Nowa Dacia Logan MCV

Nowa Dacia Logan MCV06.10.2008
Po wprowadzeniu Sandero w czerwcu i Nowego Logana w lipcu Dacia prezentuje nową fazę słynnego kombi Logana MCV. Nowa Dacia Logan MCV zostanie wprowadzona do sprzedaży w Polsce w 1 kwartale 2009 r. i będzie objęta 3-letnią gwarancją (lub do 100 000 km).

Nowy Logan MCV posiada charakterystyczną stylistykę, wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie. Osłona chłodnicy została powiększona i doskonale eksponuje nowe logo marki. Pojawiła się również seryjnie montowana chromowana listwa u góry (za wyjątkiem wersji podstawowej). Nowy przedni zderzak jest doskonale zespolony z nadwoziem, co daje wrażenie jednolitej i harmonijnej całości. Powiększono reflektory, a światła przeciwmgłowe posiadają ciemnografitowe obramowanie ( lub w kolorze nadwozia – w zależności od wersji).

Nowa Dacia Logan MCV 1Z tyłu zobaczymy nowy zderzak, doskonale wpisujący się w linię nadwozia z wbudowanymi odblaskami. Nowe zderzaki powodują zwiększenie długości samochodu do 4,47 m (o 2 cm więcej niż poprzednia faza). Wprowadzono również nową ofertę kołpaków i poszerzono paletę dostępnych kolorów nadwozia o nowe odcienie : Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme i Czarna Perła (dostępny w późniejszym terminie).

Logan MCV, będący jedynym tego typu modelem na rynku, odniósł duży sukces już w momencie wprowadzenia do sprzedaży. Nabywcy Logana MCV wybierali najczęściej lepiej wyposażone wersje: wersja Laureate stanowiła od 60% do 80% sprzedanych aut w zależności od kraju. Obecnie ta popularna wersja, wzbogacona o nowe wyposażenie będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Wersja Laureate Nowego Logana MCV otrzymuje nową, zarazem nowocześniejszą i bardziej funkcjonalną, deskę rozdzielczą wprowadzoną w Sandero, oraz nową konsolę. Stylistyka nowych paneli drzwiowych również przyczynia się do unowocześnienia wnętrza dzięki bardziej ergonomicznym klamkom i eleganckim listwom dekoracyjnym. Staranne dopracowano również ergonomię przełączników i czytelność informacji na tablicy rozdzielczej. Regulowana na wysokość kolumna kierownicy podnosi ergonomię miejsca kierowcy i umożliwia przyjęcie wygodnej pozycji ciała podczas prowadzenia. W celu poprawy widoczności do tyłu wprowadzono w tej wersji zagłówki wsuwane w tylne oparcia (na środkowym siedzeniu kanapy dzielonej w układzie 2/3-1/3 w drugim rzędzie oraz na obu siedzeniach kanapy dzielonej w układzie 1/2-1/2 w trzecim rzędzie.

Jak zawsze wyjątkowo przestronna kabina oferująca liczne możliwości zmiany konfiguracji W konfiguracji 7-miejscowej Nowy Logan MCV zapewnia komfortową podróż trzem dorosłym osobom wysokiego wzrostu (powyżej 1,90 m) w drugim rzędzie oraz dwóm kolejnym osobom w trzecim rzędzie. Szerokość na wysokości podłokietników wynosi odpowiednio 1421 mm i 1287 mm, a promień na wysokości kolan 170 mm i 174 mm, co zapewnia wygodną podróż pasażerom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie. Rekordowa jest również pojemność bagażnika.

Nowa Dacia Logan MCV 2Oprócz schowków o pojemności 54 litrów rozmieszczonych w całej kabinie, Nowa Dacia Logan MCV może się poszczycić pojemnością bagażnika wynoszącą 700 litrów w konfiguracji 5-miejscowej, sięgającą 2350 litrów w konfiguracji 2-miejscowej. W konfiguracji 7-miejscowej tylną ławkę z trzeciego rzędu można złożyć pionowo (częściowo lub w całości w zależności od wersji), ustawić ją za oparciem drugiego rzędu siedzeń lub po prostu wyjąć. Równie liczne są możliwości ustawienia ławki z drugiego rzędu. Można ją złożyć w układzie 1/3-2/3 w zależności od wersji i następnie ustawić pionowo za oparciami przednich siedzeń w celu uzyskania maksymalnej powierzchni bagażnika. W drugim rzędzie można ponadto zainstalować 3 foteliki dla dzieci (w tym 2 typu Isofix na bocznych miejscach) oraz 2 uniwersalne foteliki w trzecim rzędzie. Dzięki tym wszystkim kombinacjom Nowa Dacia Logan MCV jest niezwykle praktycznym w codziennej eksploatacji autem, które w ciągu kilku sekund można zmienić z wersji osobowej w wersję umożliwiającą przewóz dużych przedmiotów.

Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji. Jest on wyposażony e elektroniczny korektor siły hamowania (EBV) oraz nowość wprowadzoną w Dacii Sandero i Nowym Loganie – wspomaganie nagłego hamowania. W zakresie bezpieczeństwa biernego, Nowa Dacia Logan MCV (wersja Laureate) jest wyposażone w nową deskę rozdzielczą z polipropylenu o strukturze plastra miodu, która zmniejsza skutki uderzenia w kolano w razie zderzenia. Seryjnie są również montowane paddingi na wysokości stóp kierowcy i pasażera chroniące dolne kończyny. Nowa Dacia Logan MCV jest wyposażona w 3-punktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich miejscach (również w trzecim rzędzie w konfiguracji 7-miejscowej). Nowy Logan MCV może mieć do czterech poduszek powietrznych – dwie poduszki kierowcy i pasażera, oraz dwie poduszki boczne chroniące klatkę piersiową.

Oba 8-zaworowe silniki o pojemności 1.4 l i 1.6 l idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi typowe dla marki Dacia. Cechują się również umiarkowanym spalaniem, wynoszącym 7,6 l/ 100km (w konfiguracji 5-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.6 16V 105 KM, ceniony za elastyczną pracę i wysoką przyjemność jazdy charakteryzuje się dynamicznym i ciągłym przyspieszeniem. Silnik ten spala jedynie 7,5 l/100 km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej w cyklu mieszanym). Silnik 1.5 dCi, zajmujący wiodące miejsce na rynku, jest dostępny na dwóch poziomach mocy: 68 oraz 85. Dzięki zużyciu paliwa, które wynosi odpowiednio 5,3 l/100 km i 5,2 l/100km (w konfiguracji 5 i 7-miejscowej), Nowy Logan MCV z silnikiem 1.5 dCi jest bardzo konkurencyjny w porównaniu z innymi kombi dostępnymi na rynku, napędzanymi silnikami wysokoprężnymi. Nowa Dacia Logan MCV jest produkowana w zakładzie Dacii w Pitesti (Rumunia) posiadającej certyfikat ISO 14 001. 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania. Auto zawiera również 5% tworzyw pochodzących z recyklingu. Dlatego też Nowa Dacia Logan MCV w wersjach z silnikami 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85, emitującymi odpowiednio 140g CO2/km i 137g CO2/km, uzyskała znak Dacia eco².

Źródło: Centrum Prasowe Renault