Brak mocy avensis 2,0 d4d 2003r.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Mam problem z avensis 2,0 d4d 2003r.
Bestia po przekroczeniu 3000 tys obrotów wchodzi w stan awaryjny i silnik pracuje na 900 obrotów- nie da się tej bariery przekroczyć.Wyłączam silnik , włączam, jadę i zabawa zaczyna się od nowa. Wtryski raczej to nie są, nie ma żadnych objawów kopcenia, turbina ładnie pracuje., może to coś z pompą paliwową? Jeżeli miał ktoś taki problem to proszę o pomoc.

Aha i jeszcze jedno - po odłączeniu klemy akumulatora przez jaki czas chodzi jak szatan - wszystkie fitry i rozrząd wymienione.

[ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-02-29 10:23:14 ]
  
 
Cytat:
2008-02-29 10:14:08, YARIS14 pisze:
Witam wszystkich. Mam problem z avensis 2,0 d4d 2003r. Bestia po przekroczeniu 3000 tys obrotów wchodzi w stan awaryjny i silnik pracuje na 900 obrotów- nie da się tej bariery przekroczyć.Wyłączam silnik , włączam, jadę i zabawa zaczyna się od nowa. Wtryski raczej to nie są, nie ma żadnych objawów kopcenia, turbina ładnie pracuje., może to coś z pompą paliwową? Jeżeli miał ktoś taki problem to proszę o pomoc. Aha i jeszcze jedno - po odłączeniu klemy akumulatora przez jaki czas chodzi jak szatan - wszystkie fitry i rozrząd wymienione. [ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-02-29 10:23:14 ]


Trzeba odczytac kod bledu i parametry przy ktorych wystapil zwlaszcza jakie cisnienie jest na turbinie przy jakich obrotach , i jakie cisnienie na listwie common rail,tak sie dzieje kiedy turbo przeladowuje a uklad korekcji sie zacina

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wielkie dzieki kolego za poradę.
Jak byłem z tym problemem w dml cz-wa stwierzdzi że to najprowdopodobniej wtryski albo pompa. Na moje pytanie co mam z tym zrobić stwierdzili że trzeba wymieniać wszystko po kolei- bo tak nakazuje toyota. Ręce opadają.

Aha i jeszcze jedno po odczytaniu kodu błedu -niestety nie powiedzieli jaki to- jest sami zgłupieli i nie wiedzieli za bardzo co to jest.

[ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-01 07:43:55 ]
  
 
Cytat:
2008-03-01 07:39:06, YARIS14 pisze:
Wielkie dzieki kolego za poradę. Jak byłem z tym problemem w dml cz-wa stwierzdzi że to najprowdopodobniej wtryski albo pompa. Na moje pytanie co mam z tym zrobić stwierdzili że trzeba wymieniać wszystko po kolei- bo tak nakazuje toyota. Ręce opadają. Aha i jeszcze jedno po odczytaniu kodu błedu -niestety nie powiedzieli jaki to- jest sami zgłupieli i nie wiedzieli za bardzo co to jest. [ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-01 07:43:55 ]


Wazne jest czy w momencie kiedy wystepuje przyduszenie,a wlasciwie moment przed nim cisnienie na turbinie nie jest nadmierne.Jezeli w kolektorze ssacym jest mocno powyzej 200 kpa odczytane z testera,to komputer obetnie cisnienie na listwie common rail w gescie rozpaczy aby zmniejszyc wydatek turbiny.
Efekt ten mozna pomylic z usterka aparatury paliwowej,bo w efekcie cisnienie spada.
A masz problemy z porannym zapalaniem???bo to pierwszy objaw wtryskow.
Reasumujac jezeli rozpedzasz sie np na 3 biegu od 1500 nwk to przy 2200 powinno byc na turbinie 180-200 kpa i komputer powinien zaraz skorygowac korektorem pracy turbinydo 180,jezeli mu sie to nie uda bo uklad sie blokuje,obetnie cisnienie paliwa na listwie common aby jakos okielznac cisnienie.
Jezeli jednak cisnienie na turbinie jest ok,a spada tylko cisnienie paliwa,to byc moze wadliwa jest pompa,listwa i wtryski,ale moze po prostu zapowietrza sie uklad na filtrze paliwa.
W praktyce pierwsze padaja wtryski potem pompa a na ostatku listwa.Jezeli zaczynaja padac wtryski to pierwszym objawem sa trudnosci z zapalaniem na zimnym silniku po nocy.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2008-02-29 10:14:08, YARIS14 pisze:
Witam wszystkich. Mam problem z avensis 2,0 d4d 2003r. Bestia po przekroczeniu 3000 tys obrotów wchodzi w stan awaryjny i silnik pracuje na 900 obrotów- nie da się tej bariery przekroczyć.Wyłączam silnik , włączam, jadę i zabawa zaczyna się od nowa. Wtryski raczej to nie są, nie ma żadnych objawów kopcenia, turbina ładnie pracuje., może to coś z pompą paliwową? Jeżeli miał ktoś taki problem to proszę o pomoc. Aha i jeszcze jedno - po odłączeniu klemy akumulatora przez jaki czas chodzi jak szatan - wszystkie fitry i rozrząd wymienione. [ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-02-29 10:23:14 ]


Jeszcze jedno byla nota gwarancyjna na wymiane turbin,zmodyfikowana ma zielona farbe na precie korektora.
Mozesz sobie w sumie sam wykluczyc turbine zdejmujac wezyk podcisnieniowy z gruszki korektora na turbinie.Turbina jest wtedy ustawiona na minimalny sprez jezeli problem nie wystapi to sprawa jasna jezeli wystapi to trzeba jeszcze sprawdzic czy korektor na turbinie nie jest zablokowany w pozycji max ale to sie rzadko zdarza.
Poprubuj w kazdym razie a nuz cos wyjdzie.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: madzia_83 dnia 2008-03-03 13:37:11 ]
  
 
Rano zapaliła bez problemów- więc moze to nie wtryski.

Po wymianie fitra paliwa przez jakieś pól dnia jeździła normalnie, moze faktyczne zapowietrza się na filtrze.

No nic, we wtorek będziemy z nią walczyć. W każdym razie wielkie dzięki za pomoc będziemy wszystko eliminować wg twoich sugestii.
  
 
Proponuję odłączyć na 15 minut akumulator, wtedy komputer się resetuje i jak nie jest to jakaś poważna awaria, to wszystko powinno wrócić do ładu. Mnie tryb awaryjny włączył się w trakcie jazdy bez powodu, byłem załamany i zastosowałem taki reset, było to jakieś 4 000 km temu, wszystko działa teraz bez zarzutu.
  
 
jeszcze jeden pomysł, miałem tak w swojej octavii i okazało się że spierdzielił się elektroniczny przepływomierz powietrza. po wymianie wszystko wróciło do normy (po za portfelem)
  
 
Odłanczanie akumulatora nic nie dało.
  
 
Avensis jest u mechanika, ciekawe co z tego wyjdzie ? Mam nadzieję że nie okażą się to wtryski albo coś równie drogiego!!!

A jeszcze jedna ciekawa rzecz. Ma założony system antynapadowy który podobno jest wyłączony - pozostawiony w stanie serwisowym.
Od alarmu jest taki mały kluczyk którym podobno można wyłączyć syrenę alarmu. Jak Wyłączy się tym kluczykiem to coś to, to samochód przy 20 km/h wchodzi w stan awaryjny , brak mocy itd - "archiwum X" czy co???? Moze ktoś wie jak można zupełnie wyłączyć to draństwo - nazwa challenger.

Jedno jest pewne, samochód dostarcza ciągłych niezapomnianych wrażeń i oby jak trwało to najkrócej bo cierpliwość moja ma sie ku końcowi.

[ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-11 08:26:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-11 08:53:20 ]
  
 
Cytat:
2008-03-11 08:26:06, YARIS14 pisze:
Avensis jest u mechanika, ciekawe co z tego wyjdzie ? Mam nadzieję że nie okażą się to wtryski albo coś równie drogiego!!! A jeszcze jedna ciekawa rzecz. Ma założony system antynapadowy który podobno jest wyłączony - pozostawiony w stanie serwisowym. Od alarmu jest taki mały kluczyk którym podobno można wyłączyć syrenę alarmu. Jak Wyłączy się tym kluczykiem to coś to, to samochód przy 20 km/h wchodzi w stan awaryjny , brak mocy itd - "archiwum X" czy co???? Moze ktoś wie jak można zupełnie wyłączyć to draństwo - nazwa challenger. Jedno jest pewne, samochód dostarcza ciągłych niezapomnianych wrażeń i oby jak trwało to najkrócej bo cierpliwość moja ma sie ku końcowi. [ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-11 08:26:49 ] [ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-11 08:53:20 ]



A co reklam sie nie oglada??
Toyota... jakosc ktora budzi emocje
Wpadaj do Katowic opanuje temat.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Mozliwe żeby ta zuoza wyprawiała takie rzeczy przez niesprawną jedną świecę żarową? Podobno z tą świecą jest coś nie tak!

Fakt faktem przy zapalaniu coś za krótko pali sie ta kontrolka o swiec żarowych, myslałem że jest to normalnie - w końcu pierwszy diesel w życiu.

[ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-15 21:24:15 ]
  
 
Cytat:
2008-03-15 21:16:50, YARIS14 pisze:
Mozliwe żeby ta zuoza wyprawiała takie rzeczy przez niesprawną jedną świecę żarową? Podobno z tą świecą jest coś nie tak! Fakt faktem przy zapalaniu coś za krótko pali sie ta kontrolka o swiec żarowych, myslałem że jest to normalnie - w końcu pierwszy diesel w życiu. [ wiadomość edytowana przez: YARIS14 dnia 2008-03-15 21:24:15 ]


Przez swiece moze tylko gorzej zapalac na zimno.
Zastanawia mnie tylko to krecenie kluczem od syrenki alarmu,a wpadanie w tryb awaryjny,ale to chyba tylko zbieg okolicznosci.Raczej nieda sie tak wpiac alarmem aby uzyskac taki efekt.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Jak się kilka razy popstryka tym guziczkiem od antynapadu mozna za którymś tam razem zgasiś kontrolkę silnika.
  
 
No i sprawa się wyjasniła - padł wtrysk.
  
 
No i samochód nie zapeszając po wymianie wtrysku smiga jak marzenie -

Jest to tylko i wyłącznie zasługa wiedzy i pomocy bigelektrona!!!
Jeszcze raz wieeeeelkie dzięki za pomoc!

P.s Mam jeszcze jedno pytanko!
Jak często lać ten płyn czyszczący wtryski do paliwka!
  
 
Cytat:
2008-03-22 16:00:55, YARIS14 pisze:
No i samochód nie zapeszając po wymianie wtrysku smiga jak marzenie - Jest to tylko i wyłącznie zasługa wiedzy i pomocy bigelektrona!!! Jeszcze raz wieeeeelkie dzięki za pomoc! P.s Mam jeszcze jedno pytanko! Jak często lać ten płyn czyszczący wtryski do paliwka!


W dieslu jak najrzadziej.Jak kazde lekarstwo w pewnych przypadkach leczy ,ale moze i zaszkodzic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam wszystkich,

Avensis 2.2 150 km, maksymalne obroty do 2000, nie ma siły max prędkość 90km/h zwalnia pod górkę, nie ma w ogóle mocy pali się kontrolka silnika. Pali się również trakcja, ale to dlatego bo wyjmowany był silnik i rozpinane przewody. ( Samochód po naprawie blacharskiej )

Pozdrawiam
  
 
podpiąć tester sprawdzić kody błędu.
sprawdź prawidłowość podpięcia wszystkich przewodów,wtyczek,podciśnień-jeśli to usterka po naprawie blacharskiej to pewnie czegoś nie podpięli. a tak z ciekawości to gdzie robiłeś w aso czy u prywaciarza.
  
 
kumpel mi naprawiał,( pracowaliśmy razem w aso ale innej marki tyle ze ja w dziale części ) pracował parę lat, a może i kilkanaście w aso różnych marek jako blacharz a teraz chce otworzyć swój warsztat. Trzeba przyznać że ładnie zrobione, zadowolony jestem.
Samochód jak postoi z 24 godz. to odpalam i nie ma błędu i normalnie jedzie, po przejechaniu pół kilometra zapala się kontrolka silnika i przestaje się załączać turbina w poniedziałek jadę do mechanika, zobaczymy co to jest.