LOTOS Power Cup - wyścigi równoległe

LOTOS Power Cup - wyścigi równoległe31.07.2006
Czwarta runda mistrzostw Polski w wyścigach równoległych LOTOS Power Cup odbywała się na pasie głównym lotniska w Pruszczu Gdańskim. Zawody rozgrywane były przy niewielkich, przelotnych opadach deszczu na przemian na wilgotnej i suchej nawierzchni ...

Czwarta runda tegorocznych mistrzostw Polski w wyścigach równoległych LOTOS Power Cup odbywała się na pasie głównym lotniska w Pruszczu Gdańskim.

Zawody rozgrywane były przy niewielkich, przelotnych opadach deszczu na przemian na wilgotnej i suchej nawierzchni.

LOTOS Power Cup - wyścigi równoległe 1 Tysiące widzów zgromadzonych wokół areny sportowej mogło obserwować zawody sportowe, w pobliskim parku serwisowym atrakcją były coraz ciekawsze i staranniej przygotowane samochody, dla znużonych sportem i samochodami zorganizowano koncert Blendersów i Zespołu Kowalskiego. Najważniejszym aspektem była rywalizacja o jak najszybsze przejechanie dystansu 1/4 mili. Największe emocje budziły klasy, w których kierowcy startują samochodami o mocach wręcz niewyobrażalnych, powyżej 600 KM. Kierowcy LOTOS Team Race&Rally, Marcin Czernik startujący Subaru Imprezą w klasie Turbo Plus oraz Arkadiusz Oziębło w Audi S4 Killer wklasie Maxi pojechali ze zmiennym szczęściem. Marcin Czernik po serii udanych startów w wyścigach eliminacyjnych w półfinale spotkał się z Grzegorzem Staszewskim i wygrał różnicą ponad pół sekundy. W finale, pomimo problemów technicznych pokonał Macieja Pietruszę starującego również w Subaru Imprezie.

LOTOS Power Cup - wyścigi równoległe 2 W wyścigach klasy Outlaw nie startował, aby nie ryzykować poważnej awarii. Arkadiusz Oziębło bez większych problemów, z drugim czasem w wyścigach kwalifikacyjnych awansował do półfinałów. Tu startował z Grzegorzem Staszewskim, który w tej klasie startował w samochodzie Chevrolet Corvette Intercars. Na mecie szybszy był rywal kierowcy LOTOS Team Race&Rally. Obaj kierowcy kilka minut później spotkali się w wyścigu finało-wym klasy Outlaw. Po jednym z najciekawszych wyścigów dnia zwycięzcą ponownie okazał się Grzegorz Staszewski, któremu do poprawienia najlepszego czasu przejazdu w historii polskich wyścigów na dystansie 1/4 mili zabrakło zaledwie 0,01 s. Po uroczystym wręczeniu nagród i pucharów licznie zgromadzona i usatysfakcjonowana publiczność opuszczała lotnisko, a kierowcy umawiali się na kolejne zawody, które odbędą się 2 września w Toruniu.

Po czterech rundach tegorocznych Mistrzostw Polski w Wyścigach Równoległych na dystansie 1/4 mili LOTOS Power Cup w poszczególnych klasach liderami są:

Klasa Mini:
Aleksander Muczko – 32 pkt
Mariusz Wilkos – 30 pkt
Zygmunt Stanek – 20 pkt

Klasa Mini Plus
Radek Petera – 26 pkt
Marcin Płudowski – 24 pkt
Marcin Januchowski – 23 pkt

Klasa Diesel
Bartosz Wilczek – 32 pkt
Marek Staszewski – 26 pkt

Klasa Profi
Xawery Mielcarek – 35 pkt
Andrzej Jabłoński – 28 pkt
Krystian Mazur – 22 pkt

Klasa Profi Plus
Paweł Kowalski- 26 pkt
Maciej Krajewski – 20 pkt
Cezary Górski – 19 pkt

Klasa Turbo
Witold Karałow – 33 pkt
Eugeniusz Fibich – 30 pkt
Adam Paczek – 17 pkt

Klasa Turbo Plus
Grzegorz Staszewski – 32 pkt
Marcin Czernik i Tomasz Nagórski po 24 pkt

Klasa Maxi
Arkadiusz Oziębło – 32 pkt
Marcin Blauth - 32 pkt
Grzegorz Kuleta – 20 pkt

Klasa Outlaw
Grzegorz Staszewski – 32 pkt
Arkadiusz Oziębło – 26 pkt
Marcin Blauth – 22 pkt

Źródło: LOTOS Team Race&Rally