[Lantra 1.5 94r] problem z ładowaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł co może być przyczyną tego, że:

Kontrolka ładowania i od hamulca ręcznego świecą "polową" mocy, przy spuszczonym ręcznym [płynu hamulcowego nie brakuje].
Po zaciągnięciu ręcznego tylko kontrolka hamulca zaczyna świecić jaśniej [tak jak powinna], a kontrolka od ładowania bez zmian.Po odpaleniu obie gasną.

Efekt znika po odłączeniu kostki wpiętej do alternatora. Wydaje mi się że alternator za bardzo się grzeje [można się poparzyć dotykając] kable są ok nie widać przepalenie nic nie śmierdzi spalenizną. Dodam że zakupiłem regenerowany alternator bo w starym stopiły się szczotki.

Ładowanie: 13,9V-14,1V
Pobór prądu w spoczynku: 0,03A
Pobór prądu w pozycji zapłonu: 1,95A [radio wyłączone]

Może ma ktoś pomysł dlaczego tak się dzieje.

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2009-04-22 22:10:52 ]
[ powód edycji: tytuł bez sensu ]
  
 
alternator
Z miesiac temu miałem taką sytuacje w getz-ie,wpakowałem nowy alternator(nie miałem czasu na szukanie przyczyny a że na gwarancji-DAWAJ NOWY)
  
 
Zmierz natężenie prądu wychodzącego z alternatora pod obciążeniem
  
 
Cytat:
2009-04-22 22:13:58, Jarek_2 pisze:
Zmierz natężenie prądu wychodzącego z alternatora pod obciążeniem



Mój miernik zamyka się na 20A. Dokładnie nie jestem w stanie sprawdzić bo nie mam czym.

Mierzyłem temperaturę alternatora termometrem laserowym i na obudowie wirnika temp osiąga 65st C a szczotkach 50-60st C. Czy jest to normalna temp pracy
  
 
Na temperaturę ma wpływ wiele czynników: temperatura w komorze silnika, otaczającego powietrza, wielkość prądu wytwarzana przez alternator itd.
Nigdy nie mierzyłem takich temperatur na alternatorze ale te które podałeś nie są zbyt wysokie.
Jeśli nie ma żadnych szkodliwych objawów: zwarcia, palenia bezpieczników itp to nie ma problemu.
Mimo wszystko przy jakiejś okazji zmierz prąd wychodzący z alternatora.

Mój modem od netu gsm czasem rozgrzewa się tak że nie da się go wziąć w rękę a przecież płynący prąd jest nieporównywalny
  
 
Ok dzięki za wszelką pomoc. Pozostała mi jeszcze kwestia kontrolek, ale to już formalność. Jak zdiagnozuje problem to napiszę co to było przyczyną.