MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
Skoda

wiadomościopinie kierowcówgaleria zdjęćceny nowych aut


Silniki TSI Skody - duża moc, małe zużycie paliwa



Silniki TSI Skody - duża moc, małe zużycie paliwa   13.10.2009 Jednostki TSI są najnowocześniejszymi silnikami benzynowymi, biorąc pod uwagę ich konstrukcję. Charakteryzują się małym średnim zużyciem paliwa, dużą mocą i dużym momentem obrotowym, dostępnym już w zakresie małych prędkości obrotowych silnika.


TSI - (skrót od Turbo Stratified Injection) oznacza, że wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania. W silnikach TSI stosuje się turbosprężarki lub sprężarkę mechaniczną (kompresor) oraz turbosprężarkę.
W pierwszej kolejności powietrze do cylindrów dostarcza sprężarka mechaniczna, po uzyskaniu odpowiedniego poziomu prędkości obrotowej rolę tę przejmuje turbosprężarka napędzana energią gazów spalinowych. Możliwości takiego silnika są imponujące: już w zakresie małych prędkości obrotowych uzyskiwany jest duży moment obrotowy. Przekłada się to na większą przyjemność z jazdy oraz na doskonałą dynamikę. Silnik pracuje płynnie, a przejście z kompresora na turbosprężarkę jest niewyczuwalne.
Samochody napędzane silnikami TSI cechuje lepsze przyspieszenie, dynamiczne ruszanie z miejsca, łatwiejsze wyprzedzanie i niezwykle płynna jazda. Dzięki doładowaniu silniki TSI cechuje również duża oszczędność - oferują większą moc przy jednoczesnym mniejszym zużyciu paliwa.
Jednostki TSI dostępne są m.in. dla modeli Octavia i Yeti. Przykładowo, Škoda Octavia wyposażona w jednostkę 1,4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy, zużywa średnio 6,3 l paliwa na 100 km i emituje średnio 148 g CO2.
Yeti oferowany jest z dwiema jednostkami TSI: 1,2 TSI o mocy 77 kW (105 KM) i 1,8 TSI o mocy 118 kW (160 KM). Ten drugi silnik rozpędza najnowszy model Škody od 0 do 100 km/h w ciągu 8,4 sekundy. Maksymalny moment obrotowy (250 Nm) uzyskiwany jest w zakresie 1500 - 4500 obr./min.

Źródło: Skoda Auto Polska




strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama

Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu