Awaria - Elektryka ... Caro 1.6 GLI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadaczy samochodów marki FSO... od 3 miesięcy jestem właścicielem pięknego Poloneza Caro 1.6 GLI 1996r. Pare dni temu pojawił się pewien problem!!!!

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce i odpaleniu silnika gasną te kontrolki co powinny, ale ostatnio wciąż świecą lampki od:

(!) (płyn hamulcowy)
STOP ( ręczny)
Ciśnienie oleju...

Świecą się, lub mrugają

Dodatkowo związek z tym ma takie jakby...pykanie, strzelanie w przekaźniku (czerwonym) które znajdują się za schowkiem, obok komputera? (są tam 2 przekaźniki plus 4 bezpieczniki 7,5) Gdy auto jest zimne to te wymienione wyżej kontrolki świecą, gdy auto sie nagrzeje i silnik jest ciepły pojawiają sie dodatkowo te odgłosy z przekaźnika...co jeszcze...
aha podczas gdy te kontrolki swiecą i przekaźnik wydaje dziwne odgłosy wtedy nie da sie załączyć ogrzewania tylnej szyby... jeśli ktoś może pomóc, dzięki...
Pozdro =)

[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-11-13 00:07:14 ]
[ powód edycji: zmodyfikowałem tytuł ]
  
 
Zacząłbym od oleju i pompy oleju.
  
 
olej wymieniony, przebieg 57 tysięcy, niedawno zagazowany...
  
 
Lampka STOP nie jest od ręcznego tylko dodatkowa ogólnie informująca o awarii. Co do ciśnienia oleju to w pierwszej kolejności bym zmienił czujnik. A poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku masz dobry?
  
 
ja bym zaczął od sprawdzenia kabelków od tego czujnika.
  
 
Nie ma co - on działa tak że zwiera obwód do masy - jakby nie było połączenia to by się lampka nie zapalała.
  
 
Koocie:

Cytat:
2008-11-12 23:07:15, bee997 pisze:...
Świecą się, lub mrugają ...

  
 
No ale Panowie... ciśnienie oleju...ok ale ta lampka nigdy nie zapala sie sama. Zawsze świecą jeszcze dwie: STOP i (!), może jakieś zwarcie? Czy mógłby ktoś opisać gdzie dokładnie szukać tego kabelka który wędruje do czujnika ciśnienia oleju?

Poziom płynu sprawdzałem, olej w połowie MIN-MAX...Ta usterka jest prawie zawsze ostatnio, ale zdaża się że odpalam i jest normalnie...

[ wiadomość edytowana przez: bee997 dnia 2008-11-13 07:47:45 ]
  
 
Czesc
Czujnik od kontrolki cisnienie oleju znajdziesz pod kolektorem ssacym, mniejwiecej w polowie dlugosci bloku. Podlaczone do niego powinny byc 2 przewody, jeden idzie na kontrolke, a drugi do komputera od wtrysku. Sprawdz te przewody, moze gdzies przetarla sie izolacja i zwieraja do masy.
Pozdro
  
 
To dziwna sprawa, ale normlana. Razem z ciśnieniem oleju zapala siękontrolka STOP (z tym sie zgadzam) oraz kontrolka niskiego poziomu pł. ham (!) - a to jużdla mnie bezsens!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Nieduży przebieg (57kkm) możliwe żeby pompa oleju?
Gdzie szukać masy od wtrysku?
  
 
Wyczytałem na tutejszym forum że od czujnika ciśnienia oleju idzie przewód do pompy paliwa i stąd pykanie przekaźnika, wie ktoś coś na ten temat?

Ile jest w Polonezie czujników oleju? 2 czy 1? wiem o tym pod kolektorem ssącym...
  
 
Polecam przestudiowanie schematu elektrycznego układu wtrysku Abimex w jakiejś książce.

Czujniki są dwa. Ciśnienia oleju podłączony do wskaźnika (w Abimexach już nie ma) oraz niedostatecznego ciśnienia podłączonego do lampki i przekaźnika pompy.
  
 
Panie Leon, w abimexach były montowane do pewnego roku.
  
 
Dobra, dobra.

Nawet jak były, to były do D. Więc jakby ich nie było.
  
 
Ja już ku...wa niewiem wracam z pracy i to samo....zgasły po odpaleniu silnika i zapaliły sie te jebane kontrolki i świeciły...
  
 
Wszystko po kolei - Kontrolkę STOP chwilowo ignoruj. Ona jest tylko po to żeby przyciągnąć uwagę do pozostałych.
Jak się świecą to zdejmij na chwilę przewód z czujnika ciśnienia oleju i sprawdź czy zgasła ta od oleju.

To samo zrób z przewodem idącym do korka na zbiorniku płynu hamulcowego.

Jeśli pogasły to znaczy że:

1. trzeba wymienić czujnik na nowy.

lub:

2. Trzeba albo dolać płynu, albo sprawdzić czy wyłącznik w korku działa poprawnie.
  
 
KOOT, który czujnik sprawdzić? Ten od oleju? Czytałem że są dwa? Czy mowa o tym który jest po lewej stronie silniks, pod kolektorem? Jak go sprawdzić? Odpiąć i co dalej...?
  
 
Jeśli masz wskaźnik ciśnienia oleju wskazówkowy to masz dwa czujniki (czujnik od wskaźnika to jest taka mała puszka koło filtra oleju). Jeśli go nie masz to masz jeden - ten od lampki. Działa w ten sposób że przy niedostatecznym ciśnieniu zwiera idący doń kabelek do masy uruchamiając żaróweczkę na stałe podłączoną do zasilania. Jeśli po odpięciu tego kabelka żarówka przestanie się zapalać to znaczy, że nie ma przebicia do masy w instalacji i winnym jest prawdopodobnie czujnik. Po wymianie powinno być dobrze. Czujnik (o ile dobrze pamiętam - jutro zerknę) jest wkręcony w blok silnika od strony kierowcy czyli jak się otworzy maskę to po prawej.


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2008-11-14 13:03:25 ]
  
 
Cytat:
2008-11-14 01:42:54, Koot pisze:
Jeśli masz wskaźnik poziomu oleju ...



wskaźnik ... czego ?