REKLAMA

Nowe technologie Delphi w Paryżu

Nowe technologie Delphi w Paryżu - Samochody17.09.2004
Salon samochodowy Mondial de l’Automobile 2004 przejdzie do historii, ponieważ to właśnie tam Delphi Corp. (NYSE: DPH) zademonstruje pierwsze na świecie elektryczne drzwi przesuwne zastosowane w samochodzie miejskim ...

PARYŻ – Salon samochodowy Mondial de l’Automobile 2004 przejdzie do historii, ponieważ to właśnie tam Delphi Corp. (NYSE: DPH) zademonstruje pierwsze na świecie elektryczne drzwi przesuwne zastosowane w samochodzie miejskim.

Nowe technologie Delphi w Paryżu - Samochody 1 Nowy Peugeot 1007 będzie wyposażony w opracowane przez Delphi przesuwne drzwi z napędem. Takie drzwi stosowano w minivanach (MPV) w Stanach Zjednoczonych od roku 1994, a w Europie, od 2002, lecz Peugeot 1007 to pierwsze zastosowanie tej technologii w samochodzie miejskim.

Drzwi przesuwne z napędem to jeden z wielu przykładów nowatorskich technologii, które zostaną przez Delphi zaprezentowane na salonie Mondial (Hala 1, Stanowisko A251). Oto niektóre z innych technologii:

PRODUKTY I USŁUGI DELPHI DIESEL

Delphi przedstawi nowe informacje dotyczące swoich produktów dla silników diesla. W tym obszarze Delphi jest jedną z wiodących firm. Aktualnie oferowany system common rail Multec spełnia wymagania emisji spalin stawiane przez normę Euro IV i toruje drogę dla sprostania wymogom nowej normy – Euro V w roku 2008.

ALTERNATYWNE ŚRODKI CHŁODZĄCE DLA SYSTEMÓW KLIMATYZACJI

Delphi jest liderem w dziedzinie alternatywnych środków chłodzących dla nowych systemów klimatyzacji. Eksperci z tej dziedziny będą omawiać działania firmy mające na celu przedstawienie rozwiązań najlepszych dla klientów i środowiska naturalnego. Chociaż klimatyzacja w pojazdach to mniej niż pięć procent całego wpływu motoryzacji na ocieplenie globalne, a aktualnie stosowany środek chłodzący R134a stanowi poniżej 0,4 procenta całkowitej emisji gazów cieplarnianych w Europie, to globalnie zaniepokojenie skutkami stosowania fluoropochodnych węglowodorów, takich jak R134a, zmusiło branżę motoryzacyjną do poszukiwania alternatywnych środków chłodzących.

NOWE TECHNOLOGIE AKTYWNYCH UKŁADÓW KIEROWNICZYCH

Delphi prowadzi prace nad nowoczesnymi aktywnymi układami kierowniczymi, które zwiększą bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów oraz stabilność i dynamikę pojazdu. Pierwszym z tych nowatorskich rozwiązań był Elektryczny Układ Kierowniczy. Stosowany jest on aktualnie w siedmiu modelach samochodów, w tym w Fiacie Panda (Samochód Roku 2004 w Europie) i posiada wiele funkcji ustawialnych, takich jak powrót kierownicy do położenia środkowego, zmiana siły konicznej do obrotu kierownicą oraz aktywne tłumienie. W rezultacie otrzymujemy lepszą stabilność pojazdu i większe bezpieczeństwo. Zwiększeniu bezpieczeństwa kierowcy służy też połączenie aktywnego układu kierowniczego z kolumną kierownicy pochłaniającą energię uderzenia.

Delphi opracowuje także rozwiązania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa aktywnego. Oparte są one na stopniowej kontroli momentu obrotowego skrętu, która modyfikuje wspomaganie układu kierowniczego. Ta technika daje możliwości kompensowania pewnych typów zachowania się pojazdu czy zdarzeń, takich jak „ściąganie” z drogi czy podmuchy bocznego wiatru, kontroluje stabilność pojazdu, powiadamia kierowcę o zbaczaniu z pasa ruchu oraz znacznie ułatwia niektóre manewry, np. parkowanie.

Krokiem naprzód w kierunku aktywnej kontroli jest opracowany przez Delphi Aktywny Układ Kierowniczy (AFS) oparty na zmieniającym się przełożeniu kierowniczym. Aktywna regulacja przełożenia umożliwia szybkie wykonywanie manewrów przy niskich prędkościach (mniejszy wysiłek kierowcy) oraz daje lepszą stabilność przy wysokich prędkościach. W trakcie manewru parkowania pełen skręt kół można osiągnąć przy dwu trzecich obrotu kierownicy. AFS z Delphi szybko przechodzi z przełożenia dla małych prędkości w przełożenie dla prędkości wysokich, nadając jeździe bardziej agresywne, sportowe akcenty i zapewniając lepsze kierowanie na drodze. Zwiększa także kontrolę nad pojazdem w przypadkach zmniejszenia stabilności.

HAMULEC O MAKSYMALNYM MOMENCIE OBROTOWYM

– PIERWSZE OD 50 LAT NOWATORSKIE ROZWIĄZANIE W TECHNOLOGII HAMOWANIA Na paryskim salonie samochodowym Delphi zaprezentuje swoje najnowsze osiągnięcia w technologii hamowania. Opracowany przez Delphi hamulec o maksymalnym momencie obrotowym posiada stały zacisk hamulca, podwójne wahliwe wirniki tarcz oraz hydraulikę zintegrowaną ze zwrotnicą. Hamulce o maksymalnym momencie wykorzystują dwie tarcze zamocowane wahliwie na zewnętrznej średnicy piasty. Hydraulicznie włączany tłok przekazuje siłę hamowania poprzez klocki cierne działające na zewnętrznej i wewnętrznej stronie każdej tarczy, co daje aż cztery powierzchnie cierne. Doskonałe własności cieplne pozwalają na zoptymalizowanie innych parametrów hamowania, w tym długości ruchu pedału, wyporności cieczy, rozmiaru próżniowego urządzenia wspomagającego hamowanie oraz średnicy wirnika.

ROZRYWKA ORAZ INFOROZRYWKA W SAMOCHODACH PRZYSZŁOŚCI

Będąc liderem na rynku technologii bezprzewodowych i multimediów samochodowych, Delphi oferuje kompletne i kompleksowe rozwiązania rozrywki i komunikacji w pojeździe. Od ponad 68 lat dział Delphi Electronics & Safety dostarcza radiowe urządzenia samochodowe. Obecnie w ofercie Delphi dla klientów na całym świecie można znaleźć takie produkty, jak systemy audio, radioodbiorniki satelitarne, radia Bluetooth, systemy nawigacji, telematykę, urządzenia zapewniające rozrywkę pasażerom na tylnym siedzeniu, samochodowe odbiorniki telewizyjne oraz anteny. W chwili obecnej, Delphi wraz z dostawcami pracuje nad połączeniami opartymi na standardzie bezprzewodowym 802.11 oraz zastosowaniem w samochodzie telewizji satelitarnej.

Żaden inny producent elektroniki samochodowej nie ma takiego doświadczenia jak Delphi. Od momentu, kiedy w roku 1936 Delphi jako pierwsza firma na świecie zainstalowała radioodbiornik w desce rozdzielczej pojazdu, firma wyprodukowała ponad 255 milionów zestawów audio. Poza tym jest autorem wielu innych pionierskich rozwiązań w dziedzinie komunikacji bezprzewodowej.

PÓŁAKTYWNE ZAWIESZENIE MAGNERIDE™ ZMIENIA NASTAWIENIE EUROPEJSKICH PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW DO SPRAW KOMFORTU, BEZPIECZEŃSTWA, DYNAMIKI I KONTROLI

Delphi przedstawi nowe informacje dotyczące MagneRide™. MagneRide to pierwsze w branży półaktywne zawieszenie nie potrzebujące zaworów elektromechanicznych i małych części ruchomych. System oparty jest na płynie magnetyczno-reologicznym znajdującym się w kolumnach jednorurowych i/lub jednorurowych amortyzatorach i składa się jeszcze z zestawu czujników oraz sterownika. Technologia MagneRide to lepsze prowadzenie pojazdu, wyższe bezpieczeństwo, komfort i niezawodność. Po raz pierwszy zastosowana została w Cadillacu Seville STS z roku 2002, a następnie w Chevrolecie Corvette, nadaje się więc doskonale zarówno do aut sportowych jak i luksusowych pojazdów. Kilku europejskich producentów pojazdów aktualnie zastanawia się nad zastosowaniem tej rewolucyjnej technologii w swoich samochodach.

BEZPIECZEŃSTWO W CENTRUM ZAINTERESOWANIA

Eksperci Delphi będą omawiać rosnące zapotrzebowanie na aktywne bezpieczeństwo w pojazdach. Konsumenci nie tylko wymagają większego bezpieczeństwa w swoich pojazdach i lepszego ich zabezpieczenia – są gotowi za to zapłacić. Delphi tworzy systemy i technologie, które pomagają kierowcom zarówno unikać wypadków, jak i minimalizować skutki kolizji. Delphi jest wiodącym producentem systemów bezpieczeństwa; od roku 1996 firma zajmuje się projektowaniem produktów zmniejszających skutki wypadków. W ofercie Delphi znajdują się urządzenia bezpieczeństwa biernego, takie jak poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, poduszki boczne, kurtyny bezpieczeństwa i poduszki chroniące kolana, a także pasy bezpieczeństwa i kierownice.

Opracowana przez Delphi "dopasowująca się" poduszka powietrzna pasażera, to nowatorska technologia zwiększająca bezpieczeństwo pasażerów różnej wielkości podczas każdego typu zderzenia. System regulacyjny dopasowuje działanie poduszki do wagi pasażera, zapięcia pasów, oraz intensywności i kierunku zderzenia. Ta nowa technologia znajdzie zastosowanie w modelu z roku 2006 wyprodukowanym przez znanego producenta pojazdów. Kurtyny bezpieczeństwa firmy Delphi chronią szyję i głowę podczas uderzeń bocznych i dachowań. Będą one montowane w suficie lub w drzwiach pojazdu. Zwiększone ciśnienie napełniania poduszki będzie chronić w przypadku wielokrotnego zderzenia. Długoletnie doświadczenie w produkcji pasów bezpieczeństwa umożliwia Delphi oferowanie producentom pojazdów zaawansowanych technologii koniecznych do zapewnienia niezawodności i bezpieczeństwa. Delphi, jako pierwsza firma, zintegrowała poduszkę powietrzną z kolumną kierownicy.

Wśród oferowanych przez firmę kierownic znajdują się całkiem nowatorskie rozwiązania, takie jak lekkie kierownice z odlewanymi kokilowo wkładkami magnezowymi, kierownice skórzane, czy z naturalnego drewna. Wszystkie spełniają wymagania konsumentów i producentów pojazdów oraz są zgodne z obowiązującymi przepisami. Poza tym znacznie zmniejszyły tragiczne skutki wypadków drogowych.

Po zapewnieniu podstaw bezpieczeństwa biernego, Delphi przechodzi do stosowania w pojazdach systemów bezpieczeństwa czynnego. Firma opracowała rodzinę czujników radarowych, laserowych i ultradźwiękowych oraz systemy takie, jak inteligentna kontrola jazdy, ostrzeżenie przed obiektami w martwym polu widzenia, czy przed zbaczaniem z pasa ruchu.

Rynek Premium, samochody luksusowe, tuning:




REKLAMA
REKLAMA