Dacia Sandero w Maroku

Dacia Sandero w Maroku05.06.2009
Wprowadzenie do sprzedaży hatchbacka Sandero w Maroku jest bardzo ważnym etapem w rozwoju marki Dacia w tym kraju. Składająca się z rodzinnego sedana Logan i z kombi Logan MCV (samochody obecne na rynku odpowiednio od 2005 i 2008 roku) ...

...gama Dacii, w Maroku wzbogaca się o model Sandero z myślą o zdobyciu nowych klientów. Klienci Dacii to przeważnie właściciele jednego samochodu i kupcy samochodów używanych, przywiązujący dużą wagę do ceny, która jest dla nich najważniejszym kryterium zakupu. Sandero to samochód dla klientów racjonalnych i pragmatycznych, a jednocześnie dużo młodszych, niż klienci innych modeli z gamy Dacii.

Dacia Sandero jest przestronnym i solidnym dwubryłowym hatchbackiem, który pod względem ceny pozycjonuje się w segmencie małych samochodów, podczas gdy wymiary wewnętrzne i zewnętrzne tego auta wskazują na wyższą kategorię samochodów kompaktowych. Sandero pojawi się w sprzedaży na rynku marokańskim 18 czerwca 2009 roku. Model będzie oferował zgodny z duchem marki atrakcyjny stosunek ceny do wyposażenia i gwarancję na 3 lata lub 100 000 km.

Dacia potwierdziła swoje drugie miejsce w Maroku dzięki wynoszącym 16% udziałom w rynku samochodów osobowych na koniec kwietnia 2009 roku. Logan od 2006 roku pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem w tym kraju. Dotyczy to wszystkich marek i modeli, przy 14 500 sprzedanych egzemplarzy w 2008 roku.

Dacia Sandero będzie montowana w fabryce SOMACA (Societe marocaine de construction automobile) w Casablance. Fabryka ta należąca w 80% do grupy Renault i posiadającej – podobnie jak wszystkie fabryki w grupie – certyfikat ISO 14 001.

Dokładnie tak jak Logan, produkowany w tym zakładzie od lipca 2005 roku, Dacia Sandero jest produkowana zgodnie z procesem CKD (Completely Knocked Down) na bazie części dostarczanych głównie z Rumunii i części lokalnych z Maroka. Poziom lokalnej integracji Sandero wynosi – tak jak dla Logana – 40%.

W produkcję Sandero w SOMACA zainwestowano łącznie 16 milionów euro. Inwestycje, pilotowane przez inżynierów i ekspertów technicznych Renault, umożliwiły stworzenie specjalnego warsztatu blacharskiego, zwiększenie mocy produkcyjnych warsztatu lakierniczego oraz modernizację stanowiska z rolkami na końcu łańcucha montażowego.

Modele Sandero produkowane w fabryce SOMACA są przeznaczone na rynek marokański.

Źródło: Renault