Nowa Bentayga Speed to najmocniejszy, najbardziej dynamiczny i ekscytujący SUV w historii Bentleya. Przewyższa swojego poprzednika wyposażonego w silnik W12, oferując jeszcze większą moc, lepsze osiągi i najbardziej zaawansowany układ jezdny, jaki kiedykolwiek zastosowano w Bentaydze. Topowy SUV po raz pierwszy oferuje też możliwość kontrolowanego poślizgu. Nowa konfiguracja podwozia i mocny silnik potwierdzają pozycję Bentaygi Speed jako nowego wyznacznika osiągów w segmencie luksusowych SUV-ów.
Nowy silnik V8 4.0 biturbo i fascynujące brzmienie
Sercem Bentaygi Speed jest nowy 4-litrowy silnik V8 wyposażony w dwie turbosprężarki o mocy 650 KM i momencie obrotowym 850 Nm. Pozwala on na osiągnięcie 100 km/h w zaledwie 3,4 sekundy i rozpędzenie auta do 310 km/h (w wersji z opcjonalnymi hamulcami węglowo-ceramicznymi). Parametry te przewyższają zarówno wersję V8 S (4,4 s), jak i poprzednią Bentaygę Speed z silnikiem W12 (3,9 s).
Silnik charakteryzuje się nie tylko większą mocą, ale i wyrazistym charakterem. Bentayga Speed, w swoim standardowym wyposażeniu, posiada sportowy układ wydechowy z charakterystycznymi owalnymi zakończeniami zintegrowanymi z dyfuzorem. Opcjonalny układ wydechowy Titanium Akrapovic zapewnia jeszcze większe emocje, podkreślając moc i potencjał silnika V8 oraz oddając dźwiękiem osiągi, które można uzyskać już przy najmniejszym naciśnięciu pedału gazu. System wyposażony jest w cztery rury wydechowe.

Ulepszone właściwości jezdne
Z trzech trybów jazdy w Bentaydze Speed, opcje COMFORT i BENTLEY zachowały dotychczasową kalibrację – idealną do codziennego użytku i długich podróży. Nowy tryb SPORT został jednak znacząco udoskonalony: zwiększono reakcję układu kierowniczego i sztywność tłumienia zawieszenia o 15%, co zapewnia jeszcze lepsze prowadzenie.
Opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne dają możliwość aktywacji trybu ESC Dynamic w trybie SPORT. Pozwala on na kontrolowane poślizgi tylnej osi oraz tzw. „power oversteer”. System rozdziału momentu hamowania na koła wewnętrzne dodatkowo zwiększa zwinność i przyczepność przy wychodzeniu z zakrętów. Po raz pierwszy w historii modelu zastosowano też funkcję Launch Control.
Teraz Bentayga Speed ma też układ kierowniczy z napędem na cztery koła. Przy niskich i średnich prędkościach, tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku niż przednie, co poprawia zwrotność i redukuje promień skrętu. Przy dużych prędkościach koła tylne skręcają w tym samym kierunku co przednie, zapewniając większą stabilność.

Wyrazisty design
Z zewnątrz Bentayga Speed wyróżnia się przyciemnianymi detalami, chromowanymi emblematami „Speed” na przednich drzwiach i 22-calowymi felgami Speed (ciemnymi lub srebrnymi). Charakterystyczne reflektory mają ciemne wnętrza i obramowania, a tylne lampy dostępne są w odcieniu szarości z przyciemnieniem. Po raz pierwszy w historii Bentleya, dostępne są 23-calowe koła Speed (tylko w połączeniu z hamulcami węglowo-ceramicznymi) w trzech wersjach wykończenia: szary satynowy, czarny lub czarno-chromowany.
Zaciski hamulcowe mogą być pomalowane na jeden z siedmiu kolorów – zarówno w wersji standardowej, jak i ceramicznej. Kolejną opcją oferowaną wyłącznie dla Bentaygi Speed jest czarny dach, wykończony na wysoki połysk lub w wersji satynowej.

Wnętrze skoncentrowane na osiągach
Wnętrze modelu Bentayga Speed odzwierciedla jego ukierunkowanie na osiągi. W kabinie znajdziemy specyficzny dla modelu Speed wyświetlacz, a także oznaczenia emblematem modelu na desce rozdzielczej, nakładkach progowych i tapicerce foteli.
Elementy takie jak nawiewy „bullseye”, klasyczne przełączniki „organ stop” czy środkowe nawiewy mogą być wykończone w ciemnym chromie. Panel boczny foteli, wewnętrzne części drzwi oraz tylna ściana (w wersji 4-miejscowej) otrzymały nowy wzór pikowania Precision Diamond. Unikalna dla wersji Speed kolorystyka wnętrza obejmuje ciemniejszy kolor dominujący i kontrastujące akcenty koloru tapicerki.

Przekraczanie granic
Nowa Bentayga Speed oferuje niespotykany dotąd zakres możliwości – tryby COMFORT i BENTLEY gwarantują luksus, wyciszenie i komfort, a w trybie SPORT ujawnia się jej nowa, bardziej dynamiczna strona. Dzięki dopracowanemu zawieszeniu i nowej jednostce High Powered V8 inżynierowie Bentleya stworzyli najmocniejszą i najbardziej ekscytującą Bentaygę w historii – nie tracąc przy tym nic z luksusowego charakteru marki.















