Abarth 500C i Punto Evo w wersji essesse w Paryżu

Abarth 500C i Punto Evo w wersji essesse w Paryżu14.09.2010 Abarth, zachęcony sukcesem swojej nowej oferty (jeden Abarth 500 na trzy został skonwertowany przy użyciu oficjalnego zestawu), poszerzył możliwości i podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu swoją światową premierę będą miały ...

...zestawy „essesse” dla nowego Abartha 500C i Abartha Punto Evo. Pakiety te mają na celu poprawienie osiągów, zwiększenie kontroli nad pojazdem i poziomu bezpieczeństwa bez wzrostu poziomu emisji CO2 i zużycia paliwa.

Abarth 500C i Punto Evo w wersji essesse w Paryżu 1 Na stoisku Abartha pojawią się dwa pojazdy w stylu „esseesse”. Punto Evo w tym wydaniu dysponuje mocą 180 KM i maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm dostępnym przy 3000 obr./min.. Może rozwinąć prędkość maksymalną 216 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,5 sekundy.

Zestaw „essesse” dla modelu 500C zmienia kabriolet z logo skorpiona w sportowy pojazd z otwartym dachem. 160 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy 230 Nm, prędkość maksymalna 209 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w 7,6 sekundy, to wyniki, którymi można się chwalić.

Abarth Punto Evo esseesse będzie prezentowany z nadwoziem polakierowanym w kolorze szarym Campovolo. Nazwa pochodzi od wciąż działającego lotniska mieszczącego się naprzeciwko historycznej kwatery głównej firmy w Corso Marche, w Turynie. To tam młody Karl Abarth kupował farbę do swoich samochodów w tym samym odcieniu, jakiego używano do lakierowania samolotów. Abarth Punto Evo, jako się rzekło, będzie więc szary z charakterystycznymi pasami bocznymi z nazwą marki, 18-calowymi felgami w kolorze tytanu i stylu essesse.

Wewnątrz znajdują się fotele marki Sabelt obite czarną skórą o sportowym wyglądzie i satelitarny system nawigacji Abarth Blue&MeTM MAP oraz rozwiązania telemetryczne marki Magneti Marelli.

Abarth 500C i Punto Evo w wersji essesse w Paryżu 2 Abarth 500C esseesse pokaże się również z nadwoziem w kolorze szarym Campovolo oraz w eleganckim kolorze Pista (dwa odcienie szarości) z białym pasem bocznym. Wystawowa wersja 500C będzie wyposażona w oryginalny tłumik układu wydechowego typu ‘dual mode’ z przeciwciśnieniem zmiennym, egzaltującym dźwięk silnika powyżej 4000 obr/min.

Paryska wystawa będzie także doskonałą okazją do zapoznania się z kilkoma nowymi produktami Abartha przeznaczonymi dla modelu 500 w wersji sedan – na stoisku znajdzie się „pięćsetka” w nowym kolorze nadwozia (nie liczcie na zbyt wiele – będzie to jeszcze jeden odcień szarości, tym razem o nazwie Record Grey) z kabiną wykończoną skórą w odcieniu „tytoniowym” i sportowymi, 5-ramiennymi felgami o średnicy 17 cali z antracytowym tłem.

Na salonie motoryzacyjnym w stolicy Francji pojawi się również limitowana edycja modelu Abarth 695 Tributo Ferrari. To najszybsza jak dotąd drogowa odmiana „pięćsetki”. W sprzedaży znajduje się od lipca tego roku i złożono na nią już 600 zamówień, głównie w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech. Niedawno pisaliśmy również o tym, że Abarthy 695 otrzymali kierowcy Ferrari - Fernando Alonso i Felipe Massa.

Źródło: Abarth, opr. BM