Porsche Cayman Clubsport - lżejszy i szybszy

Porsche Cayman Clubsport - lżejszy i szybszy27.01.2009
Już pod koniec roku do sprzedaży trafi specjalna, odchudzona wersja Porsche Caymana o nazwie Clubsport. Porsche Cayman Clubsport ma być ekstremalną wersją modelu Cayman S, przygotowaną dla ludzi, którzy od czasu do czasu, ...

...podczas powrotu z zakupów w hipermarkecie, lubią podjąć wyzwanie rywalizacji z innymi kierowcami na torze wyścigowym w trakcie tzw. track days. Główne zmiany w samochodzie mają dotyczyć przede wszystkim obniżenia jego masy. Dlatego wnętrze samochodu zostanie pozbawione zbędnych w tym przypadku elementów wyposażenia, a część paneli nadwoziowych zostanie wykonana z lżejszych materiałów (prawdopodobnie m.in. z włókna węglowego). Redukcji zostanie poddane również oświetlenie auta (prawdopodobnie likwidacji ulegną przednie światła przeciwmgielne, a lampy ksenonowe z układem spryskiwaczy zostaną zastąpione żarówkami halogenowymi), z kolei na kołach zamontowane zostaną lżejsze felgi aluminiowe. Wszystko to zapewni spadek masy Caymana Clubsport o ok. 100 kg w porównaniu do modelu S.

Wbrew pozorom skrzynia biegów i jednostka napędowa z Caymana S nie ulegną zmianom. Standardowo montowana ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów będzie współpracować z dobrze już znanym silnikiem typu bokser o pojemności 3.4-litra, który generuje moc 320 KM. Jednak biorąc pod uwagę niższą masę wersji Clubsport, można przypuszczać, iż jej osiągi będą lepsze niż te w pierwowzorze. To może oznaczać, że czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h w będzie krótszy niż 4,9 s, a prędkość maksymalna wyższa od 275 km/h. By zapewnić lepsze właściwości trakcyjne, każdy Cayman Clubsport będzie standardowo wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu.

Samo nadwozie auta ulegnie zmianom mającym na celu zapewnienie lepszego docisku wersji Clubsport do nawierzchni. Modyfikacjom poddane zostaną przedni i tylny zderzak, a tylny ruchomy spoiler zastąpi nowe, na stałe zamontowane skrzydło. Ponadto, klienci będą mogli wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia, zwykłą lub ze specyfikacją wyścigową, w której dodatkowo znajdą się 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, klatka bezpieczeństwa i gaśnica.

Niewykluczone także, że debiut Caymana Clubsport zachęci Porsche do uruchomienia nowego serialu wyścigowego przeznaczonego wyłącznie dla tego auta, tak jak ma to miejsce w przypadku modelu 911.

Źródło: fot. Porsche, informacja Moto Target