Forester z silnikiem wysokoprężnym - zmodyfikowany

Forester z silnikiem wysokoprężnym - zmodyfikowany28.09.2011
Fuji Heavy Industries Ltd., producent samochodów Subaru, wprowadza na rynek lekko zmodyfikowaną wersję swojego bestsellera. Po zmianach w stylizacji modelu rocznikowego 2011 przyszedł czas na drobne korekty techniczne silnika wysokoprężnego ...

...oraz zwiększenie komfortu pasażerów. Wprowadzone zmiany techniczne miały na celu głównie dalszą optymalizację zużycia paliwa jednostki napędowej znanej już ze swej bardzo wysokiej kultury pracy.

Forester z silnikiem wysokoprężnym - zmodyfikowany 1 Cel ten został osiągnięty poprzez redukcję oporów wewnętrznych silnika, zmianę parametrów turbiny oraz nowe oprogramowanie. Wynikiem jest obniżenie średniego zużycia paliwa o ok. 5% (do 5,9 l/100 km - średnie spalanie w cyklu mieszanym), przy zachowaniu bardzo dobrych parametrów dynamicznych samochodu. W konsekwencji obniżeniu uległa emisja CO2 do wartości 155 g/km, co umieszcza Forestera w gronie najoszczędniejszych samochodów klasy SUV.

Zwiększenie komfortu podróżowania osiągnięte zostało dzięki zastosowaniu dwustrefowej klimatyzacji automatycznej dla wersji Comfort i wyższych. Zmianę tą już wcześniej wprowadzono w samochodach z silnikiem benzynowym.

W związku z wprowadzonymi modyfikacjami lekkiej korekcie uległy ceny detaliczne samochodów wyposażonych w silnik wysokoprężny w specyfikacji Comfort i wyższej, które wzrosły o równowartość 500 EUR (brutto).

Źródło: Subaru Import Polska