84kW
- 05.95-do ??? Beta G4GR moc 66-84kW
- 09.00-do ??? G4ED-G DOHC moc 79kW
  
 
Udało mi się ten numer VIN rozkodować i jest faktycznie 99 rok. Natomiast martwi mnie silnik czyżby faktycznie tylko 90KM. Może jednak można coś z tym zrobić
  
 
najprościej wsiąść i gaz do dechy, ta 90KM nie daje więcej jak 190-195 licznikowo, 114 w granicach 215-220, wiem bo jechałem
  
 
no to chyba mam 114 bo na autobanie ponad 200 lecialem
  
 
Moim zdaniem to tak.

zobacz w dowodzie ile pisza ze twoj silnik ma kW (kilo watow) bo 1 kW to jest 1.36 KM. to teoretycznie z nauki.

To jest tylko moje zdanie no i jeszcze mnie nie zawiodlo.

Pozdrawiam
  
 
Z tym dowodem to nie tak łatwo u mnie pisze 1kW . Zastanawiam się skoro na obudowie silnika pisze dohc 16v to czy jest to wielopunktowy wtrysk bo jeśli tak to powinno być 114 koni wg mnie.
  
 
ZAinstalowalem AutoData 2005 i patrze na hyundai/lantra/1999/1.6 i .... ) jeli masz silnik G4DR to masz 82 KW czyli 111 KM a jesli masz silnik z tego co piszesz G4GR to masz 66 KW czyli 90KM. Tak Pisze teoretycznie madra Autodata )) u mnie sie w niej zgadza mam 126 KM i w niej tak jest )

Pozdrawiam
  
 
Każdy ma inną teorię, a wogóle nie ma jej producent. Podsumowując auto kupione bylo w polskim salonie, a nie niemieckim, oznaczenie silnika wg. katalogów wskazuje na 90KM, na autobanie bujneła się cyrka 210 - 215 km/h z dwiema osobami i bagażem .Niby duperel ta moc, a jednak może dojść do wymiany czegoś co jest charakterystyczne dla konkretnego silnika i wtedy sprawa się pewnie wyjaśni. Ciekawe co to będzie
  
 
Nie pozostaje nic innego jak pojechać na hamownie
  
 
i to nie jest do konca prawda...
z ta hamownia bo moc wyjdzie zapewne wyzsza....
co do zdławionych silnikow
powiniennes poczytac troche na zagranicznych forach...

albo pojechac do aso . po numerze silnika powinn idojsc
t


[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-06-25 00:48:22 ]
  
 
Tak na prawde to kto ile ma koni ma małe znaczenie... w rzeczywistosci jesli chodzi o osiagi to znaczenie ma wartosc momentu obrotowego oraz krzywa jego przebiegu. Prosty przyklad: przez jakis czas jezdzilem peugeotem 406 1.8 16V - auto bardzo przyjemne, komfortowe, ciche - ale straszny muł - mimo fabrycznych 112 KM. Dodam, ze samochód nowy od dilera po 20 tys km przebiegu, czyli nie zaden trup... zrobilismy małą próbę, i kolega Felicia 1.6 75KM objechał mnie bez trudu Ten Peugeot to nawet w porównaniu z poczciwym poniakiem jest mułem, dopiero powyzej 100km/h peżot przyspiesza lepiej niz pony, ponizej 100km/h mam wrazenie, że poniak przyspiesza znacznie lepiej... niestety ten peżot ma maksymalny moment obrotowy dopiero przy 4200 obrotów, dół ma straszliwie słaby - trzeba dodawac gazu i ruszac z jakichs 2000 obrotów, niewprawny kierowca przyzwyczajony do normalnego samochodu w trakcie ruszania po prostu go gasi i co z tego ze ma112KM - nie to zebym narzekał bo poza silnikiem jest to bardzo dobry samochód, pasowałby dla jakiegos emeryta-kapelusznika lub na długą trase dla kogos komu sie nie spieszy, ale jazda np po miescie nim to udreka, poniakiem jezdzi sie przyjemniej jesli chodzi o osiagi...a jak zapakujecie do niego 5 osob i bagaz i wlaczycie klime to chyba nawet seicento go wyprzedzi takze nie robcie z mocy jakiegos fetyszu
  
 
hhhaa
rozsmieszmmmmm
mnie
popatrz lepiej dalej w dane felicji szczegolnier mase wlasna...
niestety kierownik kieroewnikowi nie rowny :
peugeot 115


ogranij sie prosze
to sa moj szczere slowo
ja na codzien jezdze saxo 1.1 60 km
w gazie czyli ma 55...nie ma mierownika ie mam rusznia ...

mamm hyundaia scoupe 15, gt nie zrobionego...


troche ogarniecia n trezba

wiesz {

  
 
dodam ze saxo ma 250 tys km
98 rok "P
jakos polemike sensowna prosze
a nie konie do koni konie to nie wszystko