Trio Hyundaia na targach w Seulu

Trio Hyundaia na targach w Seulu23.04.2007
Hyundai zaprezentował trzy nowe pojazdy podczas Salonu Samochodowego w Seulu 2007. Sportowy coupe concept Veloster spełnia wymagania kierowców młodej generacji. Nowy H-1 wzmacnia pozycję Hyundaia w segmencie vanów ...

Hyundai zaprezentował trzy nowe pojazdy podczas Salonu Samochodowego w Seulu 2007. Sportowy coupe concept Veloster spełnia wymagania kierowców młodej generacji. Nowy H-1 wzmacnia pozycję Hyundaia w segmencie vanów. Hyundai i30 kombi poszerza ofertę koncernu w segmencie C.

Demonstracją coraz większych możliwości technologicznych i designerskich koncernu Hyundai Motor Co. są trzy całkiem nowe modele pojazdów, zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego w Seulu. Na czele trzech nowych projektów stoi sportowe coupe o nazwie Veloster, które spełnia wysokie wymagania nabywców młodej generacji. Obok koncepcyjnego samochodu sportowego, na salonie zadebiutowały również dwa modele produkcyjne: van TQ, zupełnie nowa wariacja niezwykle udanego modelu H-1 oraz model i30 kombi, zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki któremu Hyundai powraca do tego popularnego segmentu.

Veloster

Zaprojektowany w Centrum Projektów i Technologii w Namyang, coupe Veloster (zakodowany jako HND-3) jest trzecim z serii odważnych projektów samochodów koncepcyjnych, jakie powstały w studiu stylistycznym w Korei.

Trio Hyundaia na targach w Seulu 1 Nazwa Veloster – połączenie wyrazów velocity (ang. prędkość) i roadster – jest uosobieniem sportowej charakterystyki klasycznego auta 2+2. Panoramiczne okno dachowe oraz inne elementy futurystycznej konstrukcji tworzą wizerunek zaawansowanego technologicznie samochodu przyszłości.

Veloster łączy w sobie prosty, aczkolwiek charakterystyczny design z solidną konstrukcją i dobrą jakością, co spełnia wymagania kierowców młodej generacji.

"Tworząc model Veloster chcieliśmy spróbować czegoś zupełnie nowego. Zdajemy sobie sprawę, że w naszej ofercie brakuje radykalnie nowych konstrukcji, które przemawiałyby do młodych kierowców w wieku około 20 lat" powiedział Suk-Geun Oh, wiceprezes działu projektów Hyundaia. "Obieramy więc zupełnie nowy kierunek projektowania" dodał.

Veloster / HND-3
Długość 4100 mm
Szerokość 1790 mm
Wysokość 1450 mm
Rozstaw osi 2600 mm
Opony 245/35 R20
Napęd na przednie koła, 2-litrowy silnik DOHC Theta, 4 cylindry w układzie rzędowym, 5-biegowa przekładnia automatyczna

Całkowicie nowy van H-1

Całkowicie nowy H-1 (zakodowany jako TQ) jest lepszy od swojego poprzednika pod każdym względem. Wyrafinowane linie, więcej miejsca wewnątrz, więcej komfortu i udogodnień to cechy, które nowy H-1 wniesie do popularnego segmentu vanów, stając się groźnym rywalem dla konkurencji.

Nowy H-1 dostępny jest w wersji osobowej i towarowej. Wersja osobowa oferuje kilka konfiguracji siedzeń dla 8, 9, 11 lub 12 pasażerów, a wersja towarowa sprzedawana będzie w konfiguracji dla 2, 3, 5 i 6 pasażerów, co zapewni ponadprzeciętną wszechstronność zastosowań.

Trio Hyundaia na targach w Seulu 2 Na rynkach Unii Europejskiej i w Korei, nowy H-1 oferowany będzie z 2.5-litrowym silnikiem CRDi, który spełnia normę emisji spalin Euro-IV i z pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek dostarcza 140 KM mocy i 392Nm momentu obrotowego. W standardzie dostępna jest 5-biegowa przekładnia manualna. Opcjonalne zamówić można automatyczną skrzynię biegów, która posiada cztery lub pięć przełożeń, w zależności od wymagań lokalnego rynku.

Na rynkach, na których jest zapotrzebowanie na benzynowe jednostki napędowe, oferowany będzie 2.4-litrowy silnik Theta. 170 konna jednostka o maksymalnym momencie obrotowym 22.8kg m potrafi rozpędzić nowego H-1 do prędkości 185 km/h, a średnie spalanie kształtuje się na poziomie 14 litrów na 100 km (7,1 km na 1 litrze).

Głównymi cechami zewnętrznymi nowego H-1 są podwójne, przesuwane drzwi boczne, otwierana na boki para drzwi tylnych (tylko wersja osobowa), powiększone koła i opony (205/70 R15, 215/70 R16), system ostrzegający o cofaniu pojazdu (tylko wersja osobowa) oraz przesuwana boczna szyba (tylko wersja towarowa).

W skład nowych elementów we wnętrzu kabiny pasażerskiej wchodzi drążek dźwigni zmiany biegów umieszczony w konsoli centralnej, dzięki czemu przemieszczanie się z siedzenia kierowcy na siedzenie pasażera nie stanowi problemu oraz dodatkowy schowek podsufitowy. Nowy H-1 jest również wyposażony w elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz umieszczone w dachu dysze nawiewów, które usprawniają chłodzenie i ogrzewanie wnętrza kabiny.

Nowy H-1 otrzymał większe tarcze hamulcowe przedniej osi, które są o wiele wydajniejsze niż hamulce w poprzednim modelu. Lepsze właściwości jezdne zapewniają zastosowane w przednim zawieszeniu kolumny MacPhersona.

Produkcja nowego H-1 w wersji diesel rozpocznie się sierpniu 2007 roku, a wersja z silnikiem benzynowym wejdzie do produkcji po listopadzie 2007 roku.

i30 kombi

Po premierze 5-drzwiowego modelu i30 podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Hyundai z dumą prezentuje kolejne dziecko w rodzinie i30, którym jest wersja kombi. Dzięki nowemu modelowi, Hyundai wkracza do niezwykle popularnego segmentu w Europie, w którym panuje zaciekła rywalizacja.

Trio Hyundaia na targach w Seulu 3 Podobnie jak 5-drzwiowy brat, i30 kombi został zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów w Russelsheim, dzięki czemu jego stylistyka doskonale trafia w kontynentalne gusta kierowców.

Charakterystycznymi elementami samochodu są projekcyjne reflektory przednie, gniazdo USB do podłączenia zewnętrznego źródła dźwięku, pomysłowy system składania kluczyka, ułatwiający dostęp do samochodu, zintegrowane relingi dachowe, pozwalające na przewożenie towarów oraz kierunkowskazy wbudowane w lusterka zewnętrzne.

Hyundai i30 kombi (5-drzwiowy i30 Hatchback)
Długość (mm) 4475 (+230)
Szerokość (mm) 1775
Wysokość (mm) 1530 (+50)
Rozstaw osi (mm) 2700 (+90)
Opony (mm) 205/55 R 16
Napęd na przednie koła, 1.6-litrowy silnik DOHC Gamma, 4 cylindry w rzędzie, 1.6-litrowy silnik U CRDi z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VGT)

QarmaQ Advanced Technology Vehicle

Na salonie zaprezentowany został również model QarmaQ Advanced Technology Vehicle, który miał swoją światową premierę w marcu 2007 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektów i Technologii w Russelsheim i wyprodukowany w ścisłej współpracy z GE Plastics, QarmaQ prezentuje 30 kluczowych technologii, które będą stopniowo stosowane w nowych modelach Hyundaia w latach 2008-2014.

"W Hyundaiu oferujemy ludzkości innowacyjne rozwiązania, a QarmaQ jest żywym dowodem naszego zaangażowania w tworzenie innowacyjnych technologii bezpieczeństwa oraz naszej determinacji do wprowadzania na rynek rozwiązań przyjaznych środowisku", powiedział dr Moon-Shik Kwon, wiceprezes działu zaawansowanych technologii Hyundai Motor. "Jako naszego partnera wybraliśmy GE Plastics ze względu na ich zaangażowanie w ochronę środowiska oraz szeroką gamę innowacyjnych materiałów i technicznych możliwości, jakimi dysponują. Technologie zastosowane w modelu QarmaQ zapewnią kierowcom bezpieczeństwo, przyczynią się do ochrony środowiska oraz zwiększą przyjemność z prowadzenia samochodu."

QarmaQ jest lżejszy, bardziej wytrzymały i bardziej ekonomiczny niż inne obecnie produkowane pojazdy typu CUV. Oferuje również dużo większe możliwości powtórnego przetworzenia w zakresie konstrukcji lub ewentualnego demontażu. W skrócie, QarmaQ to realistyczna wizja potencjału osobowych środków transportu przyszłości.

Bezpieczeństwo pieszych staje się coraz poważniejszym problemem. Jedna piąta – 7 000 osób rocznie – wszystkich śmiertelnych wypadków w Unii Europejskiej to piesi potrąceni przez pojazdy. W gęsto zaludnionej Korei współczynnik ten wynosi aż 39 procent. System bezpieczeństwa Elastic Front™, który obejmuje cały przód modelu QarmaQ to bezdyskusyjnie pierwsza na świecie technologia w samochodach CUV chroniąca pieszych w momencie zderzenia. Trzy pochłaniające energię struktury są całkowicie wkomponowane w futurystyczne nadwozie pojazdu, a dodatkowe wsparcie zapewniają zaawansowane materiały o właściwościach absorbujących energię zderzenia. Elementy nadwozia zaprojektowano tak, by idealnie współgrały z systemami pochłaniającymi energię, rozpraszając siłę uderzenia w razie kolizji z pieszym. System Elastic Front™ stworzono z myślą o spełnieniu norm Euro NCAP (EEVC WG17 Faza2) i JNCA w zakresie ochrony pieszych i aktualnie jest poddawany testom weryfikacyjnym.

Koncepcyjny Hyundai QarmaQ jest rezultatem fuzji koncernów Hyundai oraz GE Plastics, które wniosły do projektu swoją ogromną wiedzę i doświadczenie. QarmaQ jest czymś więcej, niż tylko modelem koncepcyjnym – to przykład na to, iż przyjazne środowisku rozwiązania mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa, osiągów oraz wizerunku pojazdu.

Technologie środowiska i inne technologie

Na stoisku Hyundaia wystawiane były również modele Sonata LPI Hybrid Electric Vehicle, Tucson Fuel Cell Electric Vehicle oraz system redukcji cząstek stałych w autach z silnikiem diesla Urea-SCR (selektywna redukcja katalityczna), który umieszczono w 3.0-litrowym silniku S w modelu Veracruz. Zaprezentowano również system redukcji NOx i cząstek stałych, który jest w stanie spełnić surowe normy emisji spalin Euro-6.

Hyundai po raz pierwszy zaprezentował również system wspomagający parkowanie (Parking Assist System), który zostanie zainstalowany w samochodzie mającym pojawić się w sprzedaży w niedalekiej przyszłości.

Źródło: Hyundai