Jeep rozszerza swoją gamę o nowego Willysa 4xe

Jeep rozszerza swoją gamę o nowego Willysa 4xe20.09.2022
Inspirowany dziedzictwem Willys 4xe łączy ponad 80-letnią tradycję Jeepa 4x4 z technologią samochodów elektrycznych, aby zapewnić legendarne możliwości i niemal bezgłośną jazdę w terenie.

na targach motoryzacyjnych Detroit Auto Show 2022, model Jeep Wrangler 4xe otrzymał mocny „zastrzyk” do swojej zelektryfikowanej gamy, w postaci debiutującego, inspirowanego dziedzictwem Jeepa Wranglera Willysa 4xe 2023.

„Klienci Jeepa Wranglera 4xe, którzy poszukują doskonałego połączenia umiejętności i elektryfikacji z nutą vintage, mogą to teraz otrzymać w modelu Jeep Wrangler Willys 4xe 2023” powiedział Jim Morrison, starszy wiceprezes i dyrektor marki Jeep w Ameryce Północnej.
„Debiut nowego, inspirowanego dziedzictwem Wranglera Willysa 4xe 2023 łączy wydajność równą 49 MPGe, 470 lb.-ft. momentu obrotowego z niezrównanymi możliwościami Jeepa, przełożeniem redukcyjnym 2,72:1, osiami Dana 44 heavy-duty i nową ceną wejściową do gamy Wranglera 4xe z roku modelowego 2023, który nadal jest najlepiej sprzedającą się hybrydą plug-in w Ameryce".

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023 może poszczycić się osiągami i mocą 375 koni mechanicznych, momentem obrotowym 470 lb.-ft., akumulatorem o pojemności 17 kWh, który z łatwością poradzi sobie z większością codziennych dojazdów do pracy, w tym z zasięgiem 21 mil na napędzie elektrycznym, a także godzinami spędzonymi na trasie z zasilaniem wyłącznie elektrycznym. A wszystko to dzięki umiejętności dotarcia wszędzie za sprawą systemu napędu 4x4 Selec-Trac 2,72:1, możliwości brodzenia 30 cali, osiom Dana 44 heavy-duty i oponom terenowym. Fabryczne podniesione zawieszenia Willysa 4xe zapewnia 10,1 cala prześwitu.

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023

Dzięki sugerowanej przez producenta cenie detalicznej (MSRP) wynoszącej 53 995 dolarów (bez ulgi podatkowej w wysokości 7500 dolarów i podatku dot. miejsca przeznaczenia w wysokości 1595 dolarów), inspirowany dziedzictwem Willys 4xe wprowadza nową cenę wejściową dla gamy Wranglera 4xe, dołączając tym samym do modeli Rubicon 4xe, High Altitude 4xe i Sahara 4xe. Zamówienia na Jeepa Wranglera Willysa 4xe 2023 można składać już od teraz, a dostawy rozpoczną się w czwartym kwartale 2022 roku.

Unikalne wykończenie Willysa 4xe

Jeep Wrangler Willys 4xe wyposażony jest w standardzie w reflektory i światła przeciwmgielne LED, 9-głośnikowy system audio premium Alpine, maty podłogowe na każdą pogodę, tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, osłony progów, czarny grill i 17-calowe, malowane na czarno felgi z oponami terenowymi LT255/75R17C. Specjalna naklejka „Willys" na pokrywie silnika, w charakterystycznym dla modeli 4xe kolorze Electric Blue, oraz naklejka „Electric 4-Wheel Drive” na klapie bagażnika oznaczają, że ten Willys to 4xe z napędem hybrydowym typu Plug-in.

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023

Kolor Electric Blue został również użyty do zaakcentowania przednich i tylnych haków holowniczych Willysa, emblematu Jeepa i emblematu „Trail Rated”. Willys 4xe może zostać wyposażony w opcjonalny pakiet „Sun and Screen”, w skład którego wchodzi ekskluzywny w swojej klasie dach Sky One-Touch oraz system nawigacji Uconnect 4C NAV z 8,4-calowym ekranem dotykowym.

Jeep Wrangler Willys 4xe jest produkowany w zakładzie Stellantis Toledo Assembly Complex w Toledo, w stanie Ohio. Dostawy samochodów do dealerów zaplanowane są na czwarty kwartał 2022 roku.

Zaawansowany układ napędowy Wranglera Willysa 4xe

Jeep Wrangler Willys 4xe dostarcza wyjątkowych wrażeń na drodze i w terenie. Najbardziej zaawansowany układ napędowy, jaki dotychczas opracowano dla Jeepa Wranglera, maksymalizuje wydajność, oferując równowartość 49 mil na galon (MPGe) i eliminując jednocześnie obawy o zasięg, zapewniając jazdę w trybie czysto elektrycznym podczas większości codziennych dojazdów do pracy i godzin spędzonych na trasie.

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023

Moment obrotowy z silnika elektrycznego w hybrydowym układzie napędowym Wranglera 4xe przekazywany jest natychmiast na żądanie kierowcy. Układ napędowy zapewnia ponadto płynną pracę silnika spalinowego w trybie start-stop, obniżając zużyciu paliwa.

Układ napędowy Jeepa Wranglera Willysa 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z oszczędnym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litrów i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite. Taka konfiguracja maksymalizuje sprawność elementów napędu hybrydowego i łączy je ze znanym na całym świecie i sprawdzonym układem napędowym Wranglera.

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023

Do kluczowych elementów układu napędowego Wranglera Willysa 4xe wyróżniającego się mocą 375 KM (280 kW) i momentem obrotowym 470 lb.-ft. (637 Nm) i 49 MPGe należą:

  • Dwulitrowy silnik benzynowy R-4 z turbodoładowaniem
  • Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy silniku
  • Silnik elektryczny z funkcją generatora montowany przy skrzyni biegów zintegrowany z ośmiostopniową przekładnią automatyczną
  • 400-woltowy, 17-kWh, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych z technologią NMC (Nikiel, Mangan, Kobalt).

Dwulitrowy silnik R-4 z turbodoładowaniem to zaawansowany technologicznie silnik z bezpośrednim wtryskiem, który wykorzystuje turbosprężarkę typu Twin Scroll o niskiej bezwładności, aby zapewnić wyjątkową szybkość reakcji, osiągi i oszczędność paliwa.

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023

Pierwszy wysokonapięciowy, chłodzony cieczą silnik elektryczny wspomagający silnik eTorque montowany jest z przodu silnika, zastępując tradycyjny alternator. Ten silnik elektryczny uruchamia silnik spalinowy, zapewniając płynną pracę, niskie zużycie paliwa, obsługuje system start-stop i generuje energię elektryczną dla zestawu akumulatorów. Drugi wysokonapięciowy silnik elektryczny jest znacznie mocniejszy. Zamontowany z przodu skrzyni biegów, ten duży silnik elektryczny jest kluczowy dla czysto elektrycznej pracy Wranglera Willysa 4xe. 400-woltowy, 96-ogniwowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych Jeepa Wrangler Willysa 4xe o pojemności 17-kWh wykorzystuje technologię NMC (Nikiel, Mangan, Kobalt). Pakiet akumulatorów i sterowniki są zamontowane pod siedzeniami drugiego rzędu, gdzie są chronione przed czynnikami zewnętrznymi.

Wrangler Willys 4xe Tryby E Selec

Kierowca Jeepa Wranglera Willysa 4xe może dostosować hybrydowy układ napędowy do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy spełniać będzie potrzeby większości osób codziennie dojeżdżających do pracy w trybie tylko elektrycznym, czy będzie to nocna jazda po mieście, czy też ciche eksplorowanie przyrody podczas jazdy w terenie.

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023
  • Tryb Hybrydowy: tryb domyślny łączy moment obrotowy z silnika 2,0-litrowego i silnika elektrycznego. W tym trybie układ napędowy najpierw będzie korzystał z akumulatora, a następnie dodawał napęd z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika R-4, gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania
  • Tryb Elektryczny: układ napędowy działa przy bezemisyjnym wytwarzaniu energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego (szeroko otwarta przepustnica), wówczas uruchamia się 2,0-litrowy silnik benzynowy.
  • Tryb eSave: daje priorytet napędowi z 2,0-litrowego silnika spalinowego, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania, np. do jazdy terenowej EV w terenie lub w mieście, gdzie napęd spalinowy jest zabroniony. Kierowca może również wybierać pomiędzy oszczędzaniem i ładowaniem akumulatora w trybie eSave poprzez „Hybrid Electric Pages” na ekranie Uconnect.

Legendarne możliwości terenowe

Dziedzictwo Jeepa Wranglera jest zdefiniowane przez jego legendarne możliwości terenowe. Wszystkie tryby E Selec Wranglera Willysa 4xe są dostępne po przełączeniu układu napędowego na tryb reduktora 4Lo. Płynne połączenie energii elektrycznej z układem napędowym 4x4 wynosi Wranglera Willysa 4xe na nowy poziom osiągów w terenie. Miłośnicy marki przekonają się, że natychmiastowa dostępność momentu obrotowego silnika elektrycznego Wrangler Willysa 4xe zapewnia bardziej precyzyjną i kontrolowaną jazdę podczas wspinania się i pełzania, nie ma potrzeby zwiększania obrotów silnika, aby ruszyć kołami, minimalizuje to gwałtowne przeciążenie układu napędowego i maksymalizuje kontrolę prędkości.

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023

W trybie Elektrycznym EV Wrangler Willys 4xe porusza się lekko i cicho, oszczędzając paliwo i pozwalając pasażerom skupić się wyłącznie na widokach i dźwiękach natury. Nowy Jeep Wrangler Willys 4xe wyposażony jest w system napędu full-time 4x4 Selec-Trac z dwubiegową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem redukcyjnym 2,72:14WD oraz przednie i tylne osie Dana 44 heavy-duty. Intuicyjny system pozwala kierowcy na ustawienie go i zapomnienie o nim w każdym otoczeniu. Dostępny w standardzie tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia lepszą przyczepność i lepsze możliwości poruszania się w trudnych warunkach, jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.

Wrangler Willys 4xe wyposażony jest w system kontroli prędkości Selec-Speed Control z funkcją asystenta zjazdu Hill-ascent oraz asystenta podjazdu Hill-descent Control. Dzięki temu kierowca może kontrolować prędkość samochodu podczas jazdy w górę i w dół za pomocą dźwigni zmiany biegów – prędkość zależy od wybranego biegu.

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023

Tak jak każdy model Wranglera, wersja Wrangler Willysa 4xe ma emblemat Trail Rated, który potwierdza legendarne możliwości 4x4 wsparte takimi elementami wyposażenia i osiągami, jak:

  • Płyty osłonowe podwozia oraz niebieskie haki holownicze z przodu i z tyłu
  • 17-calowe malowane na czarno obręcze kół i agresywne opony terenowe LT255/75R17C
  • Głębokość brodzenia 30 cali (76 cm).

Jeep Wrangler Willys 4xe 2023 zachowuje typową dla Wranglera łatwość przystosowania do indywidualnych potrzeb, dzięki częściom Jeepa Performance od Mopar dostępnym w salonach dealerskich.


Źródło: Jeep/Stellantis