Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2006-02-08 09:59:10 Witam.
Mam pytanko. Czy da się sprawdzić sonde czy działa prawidlowo? Sonda zainstalowana jest w samochodzie. Czytalem gdzieś ze napięcie między czarnym przewodem sądy a masą na silniku powinno zmieniać się od zera do jednego volta. Czy to prawda? ...Bylem u gazowników na regulacji instalacji i Panowie stwierdzili że wypaliła mi się sonda i ze należy ją wymienić. Dorwalem taką samą czyli na 3 przewody i zalożylem. Teaz zanim pojade na regulacji chciał bym sie upewnić ze sonda działa prawidlowo (do gazowników mam ponad 60km.) Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego? Za wszelkie podpowiedzi z góry dziekuje. Greg |
zork LOB SYMPATYK Saabolot Wrocław/Kalisz | 2006-02-08 10:31:24 chyba tylko tech, ew podłączenie lambdy pod jakieś mundre urządzonko które zbada częstotliwość próbkowania sondy... |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2006-02-08 10:37:33 to mądre urządzonko to zwykły multimetr ze wskazaniami cyfrowymi. |
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2006-02-08 10:40:52 hmm. no tyle to wiem
Może coś głębiej w temat....? |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2006-02-08 10:45:18 na zapalonum aucie wpinasz miernik ustawiony na voltomierz w kostkę sondy są tam dwa białe i jeden czarny albo na odwrót nie pamiętam wpinasz w dwa tego samego koloru i sprawdzasz napięcie powinno sie wahać pomiedzy 0 a 1v .Autko nagrzane do 90 st,obroty ok 2500 utrzymane przez 30 s i nie rozpinaj wtyczki. |
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2006-02-08 11:57:26 A czytalem na innym forum ze trzeba rozpiąc wtyczke, wpiąc plus z miernika do czarnego przewodu a minus miernika do masy akumulatora i na wolnych jak i na szybkich obrotach powinno napiecie sie zieniać miedzu 0 a 1V.
Moze byc tak ze na wolnych bedzie się zmieniać a na wyższych nie, lub na odwrót - znaczy to ze sonda sie konczy. Z sady wychodza trzy przewody. Dwa białe i jeden czarny. Czarny leci sygnał z sondy do sterownika, Jeden biały to masa a drógi to gżałka w sondzie. Czy te informacje są poprawne? Prosze o komentarz. |
Fubu DEADSOUL OPEL OMEGA 3000 24V Busko-Zdrój | 2006-02-08 12:01:12 A czytalem na innym forum ze trzeba rozpiąc wtyczke, wpiąc plus z miernika do czarnego przewodu a minus miernika do masy akumulatora i na wolnych jak i na szybkich obrotach powinno napiecie sie zieniać miedzu 0 a 1V.
Moze byc tak ze na wolnych bedzie się zmieniać a na wyższych nie, lub na odwrót - znaczy to ze sonda sie konczy. Z sady wychodza trzy przewody. Dwa białe i jeden czarny. Czarny leci sygnał z sondy do sterownika, Jeden biały to masa a drógi to gżałka w sondzie. Czy te informacje są poprawne? Prosze o komentarz. |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2006-02-08 12:41:58
Prawie blisko. W 3 przewodowych sondach nie ma masy podawanej przewodem. Masa jest pobierana z wydechu. W 4 przewodowych masa idzie szarym przewodem. Mówimy o sondach 1V. Czarny - sygnał z sondy lambda Biały i Biały - grzanie sondy Sprawdzić ją można podpinając miernik do czarnego przewodu. Napięcie powinno pracować miedzy 1V a 0V. Ale jest jedna ważna sprawa. Samo zmieniające się napięcie nie oznacza prawidłowo działającej sondy. Jeżeli nie zmienia się napięcie to na bank padnięta jest sonda. A tak zostaje jeszcze problem jej "czułości" czyli szybkości działania na zmieniającą się ilość tlenu w spalinach oraz sam zakres działania. Dlatego fachowe sprawdzenie sondy polega na: 1. wpięcie sondy wzorcowej w wydech 2. podpięcie się specjalnym miernikiem pod wzorcową i tą w aucie (zazwyczaj są to 2 linijki didowe pokazujęce napięcie na każdej z osobna sondzie, łątwo wizualnie porównać sposób pracy) 3. porównywanie zakresu pracy 2 sond w tym samym czasie Jeżleli sonda z autka mocno "odbiega" od wzorcowej to znaczy, że jest "bebe". Oczywiście warunkiem prawidłowego działania sondy jest szczelny ukłąd wydechowy od głowicy do sondy. Inaczej może być zaciągane lewe powietrze i ilość tlenu w spalinach będzie inna niż rzeczywiście powstaje w skutek spalania mieszanki. [ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-02-08 12:51:33 ] |
kielkac | 2006-02-08 22:36:07 [ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 22:34:37 ] |
kielkac | 2006-02-19 18:07:21 [ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 22:35:03 ] |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2006-02-19 19:10:14
Jeżeli zamienisz na 3-przewodową z 4-przewodowej, to sonda będzie brała masę z rury wydechowej. Czy z 3-przewodowej chcesz przeskoczyć na 4-przewodową? Jedna część napisanego przez ciebie zdania wyklucza drugą... Z tą brakującą masą to trzeba uważąć ponieważ na wydechu może być "za słaba" masa i odczyty z sondy mogą być nieprawidłowe. Wydech szybko korduje (częste zmiany temperatury itp.). Dlatgo postanowiono stosować 4-przewodowe by masę podawać z innego źródła niż wydech. Jeżeli jesteć pewny, że masa na wydechu jest OK to da się to zrobić. Może dospawać oczko na wydechu i połączyć taśmą metalową z budą.1 A tak na koniec nie lepiej kupić 4 przewodową sondę? [ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2006-02-19 19:12:26 ] |
kielkac | 2006-02-19 19:27:44 [ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2006-05-31 22:35:26 ] |