Nissan LEAF do wypożyczenia w Paryżu i Londynie

Nissan LEAF do wypożyczenia w Paryżu i Londynie09.02.2012
Nissan i Europcar poinformowały dziś, że Nissan LEAF - wyróżniany nagrodami stuprocentowo elektryczny samochód - będzie oferowany w wynajmie krótkoterminowym w dwóch najruchliwszych stolicach świata: w Paryżu i Londynie.

Od lutego Światowy i Europejski Samochód Roku 2011 będzie dostępny w wypożyczalniach, co przyczyni się do jego popularyzacji.

Nawiązanie współpracy z Europcar i wprowadzenie Nissana LEAF do oferty wynajmu krótkoterminowego w obydwu metropoliach miało dwojaki cel - wyjaśnił Guillaume Cartier, Wiceprezes ds. Sprzedaży w Nissan International SA. Po pierwsze z uwagi na brak emisji z układu wydechowego i dużą przyjemność z jazdy Nissan LEAF jest doskonałym pojazdem do poruszania się po mieście. Drugi powód to umożliwienie nieprzekonanym jeszcze kierowcom sprawdzenia, czy pojazd elektryczny może spełnić ich potrzeby. Wypożyczając Nissana LEAF mogą oni wypróbować samochód w codziennych realiach i na spokojnie ocenić jego walory - dodał.

Zgodnie z homologacją, zasięg Nissana LEAF wynosi 175 km, czyli więcej niż przejeżdża w ciągu dnia 90% Europejczyków.

Nissan LEAF do wypożyczenia w Paryżu i Londynie 1 Firma Europcar od dawna jest przekonana, że pojazdy elektryczne to środek transportu zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju i stara się, aby pojazdy tego typu jak najwcześniej przyjęły się na rynku. Jesteśmy dumni ze współpracy z Nissanem, która przyczyni się do popularyzacji pojazdów elektrycznych i umożliwi naszym klientom przemieszczanie się w sposób maksymalnie ekologiczny - powiedział Rafael Girona, Dyrektor Operacyjny Europcar.

Mimo że Nissana LEAF prowadzi się równie łatwo, jak tradycyjny samochód, każdy klient wypożyczający ten model będzie odbierał go w towarzystwie przeszkolonego przez Nissana przedstawiciela Europcar, w pełni zaznajomionego z pojazdem i jego specyfiką. Chcąc ułatwić klientom użytkowanie pojazdu, Europcar bierze na siebie ładowanie akumulatorów i nie będzie obciążał klienta rachunkiem za zużytą do tego celu energię elektryczną ani za serwis, tak jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych samochodów z silnikami Diesla lub benzynowymi.

Odpowiedzi na wszelkie pytania klient będzie mógł uzyskać telefonując na numer specjalnej „gorącej linii" Nissana. Klienci zwracający pojazd będą proszeni przez Europcar o przekazanie informacji zwrotnej, która pomoże w pracach na przyszłymi generacjami pojazdów elektrycznych Nissana.

Program pilotażowy, zaplanowany wstępnie na trzy miesiące, został potwierdzony umową zawartą przez obydwie firmy oraz porozumieniem, zgodnie z którym zobowiązują się one do poszukiwania metod wspólnego promowania zeroemisyjnej motoryzacji. Program może być rozszerzony na inne miasta we Francji i Anglii oraz innych krajach europejskich.

Źródło: Nissan