Nowy silnik Twinport 1.2 w Corsie i Agili

Nowy silnik Twinport 1.2 w Corsie i Agili26.09.2004
Opel rozszerza gamę silników benzynowych ECOTEC o jednostkę wykorzystującą technologię TWINPORT. Nowo opracowany silnik 1.2 TWINPORT o mocy 59 kW/80 KM debiutuje właśnie w Corsie i Agili ...

Rüsselsheim. Opel rozszerza gamę silników benzynowych ECOTEC o jednostkę wykorzystującą technologię TWINPORT. Nowo opracowany silnik 1.2 TWINPORT o mocy 59 kW/80 KM debiutuje właśnie w Corsie i Agili. Jest on nie tylko mocniejszy niż siedemdziesięciopięciokonny poprzednik o pojemności skokowej 1,2 litra, wyposażony w konwencjonalny wtrysk paliwa, ale także zużywa aż o 12 procent paliwa mniej. W Merivie montowany jest obecnie silnik 1.4 TWINPORT o mocy 66 kW/90 KM w miejsce dotychczas oferowanej jednostki 1.6 o mocy (64 kW/87 KM) o wydajności większej niemal o 15 procent. Inne nowości tegorocznej Agili, Corsy i Merivy to intuicyjnie obsługiwane systemy audio-informacyjne, nowe kolory lakieru i tapicerki, nowe pozycje wyposażenia opcjonalnego i atrakcyjne wersje specjalne.

Nowy silnik Twinport 1.2 w Corsie i Agili 1 Nowość w Oplu Corsa: silnik 1.2 TWINPORT ECOTEC o mocy 59 kW/80 KM Najważniejszą zmianą w Oplu Corsa jest nowy silnik 1.2 TWINPORT ECOTEC o mocy 59 kW/80 KM, zastępujący jednostkę 1.2 (55 kW/75 KM). Wykorzystuje on innowacyjną technologię oszczędności paliwa TWINPORT, przeznaczoną do benzynowych silników czterocylindrowych o pojemności skokowej do 1,6 litra. Dzięki zmiennej długości przewodów dolotowych i wysokiemu stopniowi recyrkulacji spalin system TWINPORT znacznie obniża poziom zużycia paliwa w codziennej eksploatacji. Ten wysoce wydajny system sprawdził się już w silnikach 1.0 TWINPORT ECOTEC (44 kW/60 KM), 1.4 TWINPORT ECOTEC (66 kW/90 KM) i 1.6 TWINPORT ECOTEC (77 kW/105 KM). W nowej jednostce 1.2 wprowadzono kilka ulepszeń w porównaniu z jej i tak wyjątkowo oszczędną poprzedniczką. Corsa wyposażona w silnik 1.2 TWINPORT ECOTEC i skrzynię biegów Easytronic dysponuje mocą większą o 5 KM lub niemal o 7 procent, zużywając przy tym zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 km – to o 0,7 litra lub 12 procent mniej niż w przypadku dotychczas oferowanego silnika 1.2 ECOTEC. W wersji z pięciobiegową, ręczną skrzynią biegów zużycie paliwa spadło o 0,3 litra (5,8 zamiast 6,1/100km) lub o niemal 5 procent na 100 km. Jednocześnie polepszyły się osiągi: Corsa 1.2 TWINPORT przyspiesza od 0 do100 km/h w 12,5 sekundy (w porównaniu z 13 sekundami poprzedniczki), a szybkość maksymalna wzrosła o 5 km/h do 175 km/h. Nowy silnik o mocy 80 KM spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 4 i oferowany jest z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów. Zautomatyzowana skrzynia Easytronic oferowana jest jako wyposażenie opcjonalne.

Nowość w Oplu Agila: oszczędny silnik 1.2 TWINPORT 59 kW/80 KM Podstawowy silnik Agili, 1.0 TWINPORT ECOTEC, o mocy 44 kW/60 KM, korzysta już z opracowanej przez Opla innowacyjnej technologii oszczędności paliwa. Opel dodaje do tego modelu drugi silnik, wykorzystujący tę technologię – 1.2 TWINPORT ECOTEC o mocy 59 kW/80 KM oferowany również w Corsie.

Zastępuje on silnik 1.2 ECOTEC (55 kW/75 KM) i charakteryzuje się kilkoma istotnymi zmianami w stosunku do poprzednika. Zużycie paliwa na poziomie 6,0 litrów na 100 km to spadek niemal o 5 procent (6,3 litra/100 km), maksymalna prędkość wzrasta ze 155 do 161 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h skraca się z 13,5 do 13,2 sekundy. Agila 1.2 TWINPORT spełnia ponadto surowe wymagania normy emisji spalin Euro 4.

Nowość w Merivie: silnik 1.4 TWINPORT ECOTEC to oszczędność paliwa nawet o 15 procent

Sukces systemu TWINPORT kontynuowany jest w modelu Meriva. W nowym roku modelowym podstawową jednostką silnikową popularnego, kompaktowego vana jest silnik 1.4 TWINPORT ECOTEC o mocy 66 kW/90 KM. Zastępuje on silnik o pojemności 1,6 litra (64 kW/87 KM) i jest wyjątkowo oszczędny: zamiast 7,5 litra (Meriva 1.6) Meriva 1.4 zużywa tylko 6,4 litra paliwa na 100 km – to niemal 15 procent mniej. Oznacza to także istotne ograniczenie emisji CO2, która spadła z 180 do 154 g na kilometr. Inną zaletą nowego silnika, który oczywiście spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 4, jest skrócenie czasu przyspieszania od 0 do 100 km/h do 13,8 sekundy z 14,5 w wersji z silnikiem 1.6.

Nowe opcje dostępne w Merivie obejmują komputer pokładowy, regulację lędźwiową fotela kierowcy oraz, schowki z tyłu samochodu. Nowe kolory lakieru i nowe tapicerki przydają Merivie świeżości.

Corsa, Meriva i Agila z systemami audio-informacyjnymi nowej generacji Najnowszej generacji systemy audio-informacyjne, obsługiwane intuicyjnie, po raz pierwszy zaprezentowane w nowej Astrze, są obecnie dostępne w Agili, Corsie i Merivie. W Agili dostępne są trzy modele: radioodbiornik stereofoniczny R 10, radiomagnetofon stereofoniczny CC 20 i radioodbiornik stereofoniczny z odtwarzaczem płyt CD i MP3 model CD 30 MP3.

Pozycje dostępne w Corsie to radiomagnetofon stereofoniczny CC 20, radioodbiornik stereofoniczny z odtwarzaczem płyt CD i MP3 CD 30 MP3 i najbardziej luksusowy system CDC40 Opera z sześciopłytową zmieniarką CD i stereofonicznym radioodbiornikiem i odtwarzaczem płyt kompaktowych CD 70 Navi, wyposażony w system nawigacji i Informacyjny Wyświetlacz Graficzny. System CD 70 Navi i CDC 40 Opera obejmuje takie techniczne dodatki jak drugi tuner (system podwójnego tunera), eliminujący opóźnienia w przełączaniu, kiedy system automatycznie dostraja się do tej samej audycji na innej częstotliwości. Może on być ponadto wyposażony w system odbioru na żądanie DAB (Digital Audio Broadcasting). Zapewnia on bezzakłóceniowy, cyfrowy odbiór radia z jakością płyt CD i cyfrowy wyświetlacz, ukazujący różne informacje, np. tytuły piosenek, nazwiska wykonawców czy warunki drogowe.

W Merivie dostępne są te same systemy, które oferowane są w Corsie, a od października także radioodbiornik stereofoniczny z odtwarzaczem płyt kompaktowych CD 60 Media i radioodbiornik stereofoniczny CDC 80 Media. Oba systemy wyposażone są w zintegrowany telefon i moduł nawigacyjny GPS. Są one niedrogą alternatywą w postaci systemu OnStar dla kierowców, którzy tylko okazjonalnie korzystają z systemu nawigacyjnego. Uaktualnione mapy, nawigacja na terenie całej Europy oraz bezpieczeństwo i wygoda dzięki odczytywanym głośno nazwom ulic to kilka zalet systemu nawigacji pokładowej OnStar. Cyfrowa mapa nie jest przechowywana na płycie CD czy DVD, ale na centralnym serwerze w Centrum Serwisowym OnStar. Kiedy kierowca pyta o drogę, wybrana zostaje optymalna trasa, uwzględniająca sytuację na drodze i aktualne warunki pogodowe, po czym jest ona przesłana przez telefon komórkowy z funkcją transmisji danych do samochodu w ciągu kilku sekund.