Wskrzeszona Honda CRX w Tokio

Wskrzeszona Honda CRX w Tokio10.10.2007
Z pewnością wielu fanów motoryzacji pamięta jeszcze kompaktową, sportową Hondę CRX, produkowaną od końca lat osiemdziesiątych i na początku dziewięćdziesiątych. Nie sposób nie przywołać jej na myśl patrząc na ...

...nowy, koncepcyjny pojazd Hondy, który zostanie zaprezentowany na salonie tokijskim.

Wskrzeszona Honda CRX w Tokio 1 Dwuosobowe studium o wyraźnie sportowym charakterze nosi "kryptonim" CR-Z, co Honda tłumaczy jako skrót od angielskich wyrazów "Compact Renaissance Zero."

Producent jednak przyłącza się do ogólnej mody, żeby nie powiedzieć szaleństwa, na ekologiczne rozwiązania i zaopatrzył nowy pojazd w hybrydowy napęd gazowo-elektryczny. Nie należy jednak traktować tego w ramach ekscentrycznej nowinki – japońskie media spekulują, iż seryjny model bazujący na CR-Z będzie gotowy do produkcji w Japonii i USA już w 2009 roku. Nie wiemy, jak miłośnikom szybkich i paliwożernych aut spodoba się koncepcja lekkiego, sportowego auta z napędem hybrydowym, jednak tak właśnie zachwala je producent.

CR-Z jest kontynuacją dwóch ostatnich konceptów Hondy, Small Hybrid Sports pokazanego w Genewie i modelu Remix wystawianego w Los Angeles.

Wskrzeszona Honda CRX w Tokio 2 Trzeba jednak przyznać, że stylistyka auta rzeczywiście mieści się w sportowym kanonie i jest bardzo atrakcyjna: zadarty tył karoserii, przeszklona klapa bagażnika, podwójna końcówka rury wydechowej na środku tylnego zderzaka i 19-calowe alufelgi robią wrażenie.

Po CR-Z należy się chyba spodziewać zupełnie niezłych osiągów, sadząc po zastosowanych w nim potężnych hamulcach Brembo. Reflektory wykorzystują technologię LED. We wnętrzu do obicia kabiny zastosowano siatkowy materiał rozpięty na prostej ramię, a podświetlane wskaźniki w neonowo-niebieskim kolorze wbudowano w coś, co Honda opisuje jako "przykład szklanego dzieła sztuki".

Źródło: fot. Honda