Jak wymienić pasek rozrządu w dieselu ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Sumiennie przeszukałem forum ale nic nie znalazłem na temat wymiany paska rozrządu w dieselu. Chodzi mi minowicie o jakiś opis. Za wszelkie informacje będę wdzięczny.

Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
  
 
W celu ustawienia rozrządu należy:

--ustawić wałek rozrządu i wkręcić śrubę ustalającą (1),

--ustawić koło napędzające pompy wtryskowej,wkręcic dwie śruby ustalajace(2)

--ustawić wał korbowy i ustalić go wsuwając śrubę fi 8 mm w otwór (5),

--poluzować śrubę (10) ustalającą rolkę napinacza paska zębatego (9),cofnąć rolkę do oporu i zablokować w tej pozycji śrubą ustalającą,

--założyć pasek zębaty,utrzymując go w napięciu,na koła zębate i rolki pokazane na poniższym rysunku w następującej kolejności: koło wału korbowego (7),rolka stała (4),koło zębate pompy wtryskowej (3),koło napedzajace wałek rozrządu (11),rolka napinacza (9),koło pompy płynu chłodzącego (8 ),

--poluzowac śrubę rolki napinacza (10),aby sprężyna odpowiednio napieła pasek zębaty,

--odkręcić śruby ustalajace (1 i 2) i wyjąć trzpień ustalający z otworu (5),

--obrócic wałkorbowy dwa razy i ponownie wkręcić trzy śruby ustalajace (1 i 2),

--poluzować śrubę (10) rolki napinacza (9), aby sprężyna rolki wywołała odpowiednie napięcie paska,po czym silnie dokręcić śrubę blokującą rolke napinacza we właściwym położeniu.




1.śruba ustalająca koło napędu rozrządu
2.śruba ustalająca koło napedu pompy wtryskowej
3.koło napędu pompy wtryskowej ustalane dwiema śrubami
4.rolka stała
5.otwór w kadłubie na trzpień fi 8 mm ustalający koło zamachowe
6.zarys koła zamachowego
7.koło napędu wału korbowego
8.koło pompy płynu chłodzącego
9.rolka napinacza
10.śruba ustalająca rolkę napinacza
11.koło napędzane wałka rozrządu ustalane jedną śrubą


  
 
Ok. Wielkie dzieki.

Po niedzieli zabieram sie do wymiany.
  
 
rmalinow z ktorego roku masz poldka GLD, jaki przebieg itp.. Tez szukam powoli wlasnie tej wersji silnikowej...
  
 
Z tego co pamiętam to w dieslu część znaków na kołach jest chyba od dupy-strony znaczy się od strony skrzyni.
  
 
a jak ustawić znak na wale korbowym gdzie on dokładnie jest???
  
 
Niestety trzeba wykręcić rozrusznik bo zanim znajduje się otwór gdzie wkłada się śrubę M8 w celu blokady wału korbowego i jednocześnie jest to znak na tym kole ale jeśli masz pewność że pasek jest dobrze ustawiony (nie jest przestawiony o ząb w lewo/prawo) to po zgraniu otworów na wałku rozrządu i pompie zrób znak na kole i przenieś go na blok jako odniesienie
  
 
Cytat:
2006-05-27 21:21:48, piotrekdj pisze:
Niestety trzeba wykręcić rozrusznik bo zanim znajduje się otwór gdzie wkłada się śrubę M8 w celu blokady wału korbowego i jednocześnie jest to znak na tym kole ale jeśli masz pewność że pasek jest dobrze ustawiony (nie jest przestawiony o ząb w lewo/prawo) to po zgraniu otworów na wałku rozrządu i pompie zrób znak na kole i przenieś go na blok jako odniesienie

dziękuje za odpowiedz rozrząd poskładałem w piatek wieczorem i wszystko jest ok. i co najwarzniejsze obyło się bez wyciagania rozrusznika w otwór na kole wsadziłem miedziany przewód od gazu zamiast sruby tak podpowiedział mi znajomy mechanik i rzeczywiście posktkowało


[ wiadomość edytowana przez: draiwer5 dnia 2006-05-28 13:08:10 ]
  
 
Mam takie pytanko, kupiłem nie dawno 2 trucka i wymieniam właśnei rozrąd czyli 2 rolki i pasek czy pompe wydy tez wyminiać bo nei pamiętam czy w tamtym ttruck to robiłem czy nei czy same roolki?
  
 
Pompa kosztuje kolo 100zl wiec nie ma sie co szczypac, tylko wymieniac jak jest na wierzchu!
  
 
Tak zrobie znalazłem na allegro wszystko za nie całe 250zl