GM zakupi 50 procent udziałów w VM Motori

GM zakupi 50 procent udziałów w VM Motori18.07.2007
Firma General Motors Corp. poinformowała wczoraj o podpisaniu umowy joint-venture z Penske Corporation, co oznacza nabycie 50 procent udziałów w VM Motori S.p.A, firmie zajmującej się konstruowaniem i produkcją silników wysokoprężnych, z siedzibą w Cento we Włoszech.

Inwestycja ta wykorzystuje istniejące relacje GM z VM Motori, wiedzę GM zdobytą w GM Powertrain Europe z siedzibą w Turynie i silne powiązania z Isuzu.

"Silniki wysokoprężne odgrywają bardzo istotną rolę w globalnej strategii tworzenia nowoczesnego napędu GM", powiedział Tom Stephens, wiceprezes grupy w GM Global Powertrain i Quality. "Poszerzamy naszą wiedzę, zdobywamy zasoby w firmie i wśród partnerów technologicznych, aby zagwarantować rozwój najlepszych napędów na świecie".

Firma GM ogłosiła podczas Salonu Samochodowego w Genewie, że wspólnie z VM Motori skonstruuje nowy 2,9 litrowy silnik turbodoładowany V-6, który w Europie pojawi się w 2009 roku w Cadillacu CTS. GM Powertrain Europe skoncentruje swoje działania na pierwszym w branży zastosowaniu czystego procesu spalania, tzw. spalania w obiegu zamkniętym, na elektronicznej kontroli silnika i wykorzystaniu spalin oraz na kalibracji i integracji tych układów w samochodach GM. VM Motori planuje produkcję nowych jednostek w Cento i odpowiada za kwestie mechaniczne konstrukcji silnika, rozwój i testy.

Penske Corporation, z siedzibą w Bloomfield w stanie Michigan, to firma transportowa, której działalność obejmuje sprzedaż detaliczną i usługi motoryzacyjne, leasing ciężarówek, zarządzanie logistyką dostaw, produkcję komponentów transportowych i wyścigi.

VM Motori, firma powstała w 1947 roku, specjalizuje się w konstruowaniu i produkcji silników do rozmaitych zastosowań, w tym do lekkich samochodów dostawczych.

GM oferuje obecnie 17 silników diesla, dostępnych w 45 liniach modelowych na całym świecie, i sprzedaje ponad milion silników wysokoprężnych rocznie, a wśród nich jednostki o pojemności skokowej od 1,3 litra i czterech cylindrach w Oplach Agila i Corsa, po silniki 6,6 l V-8 Duramax w pełnowymiarowych vanach, dużych pickupach i średniej wielkości ciężarówkach w USA.

Źródło: General Motors