Błąd numer 32

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat wielokrotnie poruszany, ale i tak mam problemy.
Wyczytałem na forum, że jeśli pojawi się błąd 32 (zawór recyrkulacji spalin) to należy odciąć zawór od silnika. Zrobiłem tak (za pomocą kulki od łożyska) i przez jakieś 200 km było dobrze, ale później błąd pojawił sie znowu (sprawdziłem i to nadal błąd 32).
Co może być nie tak?
Czy oprócz odcięcia tego zaworu należy wypiąć jakiś czujnik?
Ciekawe jest to, że jak wyjąłem tą kulkę, to błąd jak dotąd się nie pojawił. Ale wiem, że problem wróci (wystarczy, że postoję trochę na rozgrzanym, włączonym silniku i ruszę - po kilkuset metrach kontrolka na bank zaświeci).
I jeszcze jedna rzecz. Błąd lubi się pojawić jak pada deszcz lub jest mokro. Poprawiałem różne styki i nic. Od jakich czujników wyskakuje błąd 32?

___________________

Łukasz Florys Florysiak
  
 
od żadnych.
Bład egr pojawia się chyba gdy sonda lambda, czujnik MAP i tps podadzą sygnał, którego nie spodziewa się ecu...
Sam egr nie ma obwodu elektronicznego.

Nie odłączaj egr jeśli jest sprawny. Odepnij jego wężyk i ssij. JEśli w egr porusz się membrana i nie ma nieszczelności to podłącz egr tak jak fabryka kazała. Jeśli egr jest nieszczelny - pozostaje go odłączyć, by silnik nie ssał lewego powietrza.

Jeśli masz gaz to błąd egr może się pojawiać przy źle wyregulowanej instalacji. I to niezależnie od tego czy egr jest sprawny czy nie, ani czy jest podłączony czy też nie. Jedyna rada - jeśli masz lpg to jedź niech wyregulują. Jeśli nie masz - no cóż... jeśli objaw jest związany z wilgocią to spróbuj wymienić kable wn