Dacia Jogger Hybrid 140 oficjalnie dostępna w Polsce

Dacia Jogger Hybrid 140 oficjalnie dostępna w Polsce10.04.2024
Dacia publikuje ceny modelu Jogger Hybrid 140 oraz cennik nowej gamy Sandero, Sandero Stepway i Jogger na rok modelowy 2024.

Wraz z nowym Joggerem Dacia zaproponowała nową koncepcję przystępnego cenowo 7-miejscowego i uniwersalnego auta rodzinnego. Dacia Jogger łączy w sobie długość kombi, przestronność kombivana i atrybuty SUV-a. Solidny i muskularny samochód zapewnia doskonały komfort wszystkim pasażerom.

Nowa hybrydowa wersja Dacii Jogger ma wszystkie atuty Joggera i nie idzie na żadne kompromisy. Pojemność bagażnika pozostała taka sama, podobnie jak ilość miejsca w kabinie. Już od samego początku Dacia Jogger została zaprojektowana z uwzględnieniem miejsca na akumulator trakcyjny do napędu hybrydowego – to najlepszy dowód na uniwersalność tego modelu. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą w miejscu koła zapasowego, podobnie jak zbiornik LPG w modelach wyposażonych w silnik ECO-G 100.

Dacię Jogger Hybrid można już zamawiać. W salonach pojawi się w drugiej połowie maja.

Dacia Jogger Hybrid 2024
Dacia Jogger Hybrid 140 2024

Wraz z ogłoszeniem cen Joggera Hybrid 140, Dacia wyceniła nową gamę swoich flagowych modeli: Sandero, Sandero Stepway i Jogger, które zyskały obowiązkowe wyposażenie przewidziane przez rozporządzenie GSR2.

Global Safety Regulation Nr 2

To nowe rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa, które aktualizuje wymogi dotyczące bezpieczeństwa pojazdów w Unii Europejskiej. GSR2 ma poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, również pieszych i rowerzystów.

Wskutek zmian rozporządzenia w lipcu 2024 r. niektóre elementy wyposażenia bezpieczeństwa staną się obowiązkowe. Wszystkie wersje Sandero, Sandero Stepway i Jogger z gamy Model Year 2024 będą miały w standardzie takie systemy, jak:

  • system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości
  • system kontroli pasa ruchu (LDW)
  • system utrzymania pasa ruchu (LKA)
  • aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów (AEBS)
  • system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
  • czujniki światła i deszczu (automatyczne światła mijania i wycieraczki).

Ceny Dacii Sandero pozostają na tym samym poziomie, w Joggerze zmianie ulega tylko cena wersji Essential, której wyposażenie standardowe zostało wzbogacone m.in. o klimatyzację manualną i czujniki parkowania.

Dacia Sandero Stepway 2024
Dacia Sandero Stepway Beige Safari 2024

Sprawdzona technologia stosowana przez Grupę Renault

Dzięki opracowaniu uniwersalnego napędu hybrydowego, a nie zwykłej zelektryfikowanej jednostki spalinowej, Jogger HYBRID 140 zapewnia:

  • rozruch każdorazowo za pomocą silnika elektrycznego,
  • przyjemność z jazdy, bez względu na panujące warunki dzięki poszerzonym możliwościom korzystania z napędu elektrycznego między innymi w fazie przyspieszania,
  • doskonałą sprawność energetyczną, między innymi dzięki wydajności automatycznej, bezsprzęgłowej kłowej skrzyni biegów,
  • efektywne hamowanie z odzyskiwaniem energii i mocny akumulator.

Oferowane rozwiązania są wynikiem wykorzystania wiedzy i doświadczenia zdobytego przez Grupę Renault w Formule 1 i segmencie samochodów elektrycznych.

Dzięki tym atutom Jogger HYBRID 140 może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy, i to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników. Energia kinetyczna jest odzyskiwana podczas wytracania prędkości i hamowania, a następnie jest przetwarzana na energię elektryczną, aby doładować akumulator trakcyjny.

Dacia Sandero Stepway 2024
Dacia Sandero Stepway Beige Safari 2024

Akumulator może być również ładowany przez silnik spalinowy. Zastosowane algorytmy zapewniają ładowanie na przykład podczas jazdy po autostradzie przy najbardziej wydajnej prędkości obrotowej, tzn. takiej, która zapewnia uzyskanie największej liczby kW z danej ilości paliwa.

Pozwala to optymalnie wykorzystać wygenerowaną energię do doładowania akumulatora, gdy ilość wytworzonej energii przewyższa zapotrzebowanie. Nadwyżka energii jest wykorzystywana, aby odciążyć silnik spalinowy podczas mocnego przyspieszania lub aby przejść na w pełni elektryczny tryb jazdy na odcinku trasy w mieście.

Więcej na temat rozwiązań zastosowanych w modelu Dacia Jogger Hybrid

Źródło: Dacia