Car wrapping w polskiej odsłonie

Car wrapping w polskiej odsłonie29.03.2017
Nawet wyznawcy idei mówiącej, że samochód to tylko narzędzie, dzięki któremu nasze życie codzienne jest o wiele łatwiejsze, nie zawsze przeczą tezie kolejnej: samochód to wyznacznik prestiżu.

Nawet wyznawcy idei mówiącej, że samochód to tylko narzędzie, dzięki któremu nasze życie codzienne jest o wiele łatwiejsze, nie zawsze przeczą tezie kolejnej: samochód to wyznacznik prestiżu. Są i tacy, dla których auto jest przedmiotem pasji sięgającej korzeniami lat młodzieńczych; czasów, w których tuningowany samochód sprawiał, że człowiek stawał się królem osiedla, a ryk silników zwiastował ze znacznym wyprzedzeniem pojawienie się pana i władcy osiedlowych szos. Bez względu na to, do wyznawców której automobilowej religii należycie, na pewno nie odrzucilibyście koncepcji mówiącej, że samochód jest jednym z elementów indywidualizacji naszego stylu życia.

Samochód = techniczny majstersztyk + uroda

Oczywiście można powtarzać kiepskiej jakości żarty o kobietach kierujących się przy wyborze samochodu kolorem karoserii, jednak lepiej zdać sobie sprawę, że każdy kupujący kieruje się – obok parametrów technicznych, które są najważniejsze – wieloma kryteriami estetycznymi. Samochód ma pasować nie tylko do trybu życia jaki prowadzimy, ale także do naszych wyobrażeń o pięknym przedmiocie użytkowym. Choć to kategoria bardzo subiektywna, wystarczy przypomnieć sobie ile emocji wśród amatorów motoryzacji wzbudzała Multipla – piękny brzydal fiata. Stygmatyzowany przez szowinistyczne żarty kolor karoserii ostatecznie też ma znaczenie. Raz ulegamy modzie, raz osobistym upodobaniom. Ale, wciąż trzymając się metaforyki związanej z kobiecym sposobem postrzegania piękna, samochodów nie zmieniamy jak rękawiczek: rzadko kto może sobie pozwolić na posiadanie kliku aut o różnej stylistyce nadwozia i kolorystyce. Nie mamy też w zwyczaju przemalowywania karoserii, kiedy tylko przyjdzie nam ochota. Jednak zwykła ludzka potrzeba zmian oraz podkreślania własnej odmienności i oryginalności nie słabnie z wiekiem. Ba, często się nasila.

Metamorfozy czas zacząć

Naprzeciw potrzeb dorosłych dzieci kochających zmiany wychodzi car wrapping. Oklejanie samochodów kultową folią z serii 3M™ 1080 to już nie tylko niszowa zabawa dla wtajemniczonych – to prężnie rozwijająca się dziedzina samochodowej sztuki. Foliowanie aut, kojarzone jeszcze do niedawna wyłącznie z reklamą umieszczaną na środkach publicznego transportu albo samochodach firmowych, staje się dla wielu użytkowników prywatnych aut sposobem na zmianę wizerunku swojego krążownika szos. A jako że car wrapping to działalność wymagająca nie tylko doskonałej techniki ale i estetycznego wyczucia, najlepsi w swoim fachu, jak Rafał Żmuda (pierwszy i jedynym certyfikowany trener 3M z uprawnieniami do szkolenia i egzaminowania w zakresie programów Endorsed™ i Preferred™ z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem) potrafią dokonać niebywałych samochodowych metamorfoz.

Car wrapping

Zmiany koloru auta, zabezpieczenie lakieru folią ochronną oraz bezinwazyjna aplikacja folii do szyb sprawiają, że samochód całkowicie zmienia swoje oblicze. Gdybyście mieli okazję podglądać mistrza i jego padawanów w akcji, bylibyście pod wrażeniem tempa ale i precyzji z jaką pracują. 100 kolorów folii 3M, laminaty carbon i szczotkowana stal oraz folie graficzne do zadruku a także folie do zabezpieczania lakieru i taśmy 3M™ Knifeless do bezpiecznego cięcia folii przy aplikacji – oto narzędzia pracy specjalistów od car wrappingu. Kiedy patrzy się z jaką pasją pracują (połączenie pasji i pracy zawsze daje najlepsze efekty!), nabiera się ochoty na natychmiastową zmianę wyglądu samochodu. Te metamorfozy są naprawdę spektakularne. Aplikacja folii zabezpieczających, przyciemnianie szyb, grafika reklamowa oraz całkowita zmiana koloru auta – wszystkiego tego można nauczyć się od najlepszych.

Zdobi i chroni

Zmiana koloru auta przy pomocy folii 3M jest odwracalna. Oznacza to, że jeśli nowy look się znudzi, można wrócić do poprzedniego. Lakier samochodowy jest pod okleiną chroniony przed urazami mechanicznymi (kamień, który wyprysnął spod kół) i korozją. Folia używana co całkowitej zmiany koloru samochodu nie zmienia swoich właściwości przez 7-8 lat i właśnie tak długo utrzymuje się jej ochronne działanie. Jednak konia z rzędem temu, to wytrwa tak długo przy jednym kolorze folii albo jednym wzorze na karoserii. Tzw. folie wylewane odkleja się łatwo, nie pozostawiają ona na lakierze śladów kleju. Można więc w dowolnym momencie wrócić do fabrycznego wyglądu albo zamówić kolejne oklejanie wozu. Co ważne, foliowany samochód wymaga takiej samej dbałości o karoserię jak samochód lakierowany: warto tylko pamiętać, że korzystanie ze standardowej myjni automatycznej skraca żywotność folii, lepiej więc korzystać z ręcznych myjni bezdotykowych. Folia może być polerowana i woskowana.

Car wraptor = artysta z wizją

Monochromatyczne oklejenie samochodu to najprostsza możliwość użycia folii 3M. O wiele ciekawsze są bardziej skomplikowane projekty graficzne i wzory. Grafika wiedzie prym w zastosowaniach komercyjnych: samochód z logo i ofertą firmy to jej najlepsza wizytówka na kołach. Nie ma mocnych, żeby nie zapamiętać tak eksponowanych informacji: każdy przestój w korku owocuje wiedzą na temat nowych sklepów, usług czy imprez. Z kolei zindywidualizowane wzornictwo to coś dla wielbicieli oryginalności i niepowtarzalności. Możesz mieć samochód w panterkę, szachownicę albo dżinsowy. Na folię nanieść można dowolną fotografię. Oklejona karoseria jest jak płótno, na które doświadczony fachowiec potrafi nanieść każdą wizję właściciela samochodu.

Wzrastające zainteresowanie car wrappingiem sprawia, że warto pomyśleć o zdobyciu umiejętności oklejania samochodów oraz uzyskania klasy mistrzowskiej. Szkoląc się u najlepszych, zdobywając kolejne szczeble zawodowego wtajemniczenia można zyskać intratny zawód. Warto pomyśleć o rozwinięciu skrzydeł i swojego biznesu. Szkolenia obejmują doskonalenie umiejętności pracy z folią do zmiany koloru auta firmy 3M („Advanced Car Wrap Training”) albo bezinwazyjnego przyciemniania szyb foliami 3M („Window Tinting & Training”). Mając w ręku coraz bardziej pożądany fach można sobie pozwolić na rozszerzenie oferty w istniejącej już firmie albo założenie nowego, dochodowego biznesu.