Rolls Royce selekcjonuje klientów

Rolls Royce selekcjonuje klientów13.08.2007
W związku z rozpoczęciem od września sprzedaży za oceanem luksusowego jachtu na kołach, jakim jest Rolls Royce Drophead Coupe, amerykańska centrala marki wprowadziła pewne reguły dla potencjalnych klientów.

To najbardziej luksusowe cabrio świata wyceniono na 412 tysięcy dolarów (cena obejmuje transport morski i podatek). Ale myli się ten, kto uważa, że wystarczy wspomnianą kwotę przelać na konto firmy. W opublikowanym wczoraj komunikacie prasowym Paul Ferraiolo - CEO Rolls Royce USA zapowiedział, że Drophead Coupe będzie dostępny tylko dla osób posiadających na koncie „co najmniej” 30 milionów dolarów (oczywiście udokumentowanych). Nieoficjalnie ma to zapobiec nabywaniu tego auta przez różnego rodzaju osoby - powiedzmy - niemile widziane w towarzystwie stałych klientów szacownej brytyjskiej firmy.

Nietrudno zauważyć, że ostatnio model Phantom stał się bardzo popularnym środkiem transportu wśród czarnoskórych gwiazd muzyki Rap, które na swoich płytach i kontraktach reklamowych zarabiają krocie i dla których seryjne modele Porsche, czy Mercedesa dawno już przestały być symbolami bogactwa określanymi w ich slangu jako „bling-bling”. Rolls Royce zebrał już zamówienia na wszystkie 100 sztuk, które mają być wyprodukowane do połowy 2008 roku. W kolejnym roku planuje się podwojenie tej liczby. Mimo to wciąż liczba chętnych na ten cudowny samochód znacznie przekracza możliwości fabryki RR w Goodwood. Ale czy aby 30 milionów to nie za nisko postawiona poprzeczka?

Znani raperzy tacy jak: Jay Z, 50Cent, czy Snoop Dogg rocznie zarabiają znacznie więcej, niż 30 milionów dolarów, w związku z czym ustalona przez RR finansowa "poprzeczka" nie zrobi na nich wielkiego wrażenia i zapewne wkrótce jako pierwsi staną się posiadaczami tego modelu, czym na pewno pochwalą się w nowych klipach.

Źródło: Automotive News, informacja Moto Target