Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
evol_umf Sympatyk FEFK opel ascona Szczytno | 2011-05-08 21:03:07 Przede mną pozostała wymiana tylko filtra powietrza. Nie mam silnika na lpg i nie jest to zetec ale 1.6 16v efi. Filtr produkcji polskiego filtrona kupiłem od ręki w autolandzie.
Co do wymiany to jak każdy element układu hydraulicznego - odkręcasz filtr z obejmy mocującej, odłączasz przewód wylotowy zgniatając go na tyle, żeby nie wylało się z niego za dużo paliwa (najlepiej wcale), później dolotowy również zaciskając, podmieniasz filtry ale dobrze by było gdyby nowy był wypełniony paliwem. Najpierw podłączasz dolotowy a wtedy powietrze połączone między dolotem i filtrem przeleci przez filtr ale nie zaciągnie go otworem wylotowym. Pozostaje już tylko założenie wylotu i sztywne zamocowanie filtra. Wszystkie te operacje mają na celu jak najmniejsze zapowietrzenie układu paliwowego. Jeśli dobrze kojarzę, to gdzieś zaraz za filtrem jest odpowietrznik - dobrze jest go użyć. Jeśli przewody są już na tyle sztywne, że grożą popękaniem, to konieczna będzie ich wymiana ale zwykle są sztywne raczej z powodu zabrudzenia niż starości. Jak mówię - sam jeszcze nie wymieniałem w swoim essim, to porady z kilku innych samochodów + oględziny sytuacji. |
aadam glwice | 2011-05-09 17:16:47 dzieki! |