Bentley świętuje 75 lat produkcji w fabryce w Crewe

Bentley świętuje 75 lat produkcji w fabryce w Crewe01.06.2021
Aby uczcić tę okazję, na wystawie w fabryce Bentley przy Pyms Lane pojawił się Mk V, ostatni model sprzed przeniesienia produkcji do Crewe.

Właśnie mija 75 lat produkcji samochodów Bentley w kultowej fabryce w Crewe, w Anglii. W tym okresie wykonano ręcznie tam 197 086 luksusowych samochodów, czyli 97% całej historycznej produkcji Bentleya. Pozostałe 38 933 wyprodukowanych aut przypada na okres XX wieku, przed wprowadzeniem współczesnych wersji takich modeli, jak Continental GT i Bentayga.

Statystyki pokazują, że 84% wszystkich samochodów zbudowanych w Crewe i przeznaczonych na rynek brytyjski nadal jeździ po drogach, a odsetek ten wciąż rośnie. Obecnie firma Bentley buduje 85 samochodów dziennie. Dwie dekady temu z linii produkcyjnej zjeżdżał jeden samochód na miesiąc.

– Od 75 lat Crewe jest synonimem produkcji luksusowych samochodów, światową wizytówką kunsztu i jakości. W tym czasie nasi koledzy stworzyli jedne z najbardziej kultowych i pożądanych produktów na świecie, w tym samochody dla rodziny królewskiej oraz egzemplarze na wyjątkowe osobiste zlecenia – mówi Peter Bosch, członek zarządu firmy Bentley ds. Produkcji.
Bentley

Historia fabryki w Crewe

Ponieważ produkcja samochodów uległa wstrzymaniu w latach II wojny światowej, dawna siedziba firmy w Derby została przebudowana w 1946 roku na potrzeby budowy silników odrzutowych nowej ery.

Bentley Mark VI był pierwszym samochodem zbudowanym w całości w nowej lokalizacji, zakładach Bentleya w Crewe, a także pierwszym, który był oferowany z karoserią ze stali tłoczonej. Początkowo zastosowany sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 4,3 litra, został zmodernizowany do mocniejszej jednostki 4,6 litra w 1951 roku. W Crewe produkowano najbardziej kultowe modele Bentleya, w tym R-Type Continental, Turbo R, Arnage i Azure.

Prawdopodobnie największa zmiana przy Pyms Lane w Crewe miała miejsce w 1998 r., po dołączeniu Bentleya do Grupy Volkswagen. Koncern natychmiast zainwestowała znaczne środki w modernizację fabryki, tworząc fundamenty dla kluczowego okresu w historii firmy Bentley Motors. Siedziba przy Pyms Lane pozostała głównym punktem centrali firmy Bentley w Crewe od momentu pojawienia się firmy w 1938 r. Obecnie jest on jednym z wiodących obiektów w branży, które są w pełni neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Bentley jest pierwszą marką luksusowych samochodów, która tego dokonała.

Bentley

Nowe wyzwania, nowe inwestycje

W nadchodzących tygodniach ruszają kolejne inwestycje firmy Bentley przy Pyms Lane – otwarcie Engineering Test Center oraz budynku badawczo-rozwojowego. Działanie obu oddziałów ma wesprzeć firmę Bentley Motors w realizacji ambitnego planu brytyjskiej marki, aby do 2030 roku osiągnąć pełną neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w fabryce Crewe.

Zgodnie ze strategią Beyond 100 wszystkie samochody marki Bentley w pierwszej fazie przejdą pełną elektryfikację – PHEV lub BEV – do 2026 r. Kolejnym zapowiadanym krokiem jest premiera całej gamy modeli z wyłącznie elektrycznym zasilaniem akumulatorowym w 2030 roku.

– Dzięki ostatniej inwestycji przekształciliśmy historyczną fabrykę w nowoczesny kampus współpracy, neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla. Jest to innowacyjny obiekt o niskim wpływie na środowisko, który zachowuje to, co najlepsze z naszego dziedzictwa. W wielu obszarach fabryk nowoczesne, zdigitalizowane systemy produkcyjne współgrają z tradycją rzemieślniczą utrzymywaną przy produkcji naszych samochodów od 1946 roku – wyjaśnia Bosch.

Źródło: Biuro Prasowe Bentley