MotoNews.pl

MC20 Icona i MC20 Leggenda

MC20 Icona i MC20 Leggenda20.06.2024
Wyścigowa pasja Maserati ożywa w postaci modeli MC20 Icona i MC20 Leggenda, dwóch specjalnych edycji stworzonych z okazji 20. rocznicy powrotu marki z Trójzębem do rywalizacji na torach wyścigowych.

W 2004 roku, po 37 latach przerwy, Maserati powróciło do ścigania z ikonicznym i zwycięskim modelem MC12. MC12, który zadebiutował jako wersja drogowa, stał się punktem odniesienia w mistrzostwach GT, inspirując powstanie supersportowego Maserati MC20. Ten w pełni włoski model zapoczątkował nową erę dla Maserati w 2020 roku, jako pierwszy wyposażony w innowacyjny silnik V6 Nettuno.Dwie specjalne serie MC20 – limitowane do 20 egzemplarzy każda – charakteryzują się unikalnymi malowaniami i ekskluzywnymi detalami inspirowanymi odpowiednio przez MC12 Stradale i MC12 GT1 Vitaphone.

Maserati MC20

Malowanie Maserati MC20 Icona nawiązuje do jednego z najbardziej ikonicznych modeli marki: jego kolory są takie same jak w przypadku MC12 Stradale z 2004 roku, co z kolei było hołdem dla Maserati Trofeo Light, który startował w 24-godzinnym wyścigu Daytona. Trofeo Light był pierwszym samochodem inspirowanym Maserati Birdcage Type 61, produkowanym w latach 1959-1961.

Model MC20 Icona w barwach Bianco Audace Matte i Blu Stradale zawiera elementy z programu personalizacji Fuoriserie: wyjątkowe detale dla wyrafinowanej indywidualizacji. Emblemat Maserati Fuoriserie w kolorze Bianco Audace znajduje się na boku malowania, w dolnej części w pobliżu tylnych kół, a włoską flagę umieszczono na drzwiach pod oznaczeniem MC20.

Na środku chromowanych kół z charakterystycznym wzorem Trójzębu umieszczony jest kontrastujący niebieski emblemat Trójzębu. Zaciski hamulcowe są również pomalowane na niebiesko, lusterka mają funkcję automatycznego przyciemniania, a pokrywa silnika wykonana jest z włókna węglowego.

Maserati MC20

Historia MC20 Leggenda jest zawarta już w samej nazwie – posiada ona malowanie w kolorach Nero Essenza i Digital Mint Matte, nawiązujące do barw nagradzanego MC12 GT1 zespołu Vitaphone Racing, który zdobył rekord trzech zwycięstw i dwóch drugich miejsc w 24-godzinnym wyścigu Spa.

Model MC20 Leggenda zawiera elementy Fuoriserie, takie jak felgi w kolorach Nero Lucido z Nero Opaco oraz emblemat Trójzębu na środku felgi w kolorze Digital Mint, emblemat w kolorze żółtym na grillu, drzwiach i słupku C oraz czarne zaciski hamulcowe.

Pakiet Fuoriserie dla obu specjalnych serii uzupełniają wyścigowe wnętrza: lekkie, jednoczęściowe fotele wyścigowe z centralną częścią w kolorach Nero/Blu na srebrnym tle dla Icona lub w kolorze Nero na srebrnym tle dla Leggenda, z haftowanym emblematem Trójzębu na zagłówku oraz napisami „Icona” lub „Leggenda”, w zależności od modelu.

Maserati MC20

Na osłonie silnika Nettuno znajduje się plakietka z napisem „ICONA. UNA DI 20” lub „LEGGENDA. UNA DI 20”. Wnętrza obu modeli wyposażone są także w system dźwiękowy Sonus Faber. Dodatkowe wspólne cechy obejmują pakiet wnętrza z włókna węglowego, elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (E-LSD), system podnoszenia zawieszenia, system monitorowania martwego pola i ruchu za pojazdem oraz dywaniki w kabinie i bagażniku.

MC20 Icona i MC20 Leggenda świętują 20. rocznicę początku złotej ery Trójzębu na torze, z legendarnym MC12 GT1: w latach 2004-2010 odniósł on 27 zwycięstw w mistrzostwach FIA GT, trzykrotnie wpisując swoje imię na listę honorową 24-godzinnego wyścigu Spa, zdobył sześć tytułów mistrzowskich dla zespołów z Vitaphone Racing oraz pięć tytułów mistrzowskich dla kierowców – w tym dwa mistrzostwa świata FIA GT1 – a także dwa tytuły mistrzowskie dla konstruktorów dla Maserati.

Maserati MC20

W 2004 roku MC12 Stradale zainicjował wyścigową pasję Maserati: zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, z 12-cylindrowym silnikiem pochodzącym od Ferrari (MC oznacza "Maserati Corse", a 12 odnosi się do V12) pozostaje najszybszym produkcyjnym modelem Maserati – jego prędkość maksymalna wynosiła 330 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało 3,8 sekundy. Wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.

Dziś historia tych triumfów oraz samochodu, który ucieleśnia sportowego ducha Maserati i jego DNA, jest kontynuowana przez modele MC20 Icona i MC20 Leggenda, reprezentując symboliczne przekazanie pałeczki między ojcem a synem.

Źródło: Maserati
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata