Tylne spreżyny w malcu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaką wysokość ma fabryczna sprezyna???
jaka ma gdy skrócimy ja o 1 zwój???
No a moze jakis hardcore???Polonez Truck??Nysa??MB beczka???
jakie beda wysokosci tych sprezyn po przecięciu na pół??
Wie ktoś??
bo mi chyba zawiecha z tyłu siada...jak zamontowalem ten silniczek to siadlo niemmiłosierniee...a niby tylko 5kg cięższy od poprzedniaka...
  
 
seryjna ma 213mm od merca jak uciolem na pol jest troszeczke nizszy niz seria i trzeba sciachac wiecej tej sprezyny zeby siadl
  
 
Ostatnio dorwałem dwie sprężyny od malca, takie do testów ze skracaniem, no i podczas czyszczenia/skrobania okazało się że są żółte. I w związku z tym mam pytanko, czy zwykłe sprężyny były malowane żółtym podkładem czy tylko te "sportowe"????
  
 
ja mam teraz 16 cm spręzyny ale bede sie grubo zastanawiał czy nie podnieść 2 cm bo za nisko też nie zdrowo
  
 
żółty kolor sprężyn oznacza że są standardowej twardości chyba
  
 
Do malcow sa dwa kolory zielony i zolty...zolte sa twardsze...
  
 
na stronie ezopa wyczytałem, że:
żółte-standard
niebieskie-średnie
zielone-twarde
  
 
To cos musialo mu sie pomylic...bo wlasnie czytam z ksiazki obsluga fiat126p zólte twarde...pod obciazeniem 397kg maja wysokosc wieksza niz 158mm,
a zielone ppd obciazeniem 397kg maja wys. mniejsza niz 158mm...a o niebieskich nic nie ma...ale mozliwe ze teraz juz sa...np. byly do elegantow...bo ksiazka jest sprzed `91
...
  
 
to już nie wiem co myśleć o tym, bo dzisiaj sprawdzałem w książce naprawa 126p (ta niebieska) z 1991 i tam było napisane, że żółte są bardziej elastyczne, a zielone sztywniejsze
  
 
z tego co wiem, to roznice sztywnosci sprezyn o roznych kolorach sa niewielkie
chodzi glownie o to zeby zakladac jednakowe zeby nie stal krzywo itp.

  
 
To wiadomo za trzeba obie takiego samego koloru...ale aby byly takie rozbieznosci w ksiazkach?????I jak tu dobrze skladac autko i na dodatek je tuningowac???
  
 
kup od poloneza trucka ja w przyszłym miesiącu będe z tym kombinował