Trzy pojazdy koncepcyjne Renault

Trzy pojazdy koncepcyjne Renault29.09.2006
Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Renault przedstawia w postaci show car’ów dwa z 26 samochodów, które zostaną wprowadzone w ramach "Planu Renault 2009": Twingo Concept, które zapowiada kształt następcy dzisiejszego Twingo oraz Koleos Concept ...

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Renault przedstawia w postaci show car’ów dwa z 26 samochodów, które zostaną wprowadzone w ramach "Planu Renault 2009": Twingo Concept, które zapowiada kształt następcy dzisiejszego Twingo oraz Koleos Concept, który jest konkretnym przykładem poszerzania oferty Renault o pojazdy z nowych segmentów rynku, a w szczególności samochodów 4x4 oraz paraterenowych. Concept-car Nepta – duży 4-miejscowy kabriolet jest natomiast wprawką stylistyczną stanowiącą potwierdzenie zamiaru wejścia marki do 2010 roku do segmentu samochodów klasy S.

Trzy pojazdy koncepcyjne Renault 1 Trwa również proces odnowy istniejącej gamy – wprowadzane są modele Nowy Scenic, Megane GT, Megane F1 Team R26, Campus w Polsce noszące nazwę Clio Storia, Nowa Kolekcja Modusa oraz Espace Alyum Plus.

Na stoisku odbędą się pokazy jakości, która jest kluczowym kierunkiem działań przyjętym w "Planie Renault 2009". Producent wyznaczył sobie cel uplasowania następcy Laguny wśród trzech najlepszych samochodów w tym segmencie pod względem jakości produktu i usług. Część "Planu Renault 2009" poświęcona ochronie środowiska znalazła swoje odbicie w prezentacji dwóch rozwiązań wykorzystujących biopaliwa : Megane napędzanego bioetanolem i silnika 2.0 dCi zasilanego biodieslem. Oba zostały zaprojektowane w celu redukcji emisji gazów powodujących efekt cieplarniany. Dzięki ograniczeniu emisji CO2 do 140 g /km przy mocy 100 KM i pojemności 1.2 l, silnik TCE 100 stanowi doskonały przykład postępu w dziedzinie zmniejszenia zużycia paliwa.

Stoisko na Salonie Samochodowym ilustruje "przyjemność prowadzenia made in Renault", poprzez ekspozycję pokazywanych po raz pierwszy modeli oraz strefy tematyczne poświęcone przyjemności i komfortowi, przyjemności prowadzenia oraz przyjemności sportowych doznań.

Na paryskim Salonie Renault prezentuje Twingo Concept, zapowiadający kształt przyszłego Twingo, które wejdzie do sprzedaży na wiosnę 2007 r. Jest to auto o sportowym, młodzieżowym charakterze dla fanów muzyki – niezwykle "trendy". Wyposażone w nowy silnik benzynowy 1.2 16V z turbodoładowaniem, TCE 100, Twingo Concept posiada również wbudowane wyposażenie multimedialne wysokiej klasy: centralną konsolę z możliwością podłączenia I-Poda Apple i smartphonu Nokii, konsolę mikserską wbudowaną w deskę rozdzielczą, składany i chowany w desce ekran 15", wbudowany komputer pozwalający na łączność z internetem oraz kamerę typu webcam.

Trzy pojazdy koncepcyjne Renault 2 Renault pokazało również Koleos Concept. Ten showcar stanowi zapowiedź pojazdu typu 4x4, który koncern wprowadzi do sprzedaży w pierwszym półroczu 2008 i który zainauguruje obecność marki w nowym segmencie rynku. Design tego pojazdu z elegancją łączy solidną konstrukcję ze sportowym charakterem. W Koleos Concept zastosowano nowy układ jezdny z napędem na 4 koła oraz opracowany w ramach Aliansu Renault i Nissana silnik 2.0 dCi.

Typowa wprawka stylistyczna - nowy concept car Nepta to 4-miejscowy kabriolet wysokiej klasy, o płynnej i rasowej linii. Nepta ucieleśnia marzenia pasjonatów motoryzacji i zamiłowanie do pięknych samochodów – unoszące się do góry automatyczne drzwi odsłaniają jednocześnie wnętrze i komorę silnika. Nepta jest napędzana umieszczonym wzdłużnie benzynowym silnikiem 3.5 l V6 o mocy 420 KM współpracującym z automatyczną 7-przełożeniową skrzynią sterowaną impulsowo za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Sportowe kombi Altica, prezentowane po raz pierwszy we Francji, uzupełnia ekspozycję samochodów zaprojektowanych z myślą o przyjemności jazdy.

Komfortowe wnętrze – know-how Renault

Dzięki niespotykanej w segmencie kompaktowych vanów potrójnej ofercie Scenic jest obecnie dostępny w trzech wersjach: 5-miejscowego Scenic’a oraz 5 i 7-miejscowego Grand Scenic’a. Duża pojemność schowków i liczne możliwości konfiguracji siedzeń Nowego Scenic’a po raz kolejny dowodzą praktycznego zmysłu jego konstruktorów. Linia Nowego Scenic’a została zmodernizowana i oferowane są zupełnie nowe wystroje wnętrza. Dysponuje również bogatą ofertą silników: 7 benzynowych i 6 wysokoprężnych oraz podwójną ofertą skrzyń biegów (automatycznych i mechanicznych), w tym nową 6-przełożeniową skrzynią automatyczną AJ0.

Gama Espace’a wzbogaciła się o nową wersję Espace Alyum Plus, skierowaną do klientów poszukujących auta bardziej dynamicznego wizualnie. Nowa oferta wyraźnie różni się estetycznie – to auto z charakterem zachowujące jednocześnie tradycyjne zalety Espace’a.

Zmiany pojawią się również w segmencie B : nowy design zewnętrzny i wewnętrzny, bogatsze wyposażenie Clio Storia (inna nazwa handlowa: Campus) i Nowej Kolekcji Modusa.

Jeśli chodzi o segment pojazdów rekreacyjnych, w Trafic’u Génération (osobowa wersja Trafic’a) pojawiają się zmiany w ofercie silników wysokoprężnych związane z wprowadzeniem norm Euro4. Silnik 2.0 dCi jest dostępny w wersji 90 KM i 115 KM. Moc jednostki 2.5 dCi została zwiększona ze 135 do 150 KM, a filtr cząstek stałych jest oferowany seryjnie. Zmiany dotyczą również oferty skrzyń biegów (mechanicznej i 6-biegowej sekwencyjnej).

Na stoisku Renault są również organizowane pokazy eksponujące jakość samochodów marki poprzez różne doświadczenia. Jakość stanowi priorytetowy element "Planu Renault 2009", przekładający się na konkretne zobowiązanie: celem jest uplasowanie następcy Laguny wśród trzech najlepszych samochodów w tym segmencie pod względem jakości produktu i usług.

Dzięki ponad 50-letnim pracom badawczym oraz rozwojowi technologii podnoszących bezpieczeństwo pojazdów Renault jest liderem pod względem bezpieczeństwa. Koncern stosuje to samo nowatorskie podejście w projektowaniu samochodów przyszłości. Najważniejszy jest dla nas człowiek. Na stoisku odbędzie się również prezentacja i pokaz najważniejszych kierunków badań prowadzonych przez Renault w dziedzinie bezpieczeństwa.

Przyjemność jazdy - doskonałe zespoły napędowe

Renault przedstawia dwa nowe silniki benzynowe. Jednostka 2.0 16V 140 KM została opracowana we współpracy z Nissanem. Wysoka dynamika i elastyczna praca na niskich obrotach, dobre przyspieszenie na wyższych, przyjemne niskie brzmienie w całym zakresie obrotów... nowy silnik zapewnia niezwykłą przyjemność jazdy. Wkrótce zostanie wprowadzony w gamie Clio, w połączeniu z dwiema skrzyniami biegów : 4-przełożeniową skrzynią automatyczną Proactive nowej generacji oraz 6-biegową mechaniczną. Nowy silnik benzynowy TCE 100 o pojemności 1.2 l wejdzie do sprzedaży na początku 2007 roku i będzie przeznaczony dla samochodów z segmentu A i B. Wyposażony w turbosprężarkę o niskiej bezwładności, osiąga moc typową dla silnika o pojemności 1.4 l i moment obrotowy silnika 1.6 l, przy zużyciu paliwa właściwym dla jednostki 1.2 l. Emisja C02 wynosi 140 g /km. Silnik ten stanie się z pewnością nowym liderem pod względem osiągów i zużycia paliwa wśród jednostek o tej mocy.

Renault uzupełnia również ofertę skrzyń biegów i wprowadza nową 6-przełożeniową skrzynię automatyczną AJ0. Jest ona przeznaczona do silników wysokoprężnych i benzynowych o wysokich osiągach. Po raz pierwszy została zastosowana w Nowym Scenic’u 2.0 dCi, który w tej konfiguracji okazuje się być bardzo ekonomiczny i spala jedynie 7 l/100 km. Może pracować w trybie automatycznym lub ręcznym (sterowanie impulsowe), a przyjęte parametry zapewniają komfortową, elastyczną i płynną pracę.

W ramach "Planu Renault 2009", koncern Renault wyznaczył sobie ambitny cel w dziedzinie ochrony środowiska. Obejmuje on 3 zobowiązania : uplasowanie się wśród trzech najlepszych producentów samochodów na świecie pod względem emisji CO2, stworzenie gamy pojazdów napędzanych biopaliwami oraz rozwój alternatywnych technologii. Prezentacja gamy mocnych silników na stoisku, podwójna oferta jeśli chodzi o samochody napędzane biopaliwami (bioetanol i biodiesel) oraz pokazy ogniw paliwowych z reformerem będą okazją do zademonstrowania stanu zaawansowania prac prowadzonych przez Renault.

Od seryjnych samochodów do Formuły 1

Megane GT dostępny z silnikiem benzynowym 2.0 T 165 KM i wysokoprężnym 2.0 dCi 150 KM, jest przeznaczony dla klientów ceniących sobie przyjemność jazdy na codzień. Specjalne zawieszenie zapewnia zachowanie na drodze typowe dla samochodów sportowych, bez rezygnacji z komfortu i skuteczności działania. Wyrazisty design zewnętrzny i wewnętrzny podkreśla sportowy charakter auta.

Megane F1 Team R26 opracowany na bazie Megane Renault Sport z zawieszeniem typu Cup, jest wyposażony w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu do jazdy na drodze i na torze. Silnik 2.0 T o mocy 230 KM, zawieszenie typu Cup oraz układ hamulcowy Brembo zapewniają jedne z najwyższych osiągów wśród kompaktowych samochodów sportowych. Megane F1 Team R26 jest przeznaczony dla klientów, którzy z uwagą śledzą wyniki stajni Renault F1 Team, która w ubiegłym sezonie zdobyła podwójny tytuł Mistrza Świata i która po 14 wyścigach prowadzi w klasyfikacji w tym sezonie.

Renault nie tylko angażuje się w sporty samochodowe na najwyższym poziomie, ale pragnie również udostępnić świat sportowych emocji jak największej ilości klientów. World Series by Renault zgromadziły w sezonie 2005 ponad 650 tys. widzów, dzięki nowatorskiej w Europie koncepcji "meetingu motoryzacyjnego", łączącego wysokiej klasy sport samochodowy z masową rozrywką.

Źródło: Renault