Automat - ile przełożeń?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Teoretycznie automatyczna skrzynia w Omedze MV6 ma cztery przełożenia, a jak by się nie wsłuchiwać podczas jazdy pięć razy zmienia. Czy ktoś wie o co chodzi, jak to działa?
  
 
5 dlatego bo masz jeszczo tzw. LOCK UP, czyli urzadzonko które podczas utrzymawania jednakowej predkości powoduje zmniejszenie obrotów silnika (coś takiego jak nadbieg)
  
 
Cytat:
2004-03-30 11:42:22, citylodz pisze:
5 dlatego bo masz jeszczo tzw. LOCK UP, czyli urzadzonko które podczas utrzymawania jednakowej predkości powoduje zmniejszenie obrotów silnika (coś takiego jak nadbieg)


Jestem amatorem ale z tego co dotychczas udało mi się dowiedzieć wynika że:
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny.
Moment jego uruchomienia widać wyraźnie w trakcie powolnego rozpędzania auta, kiedy włącza się IV bieg, chwile po tym wskazówka obrotomierza lekko opada o 100-200 obr bez widocznej zmiany na liczniku prędkości. Bardzo pożyteczna funkcja: sprawność skrzyni wynosi ok 75% - lock up eliminuje czesciowo tę przypadłość.
Pozdrowienia dla całej rodzinki


[ wiadomość edytowana przez: Cooba dnia 2004-03-30 13:59:05 ]
  
 
lock up włącza sie juz czasem na 3 biegu, o jego właczeniu decyduje prędkość (w przypadku senatorów topowyżej 80km/h) i głebokość wciśnięcia pedału gazu. moje wcześniejsze wyjaśnienia były ogólnikowe i bardzo uproszczone dzieki za pełne wyprostowanie.
  
 
Bardzo ciekawe. Dzięki i PZDR
  
 
ASB

powyżej masz adres strony serwisu zajmującego się automatami, poczytaj ww wszystkich zakładkach, a wiele rzeczy ciekawych się dowiesz. gdy zadzwoniszz do nich, udzielają wyc zerpujących odpowiedzi przez telefon
  
 
Cytat:
Lock up jest funkcją skrzyni i powoduje jej całe wyłączenie z pracy i w efekcie przekazanie momentu obrotowego bezpośrednio (na sztywno) z wału korbowego na wał pędny