Stoisko Opla na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie

Stoisko Opla na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie13.02.2009
Ampera, nowy model Opla z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu, z pewnością zelektryzuje cały świat, gdy po raz pierwszy przedstawiony zostanie podczas Saloniu Motoryzacyjnego w Genewie.

Osoby zwiedzające targi jako pierwsze będą mogły zobaczyć, w jaki sposób Opel wprowadza w swoich pojazdach nowe rozwiązania.

Stoisko Opla na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie 1 Opel przedstawi również ofertę ecoFLEX, wersji o niskim poziomie emisji spalin modeli Agila, Corsa, Astra, Zafira CNG Turbo i Insignia, udowadniając że marka już postawiła na ekonomiczność, bez uszczerbku dla osiągów.

Samochód Roku 2009 – Opel Insignia – królować będzie na wystawie w trzech wersjach nadwozia – sedan, hatchback i SportsTourer – podkreślając doskonałą stylistykę i innowacyjność niemieckiej technologii, która przyczyniła się do życzliwego przyjęcia wersji sedan w całej Europie.

Opel Ampera z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu
Pięciodrzwiowy, czteromiejscowy Opel Ampera wykorzystywać będzie przełomową technologię napędu elektrycznego firmy GM pod nazwą Voltec, działającą na zasadzie odmiennej od innych zaawansowanych układów napędowych. W przypadku krótkich dystansów Ampera wykorzystywać będzie wyłącznie akumulator litowo-jonowy zasilany ze standardowego gniazdka 230 V. W przypadku większych odległości pojazd napędzany będzie prądem generowanym przez niewielki wewnętrzny silnik spalinowy, wystarczającym do pokonania kilkuset kilometrów.

Stoisko Opla na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie 2 EcoFLEX – oszczędność bez kompromisu
Opel nadal rozwija serię pojazdów ecoFLEX – wyjątkowo ekonomicznych, charakteryzujących się niskim poziomem emisji spalin samochodów o dynamicznej charakterystyce.

W tym roku przedstawionych zostanie pięć godnych uwagi nowych modeli:
• Insignia ecoFLEX, 160 KM mocy i maks. moment obr. 380 Nm stanowiąca wyjątkowe połączenie oszczędności paliwa, doskonałej aerodynamiki (Cd 0,26) i osiągów,
• Nowa Zafira CNG Turbo to pierwszy na rynku van CNG z turbosprężarką, łączący w sobie oszczędność paliwa wynikającą z zastosowania sprężonego gazu ziemnego (CNG) z mocą rzędu 150 KM.
• Astra charakteryzująca się poziomem emisji CO2 119g/km zbudowana została na bazie silnika 1.7 CDTI i gwarantuje emisję spalin niższą o 13%, a jednocześnie moc wyższą o 20 KM i 60 Nm w porównaniu z poprzednią wersją ecoFLEX z silnikiem 1.3 CDTI.
• Corsę 1.3 CDTI charakteryzować będzie emisja CO2 na poziomie 109g/km, 8% niższą w porównaniu z poprzednią wersją, przy zachowaniu identycznych osiągów.
• Agila oferowana teraz z dwoma silnikami benzynowymi charakteryzującymi się niską emisją CO2. Silnik 1.0 w którym zmniejszono emisję CO2 ze 120 g/km do 119 g/km i jednostka 1.2 emitująca teraz jedynie 129 g/km CO2 zamiast 131 g/km w poprzedniej wersji.

Stoisko Opla na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie 3 Insignia w trzech wersjach nadwozia i dziewięciu wersjach napędu
Insignia, dzięki dynamicznej stylistyce i najnowocześniejszej technologii, zwielokrotnia zainteresowanie marką. Niezależnie od wersji nadwozia – sedan, hatchback lub SportsTourer – stylistyka pojazdu jasno wyraża strategię Opla, mającą na celu uczynienie zaawansowanej technologii i atrakcyjnego designu dostępnymi dla wszystkich.

SportsTourer wprowadzony zostanie na rynek tuż po zakończeniu Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Wszystkie wersje modelu Insignia wyposażone będą w dwie nowe jednostki napędowe: innowacyjny, 2-litrowy silnik BiTurbo diesel z układem spalania CleanTech o mocy 190 KM i mniejszy, 1,6-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 180 KM.

Źródło: Opel