Spada sprzedaż samochodów w USA

Spada sprzedaż samochodów w USA04.04.2008
Sprzedaż samochodów w Stanach Zjednoczonych w marcu tego roku spadła o 12% do 1 360 000 pojazdów. Pierwszy kwartał 2008 roku również nie był zbyt obiecujący. Sprzedaż nowych aut spadła o 8% do 3 580 000 pojazdów.

Niewielu producentów zdołało utrzymać się "nad kreską", nawet Toyota. Spowodowane to było m.in. rosnącymi cenami paliw. Optymistycznie nastawieni są jedynie sprzedawcy małych i oszczędnych pojazdów, na które z wiadomych przyczyn istnieje dość duże zapotrzebowanie.

Prawdziwym zaskoczeniem jest fakt, że w marcu Toyota zanotowała już po raz czwarty z rzędu marne wyniki sprzedaży, co jeszcze do niedawna wydawało się niemożliwe. Sprzedaż modeli Toyoty łącznie z markami Scion i Lexus spadła w o 10,3%, a w pierwszym kwartale roku o 5,6%. To i tak wynik lepszy od tego, który zanotował Chrysler LLC. Sprzedaż w marcu spadła aż o 19,4%, a w całym kwartale o 15,5%. Niewiele lepiej sytuacja przedstawia się w przypadku General Motors. Koncern sprzedał w marcu 282 732 pojazdy - to o 18,7% mniej niż w zeszłym roku. Z drugiej strony oddział Cadillac może poszczycić się 7% wzrostem sprzedaży aut, spowodowanym głównie wprowadzeniem do oferty nowego modelu CTS. Kolejny duży koncern Ford Motor Co. także zanotował spadek sprzedaży - o 14,1% w marcu i o 9% w pierwszym kwartale w porównaniu z tymi samymi okresami w roku ubiegłym.

Źródło: Automotive News, informacja Moto Target