Sportowo-terenowy Forester S Turbo

Sportowo-terenowy Forester S Turbo30.06.2001
Subaru Import Polska wprowadza na rynek Polski zmodyfikowaną wersję swego najbardziej popularnego w naszym kraju modelu, Forestera S Turbo ...

Sportowo-terenowy Forester S Turbo 1 Subaru Import Polska wprowadza na rynek Polski zmodyfikowaną wersję swego najbardziej popularnego w naszym kraju modelu, Forestera S Turbo.

Forester S Turbo łączy w sobie cechy pojazdu terenowego i sportowego.

W jego rodowodzie znajdujemy bardzo wiele materiału "genetycznego" odziedziczonego po znanej z tras rajdowych Imprezie GT Turbo : tak silnik, płyta podłogowa, jak i kompletny system napędowy pochodzą z tego właśnie modelu. Ucywilizowany i wzmocniony w celu sprostania najtrudniejszym nawet warunkom nie zatracił jednak sportowego charakteru.

Ze wszystkich samochodów SUV to właśnie Forester cieszy się zasłużoną opinią samochodu oferującego najlepsze połączenie tak pozornie sprzecznych cech, jak możliwości jazdy terenowej i sportowego charakteru. W połączeniu z legendarną już niezawodnością typową dla Subaru jest regularnym zwycięzcą swej kategorii w publikowanej przez amerykański magazyn "SUV" klasyfikacji.

Forester uzyskał też w międzyczasie wysokie uznanie naszych klientów, szukających optymalnego rozwiązania do bezpiecznego poruszania się po naszych, jakże fatalnych drogach. Szczególnie w tych właśnie warunkach podstawowe atrybuty Forestera Turbo - niezwykła dynamika w połączeniu z najwyższym stopniem aktywnego bezpieczeństwa i brakiem wrażliwości na stan nawierzchni zjednały mu rosnące szybko grono sympatyków.

Forester S Turbo 2001 to model, który sięgając do "technicznej kuchni" nowej Imprezy WRX przejął ponownie jej rozwiązania. Zmiany objęły tym razem przede wszystkim silnik, który po dokonanej kuracji odmładzającej prezentuje się w jeszcze lepszej niż dotychczas formie : moc maksymalna wzrosła z 125 kW (170 KM) do 130 kW (177KM), maksymalny moment obrotowy został podwyższony z 240 Nm do 245 Nm. Dzięki tym zmianom skrócił się o 0,2 s czas potrzebny do osiągnięcia 100 km/godz i wynosi obecnie 8,2 s (Automat: 9,1 s). Cytowane liczby nie odzwierciedlają w pełni dokonanych zmian - zastosowanie nowego systemu zasysania umożliwiło, poprzez doładowanie pasywne, podwyższenie momentu obrotowego w dolnym zakresie prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu aktualny model reaguje jeszcze bardziej spontanicznie na zmianę położenia pedału gazu, a osławiona "dziura" poniżej zakresu pracy turbiny została ostatecznie oddelegowana do lamusa.

Jednocześnie auto wzbogaconoo o standardowe radio z odtwarzaczem płyt CD i tempomat -wyposażenie, które w aktualnej wersji spełnia prawie wszystkie życzenia potencjalnych klientów. Jako opcje pozostają w ofercie: lakier metallic, automatyczna skrzynia biegów, alarm znanej marki QX oraz różne elementy wyposażenia specjalistycznego do użytkowania samochodu w warunkach terenowych lub do holowania ciężkich przyczep (do 1800 kg).

Pomimo dokonanych zmian technicznych oraz wyższego standardu wyposażenia ceny nie uległy zmianie i wynoszą:

  • Forester S Turbo 148.000 PLN
  • Forester S Turbo Automat 155.000 PLN

Nowy model dostępny jest już w rozwijającej się sieci partnerów Subaru w Warszawie, Gdańsku, Koszalinie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Mikołowie i Bielsku Białej a także w siedzibie Subaru Import Polska w Krakowie.