Łada kilka zabiegów...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich otóż miałem tutaj już konto na żółtą ładę 1300S/2105 ale serwis mailowy wygasł więc od razu przejdę do rzeczy. Chciał bym wyciągnąć mój samochód z garażu i zająć się jego przygotowaniem do przeglądu, a że obecnie mam przypływ gotówki (nieduży bo nieduży a samochód się ucieszy ) chciałbym zająć się samochodem i tutaj kilka pytań;

1. Zamierzam wymienić sprężyny bo obecne wyglądają już po prostu brzydko, farba odłazi plastrami i korozja wygląda jak pianka na piwie. Zamówiłem ładny kpl. przód + tył od poloneza trucka za symboliczną kwotę a wiem, że truckowe utwardzają trochę autko i nie będzie tak bujało. Jakie dodatkowe narzędzia potrzebuję do tej wymiany oprócz podnośnika hydraulicznego, młotka i kluczy?

2. Chciał bym zainstalować kolektor wlotowy od 1500. Czy to prawda, że kombo z gaźnikiem od poloneza/ gaznikiem od 1.5 tudzież oryginalny z większymi dyszami daje lepsze efekty?

3. Muszę wymienić podporę wału- czy zrobię to w pozycji leżącej?

4. Muszę zrobić coś z wyciekiem z mostu. Uszczelka walnęłą. Czy również zrobię to w pozycji leżącej?

5. Przydało by się wymienić końcówki drążków... To samo pytanie jak wyżej.

Dodam, że nie mam pneumata tylko kilka kompletów kluczy w tym ruskie i polskie.
Do tej pory zajmowałem się głównie motocyklami czyli mocno mniejszy kaliber a samochodu nie chciałem ruszać aby nie stał rozgrzebany bo garaż pozwala mi tylko na schowanie auta i wypełźnięcie z niego i wolałem zlecić mechanikowi.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
  
 
1. Polecam ten filmik
Zmiana przedniej sprężyny
do wymiany przedniej sprężyny i ten do tylnej: zmiania tylnej sprężyny . Ja postępowałem według tego aczkolwiek miałem kanał. Pokazane co i jak zrobić najprostszymi sposobami.

p.s. reszta filmów Pana Romana jeżeli się przydadzą
  
 
Cytat:
2016-11-16 20:39:16, 350lada pisze:
1. Zamierzam wymienić sprężyny bo obecne wyglądają już po prostu brzydko, farba odłazi plastrami i korozja wygląda jak pianka na piwie. Zamówiłem ładny kpl. przód + tył od poloneza trucka za symboliczną kwotę a wiem, że truckowe utwardzają trochę autko i nie będzie tak bujało.


Spręzyny tylne w Polonezie????
Cytat:
2. Chciał bym zainstalować kolektor wlotowy od 1500. Czy to prawda, że kombo z gaźnikiem od poloneza/ gaznikiem od 1.5 tudzież oryginalny z większymi dyszami daje lepsze efekty?


czy 1300 czy 1500 - kolektory są takie same

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Dzięki dzięki Przyda się bankowo. Dziś wymieniłem wydech, niestety bez portków bo nie dało się odkręcić tego cholerstwa od kolektora tak jest zakiśnięte, że aż urwałem szpilkę z nakrętką... Muszę coś wymyślić. Niedługo przyjdzie do mnie ściągacz i 4 stojaki/kobyłki na samochód coby łatwiej było się wczołgiwać pod spód.
A odnośnie sprężyn to hymm gościu sprzedał mi 2 komplety, jeszcze nie dotarły. Poza tym muszę załatwić cały napęd bo mam jak wcześniej wspomniałem problem z mostem i łożyskiem wału, drążek ten długi bo 2 lata temu zamontowany został nowy i niestety jego odporność na korozję jest zdumiewająco żenująca, cały pomarańczowy no i końcówki drążków Nie posiadając odpowiedniego garażu ani kanału jest to spodziwam się, że będzie to przeprawa przez mękę.

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2016-11-18 19:39:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2016-11-18 19:41:05 ]
  
 
Ok, po jutrze oddaję autko do elektryka bo ma problem genetyczny z lewą lampą i pozycjami od kiedy pamiętam. Poza tym, czekam na waszą opinie jakie sprężyny wsadzić do przodu, czy może obciąć tak z 1.5 zwoju obecne i je czymś pomalować antykoroyzjnym? Ma być twardziej i nie bujać tak, ale generalnie jestem za włożeniem czegoś nowego do 140zł z przodu. Amortyzatory wymyśliłem takie http://www.iparts.pl/czesc/amortyzator-monroe-g22563,lada,nova-2105-od-1981-05,1300-speziall-vaz-was2105-65km,63-136-3049-100121-0-37-g22563.html ponoć Monroe robi przyzwoite produkty z tego co wyczytałem. Wiadomo, że Sachs to był by top ale to chyba też przejdzie.
No i komplet uszczelek do mostu też będzie http://allegro.pl/lozyska-tylnego-mostu-lada-2105-2107-lada-niva-i4963194397.html
Obecnie jedynie co mnie zastanawia, to jak wykręcić rurę idącą od kolektora bo jest zapieczona na amen. Oraz druga sprawa, to wymiana podpory co jest dosyć proste widziałem jak kuzyn w e30 wymienia... Wiem o wyważeniu, zaznaczeniu położenia i przy okazji o wymianie krzyżaków. Problemem w tym miejscu dla mnie jest to ile jest krzyżaków w ładzie 2 czy 1 bo nie zaglądałem.

Jak wróci od elektryka to wrzucę jakieś zdjęcia nowych części w starym aucie he he zawsze miło mi się takie rzeczy miło ogląda

P.S Sprężyny tylne z poloneza jakie dostałem to takie
KLIK


[ wiadomość edytowana przez: 350lada dnia 2016-12-06 02:47:07 ]
  
 
Ja jestem przeciwnikiem takiej chałupniczej roboty, jaką zamierzasz wykonać.

Można ciąć do woli - a amortyzator dasz nowy o std skoku. Jaki to ma sens?
Polecam sobie obejrzeć jak to z sobą w parze nie idzie, gdy utniesz sprężyny.
Fakt jest to przyklad dla grupy <08 ale widać co się dzieje.

ciecie sprezyn

Wsadź same amortyzatory gazowe, to już dużo pomoże - albo komplet obniżający (zestaw amorytzatory wraz z sprężynami)

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-12-06 08:12:07 ]
  
 
Co to za Polonez, który ma z tyłu sprężyny?
  
 
Cytat:
2016-11-18 19:39:39, 350lada pisze:
Niedługo przyjdzie do mnie ściągacz i 4 stojaki/kobyłki na samochód coby łatwiej było się wczołgiwać pod spód.



Zawsze podziwiałem odwagę takich ludzi.
  
 
Do tyłu poszły amorki od monroe dotychczasowe nic nie odbijały... Pozostało mi zamówić sprężyny od 04 czy od niwy i pomodzić czy te od poldka na przód czy te od 04/nivy na tył.
WAŻNE: Z innej beczki; czy kolektory od nivy są wymienne z 2105 1300s? Mam urwane szpilki bo było tak zapieczone a nigdzie (allegro/olx) nie idzie dorwać kolektora do 2107/05. Jest tam sonda lambada ale to chyba nie przeszkadza niczemu bo przecież nie mam komputera. Proszę o odp. w sprawie tego czy to jest takie same długościowo i czy miejsca montażu takie same. Będzie to już ostatni etap reanimacji mojego pojazdu. Dzięki i pozdr! Prześlę zdjęcia w odpowiednim temacie jak wszystko będzie (prawie) gotowe.
  
 
Hej,

Tak czytam o tych planach na sprężyny, takie, śmakie, cięte o tyle zwoja a może o tyle .... Wiesz co efekt będzie taki, ze charakterystyka zawieszenia będzie do bani, inaczej będzie pracował przód a inaczej tył. Zainwestuj w coś sprawdzonego i kup ruskie wedle uznania -25 albo -40 albo -50
Wyjdzie trochę drożej ale zachowanie auta będzie przewidywalne.

Koniec końców zrobisz jak zechcesz, ale akurat w przypadku łady klasyka dostępność zabawek tuningowych jest spora, więc ...
pozdro
Tomek
  
 
sprężyny z obniżenie -40-50 bez amortyzatorów o skróconym skoku nie maja sensu.

kluczowym tutaj jest sprawny, twardy amortyzator , a wysokość zawieszenia to już kwestia wizualna i wg. potrzeb prześwitu pod autem,.
  
 
Ja wstawiłem same sprężyny -50mm na oryginalne amorki i jeździłem tak z pół roku : amorki się posypały raz - dwa, dupa skalała jak chciała, ogólnie bez sensu. Teraz mam amorki i sprężyny -50mm od Bartka i nie latam po całym aucie na wybojach i progach.
Polecam kompletem zmieniać to i efekt i wygląd będzie
  
 
Ok, dzięki za porady. Kolejny etap to zmiana kolektora na inny bo szpilki się poukręcały.
Czy ten od niwy z sondą lamba pasuje? Czy jakikolwiek wydechowy pasuje do 1300s?
  
 
a to nie wszystko to samo ? pomijając czujnik,
swoją droga jeśli ukręciłeś szpilki to wymień szpilki a nie kolektor
  
 
Byłem dzisiaj na przeglądzie technicznym i mój ulubiony diagnosta troche był wystraszony jak włożył analizator spalin do rury wydechowej bo teraz już nie ma tak lekko z przeglądami jak kiedyś tzn samochód ma być na tip top a nie jak kiedyś aby wszystko działało jako tako tak więc suma sumaum ustawił mi mniejszą dawkę paliwa na gażniku i toksyczność spalin mieści się w normie i co POLAK POTRAFI
  
 
Ciekawy jestem jaką ustawił wartość CO, bo każdy gaźnik ma inną.
  
 
Jestem ciekaw co powiedział jak zobaczył skuteczność hamulca ręcznego.
  
 
też mnie czeka zaraz przegląd.. byłem wczoraj u znajomych blacharzy to trochę mnie nastraszyli tą "skrupulatnością" przeglądów.. już rok temu jakiś pajac się czepiał o wyniki spalania
jutro końcowy tłumik wyjdzie z bagażnika i wróci na swoje miejsce a w weekend podłoga w kufrze zostanie połatana Myślę, czy nie pojechać na żółtych żarówkach, żeby miał od razu o co się przyczepić i nie szukał problemów gdzie ich nie ma. No i opony mają przytarte boki od zaniżenia.. chyba tez trzeba wymienić, co?
  
 
Ja jadę 18.11 zobaczymy. Jak dotąd nigdy nie mieli zastrzeżeń do moich Ład.