Wał sportowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem zainteresowany opiniami osób używajacych wał o skoku większym niz seryjny (chyba te z Polski około 73, może ktos ma większy? Ewentualnie czy ktos ma mozliwośc załatwienia takiego wału ?
  
 
ja mam obecnie w autku 73,8mm...ale jest silnik w trakcie docierania...wiec szczegoly jak sie proces dokonczy...jak na razie rewelacja...poj.698ccm...
  
 
ja mam u siebi przeróbke GTX Chojnacki
osiągi 0-100 20 sek na 3 biegu
V-max 110 km/h na 3 140 km/h na 4
ale do 130 na 4 dobrze sie buja potem to już ciężko
niestety nie mam pojęcia jaki mam w nim wałek ale jestem zadowolony bo i spalanie w granicach 6 litrów
  
 
Cytat:
2003-03-18 00:29:27, Darallye pisze:
Jestem zainteresowany opiniami osób używajacych wał o skoku większym niz seryjny (chyba te z Polski około 73, może ktos ma większy? Ewentualnie czy ktos ma mozliwośc załatwienia takiego wału ?



Mam o skoku 75mm - silnik niedługo będzie na docieraniu
  
 
Co do zrobienia takiego/lub kupna nowego...to w polsce juz chyba nikt nie robi ani juz nie zrobi...a jak juz to wyjdzie za drogo....jedynie sprowadzic z włoch/niemiec....ale za ok 800Euro...
  
 
A może ktoś z was będzie chciał odsprzedać
  
 
Ja powiem/oglosze czy wal bedzie na sprzedaz gdy dotre silnik i przejade nim 2-a KJS`y...czyli w czerwcu...ale kupcow juz mam
  
 
A ile ewentualnie bys proponował ?
  
 
Hm myślę ze 400 to rozsądna cena : ) .Ale z panewkami .A mam pytanko apropo jak już np wsadzasz te wał o większym skoku , jakie krby trzeba zastosować bo przeciez bedzie chodził wyżej i niżej ????????
  
 
Korby moga byc seryjne...mozna zrobic to na dwa sposoby...u mnie np sa specjalne pierscienie pomiedzy kadlub a cylinder....a mozna tloki splanowac(ale nie wiem ile mozna)
  
 
z tym planowaniem tłoków, to chyba głupi pomysł... nie dość że będzie miał (tłok) mniejszą pojemność cieplną, to będzie słabszy. co do innych aspektów, to na tulei są takie nacięcia, ale wiem że 5mm niższe tłoki u mnie tam nie schodzą (nie wiem jakby było na twoim wale), a to też raczej nieciekawa sytuacja
  
 
Cytat:
2003-03-18 22:21:34, Madcar pisze:
Korby moga byc seryjne...mozna zrobic to na dwa sposoby...u mnie np sa specjalne pierscienie pomiedzy kadlub a cylinder....a mozna tloki splanowac(ale nie wiem ile mozna)



Ja mam pierścienie o wysokości 5mm
  
 
spoczko góre podnosimy o jakąś wartość ale 5 mm to chyba troszke za dużo tracisz spręzanie bo iidzie ci tłok o 2,5 do góry więcej , a co z dolną częscią tuleji przecież jest węższa?
  
 
Cytat:
2003-03-19 11:44:54, Darallye pisze:
spoczko góre podnosimy o jakąś wartość ale 5 mm to chyba troszke za dużo tracisz spręzanie bo iidzie ci tłok o 2,5 do góry więcej , a co z dolną częscią tuleji przecież jest węższa?



Tuleja jest tej samej srednicy na całej długości ....
A poza tym kto powiedział że mam seryjne tuleje ?

Kompresja to stosunek pojemnosci komory w dolnym położeniu tłoka do pojemnosci w górnym połozeniu tłoka - tak wiec nie jest tak źle.

BTW. Czy ty kiedyś nie byłes na torze U Huberta w Szczakach ?
  
 
wiesz ale jak podnosisz cylindry za wysoko tracisz sprężanie a 5 to całkiem dużo .W szczakach bywam jak startuje z rzemieślnika w kjs
  
 
ale sprężani w takim zestawie i tak jest wysokie!! a podnieść musisz, bo inaczej tłok będzie bił o głowicę, korba schodzi nieżej, tłok ma większą powierzchnię, a komora spalania w gmp w zasadzie się nie zmienia, w nieskończoność też nie można podnosić stopnia sprężania...
  
 
jak masz pierscienie o wysokosci 5mm...to teoretycznie musisz miec wal o skoku 80mm...czyli 10mm wiecej niz seria...ja mam tylko 73,8...wiec pierscien ma 1,9mm...
  
 
Hm
Więc tak jakbym np miał wał o skoku 75mm to bym podniósł cylindry o 2,5 i to jest idealne .A jeżlei bym np planował głowice o 8 mm do tego zestawu to bym zrobił wcięcia na tłokach 5mm. To jest lepsze rozwiazanie niz podnoszenie cylindrów gdyz chcemy miec moc i płacimy za to a podniosząc cylindry gubimy to
  
 
głowica 8mm?? no co ty, sprężania też nie możesz w nieskończoność podnosić!! a robiąc wcięcia na tłokach też powiększysz komorę spalania, w niektórych dieslach komora spalania znajduje się właśnie w tłoku
  
 
zgadza sie ze sie powiększy komora spalania ale nie tak drastycznie jak podniesienie cylindra o 1mm. Zresza sa testowałem mam głowice ścięta 7mmi tłoki wcięte 5mm i tłoki na równo z cylindrami i jest lux. a jak podłożyłem kiedys na 1,5 milimetra nie miał juz takiej siły.