6 tysięcy lublinian wie kim jest DRIver

6 tysięcy lublinian wie kim jest DRIver20.05.2008
W Lublinie zakończyła się kampania edukacyjna "Prowadzący - niepijący". Lublin był piątym miastem w którym były prowadzone działania. Animacje realizowane pomiędzy 17 kwietnia a 11 maja zainteresowały niemal 6 tysięcy lublinian.

Swojego poparcia i patronatu kampanii promującej odpowiedzialne zachowania na drodze udzielił Prezydent Miasta Adam Wasilewski.

6 tysięcy lublinian wie kim jest DRIver 1Program w Lublinie wsparł również Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie. Przez cały okres trwania kampanii lubelska policja prowadziła wzmożone kontrole trzeźwości kierowców. Podczas 785 kontroli policja zatrzymała 14 nietrzeźwych kierowców.

Od 17 kwietnia do 11 maja 2008 roku w wybranych lokalach, pubach, na przejściach dla pieszych oraz na wyznaczonych drogach Lublina obowiązywał Bezpieczny Ruch Imprezowy. Animatorzy poprzez proste gry i zabawy oraz przy wykorzystaniu interaktywnych narzędzi zachęcali lublinian do nieprowadzenia samochodu po spożyciu alkoholu. Dodatkowe działania były prowadzone na ulicach Lublina. Na przejściach dla pieszych można było spotkać "mini manifestacje" przeciwko prowadzeniu samochodów po spożyciu alkoholu, a po drogach poruszały się lawety z wrakami samochodów.

Duże zainteresowanie wzbudziła zabawa w wyznaczonego kierowcę tzw. "designated driver", która polega na wybraniu spośród grona znajomych DRIvera - czyli jednej osoby, która tego wieczoru nie pije alkoholu i rozwozi przyjaciół do domu.

6 tysięcy lublinian wie kim jest DRIver 2 Ze wszystkich gości obecnych w lokalach, niemal 6 tysięcy osób wzięło udział w edukacyjnych animacjach, a 414 z nich zostało DRIverami. Animatorzy rozdawali także karty klubowe zapraszające do internetowego klubu DRIvera. Klub Odpowiedzialnego Kierowcy liczy już ponad 777 osób.

Zarówno goście lokali, w których były prowadzone animacje jak i studenci odwiedzający czwartkowy koncert Reggae, zorganizowany w ramach Juwenaliów 2008, mogli spróbować swoich sił na specjalnie przygotowanych stanowiskach Play Station. Wirtualna wycieczka w alkogoglach pokazała doświadczalnie jak bardzo zdolności motoryczne kierowcy cierpią po spożyciu alkoholu.

Kampania "Prowadzący – niepijący" Związku Browary Polskie była częścią zintegrowanych działań edukacyjno – informacyjnych, prowadzonych w Lublinie na rzecz poprawy bezpieczeństwa i przeciwdziałania pijanym kierowcom. Koordynatorem projektu była Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która zrealizowała kampanię medialną "Piłeś? Nie jedź".

Źródło: Browary Polskie