WYMIANA FILTRA PALIWA W COROLLI 2004 2.0 D4D 90 koni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie serdecznie,

mam zamiar wymienić filtr paliwa w mojej corolli D4D 2.0 2004 rok. Tylko nie wiem jak się za to zabrać. Doradźcie mi prosze jak to najłatwiej zrobić i czy są jakieś ważne czynnosci, ktorych nie mozna pominąć. Czy filtr Knechta jest dobrym filtrem ?

dziękuję i pozdrawiam
  
 
Zaloz oryginal Toyoty,lepiej sie nie przekonywac na wlasnym silniku jakiej jest jakosci Knecht,bo to kosztuje duzo wiecej niz paleta filtrow.
Nie nalezy sobie polamac przy odkrecaniu dolnego korka z plastiku.Po wymianie podpompowac paliwo pompka reczna,az stwardnieje.



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-01-20 16:38:55 ]
  
 
Witaj Bigelektronie,


dziękuję za informację.
Mam jeszcze pytanko, czy filtr normalnie się odkręca z górnego mocowania poprzez przekręcenie go w lewo i od kręceniu później korka z dołu i to wszystko ?

dziękuję
  
 
Cytat:
2010-01-20 16:58:41, zby_121 pisze:
Witaj Bigelektronie, dziękuję za informację. Mam jeszcze pytanko, czy filtr normalnie się odkręca z górnego mocowania poprzez przekręcenie go w lewo i od kręceniu później korka z dołu i to wszystko ? dziękuję


Najpierw odczepiasz weze,odlaczasz 2wtyczki z podgrzewacza i poziomu wody w odstojniku,wykrecasz 2 sruby na klucz 12 najlepiej na przedluzce,i wyciagasz filtr razem z obsada.
Teraz jest potrzebna druga osoba i zaba instalatorska,zaba lapiesz za filtr a druga osoba trzyma obsade oburacz i odkrecacie.
Mozna uzyc imadla ale odradzam,latwo sobie cos odlamac ,to delikatny aluminiowy odlew.Filtr zakrecic recznie ile sil w dloniach.Zamontowac wszystko na powrot i podpompowac recznie az stwardnieje,i odpalic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witaj,

wielkie dzięki za dokładne informacje.
Mam jeszcze taki problem. Przy ostatnich mrozach - 20 zamarzło mi paliwo, autko odpaliło, ale po 20 sek zgasło. Dolałem dodatku do ropy i na 3-ci dzień bez problemu odpaliło. Tylko czy cała parafina się rozpuściła ? Teraz jak jest -5 to odpala po 2 sekundach, ale już przy -7, -8 muszę pokręcić z 5 sekund. Myślę, że to jest trochę za długo. Jednak jak zgaszę autko to od razu ponownie zapalam go w 2 sekundy. Czy to może być winny filtr, podgrzewacz w filtrze, pompa, czy może świece żarowe, które jeszcze też nie były wymieniane, a przebieg już 250.000 km ?
Wtryski były wymieniane u Was w ASO przy przebiegu 210.000 km, zanim jeszcze nabyłem samochód.
dziękuję i pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-01-20 19:39:09, zby_121 pisze:
Witaj, wielkie dzięki za dokładne informacje. Mam jeszcze taki problem. Przy ostatnich mrozach - 20 zamarzło mi paliwo, autko odpaliło, ale po 20 sek zgasło. Dolałem dodatku do ropy i na 3-ci dzień bez problemu odpaliło. Tylko czy cała parafina się rozpuściła ? Teraz jak jest -5 to odpala po 2 sekundach, ale już przy -7, -8 muszę pokręcić z 5 sekund. Myślę, że to jest trochę za długo. Jednak jak zgaszę autko to od razu ponownie zapalam go w 2 sekundy. Czy to może być winny filtr, podgrzewacz w filtrze, pompa, czy może świece żarowe, które jeszcze też nie były wymieniane, a przebieg już 250.000 km ? Wtryski były wymieniane u Was w ASO przy przebiegu 210.000 km, zanim jeszcze nabyłem samochód. dziękuję i pozdrawiam


Preparat typu anty zel skutecznie zapobiega wytracaniu sie parafiny z paliwa,natomiast nie mam pojecia czy tez ulatwia rozpuszczenie sie tego co juz sie wytracilo.
Normalnie aby parafina znowu sie zmieszala z paliwem potrzeba je ogrzac do okolo 20 stopni.
Swiece zarowe latwo sprawdzic,ale gdyby choc jedna nie grzala to w-5 silnik zapalalby utykajac na jeden cylinder.Jezeli krecisz i nagle zapala na raz,to raczej sa sprawne.
Spruboj zagrzewac swiece 2lub 3 razy zanim zaczniesz krecic.
Podgrzewacz w filtrze jest po to aby paliwo nie zamarzlo podczas jazdy,w momencie zapalania nie ma wplywu bo i tak nie zdazylby niczego podgrzac.Filtr natomiast jak sie raz zaparafinuje to stawia duzy opor i to moze powodowac klopoty.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witaj,

dziękuję za informację.
Dzisiaj było -11 stopni i musiałem kręcić aż 10 sekund, po czym zapalił, ale zaświeciła sie kontrolka silnika - ostatnio jak miałem problem z zamarzajacym paliwem to też się zaświeciła, ale po jakimś czasie zgasła. Drugie odpalanie jest na dotyk. Czyli faktycznie filtr bedzie zaparafinowany od ostatniego razu, bo od tego czasu nie było +20 stopni. Czy warto już teraz wymienić filtr, czy raczej odstawić samochód na noc do ogrzewanego pomieszczenia ? Czy jak wymienię filtr na nowy, to ten nowy się też nie zapcha ?

dziękuję i pozdrawiam
  
 
Ja wymieniałem na Knechta i mam spokuj juz rok, nie musze krecic po kilka sek. na mrozie.
Jak zatankujesz wazeline z destylatem zamiast ON to musisz wymienic filtr paliwa bo nie bedzie juz drożny.
  
 
Witajcie,

byłem wczoraj w Toyocie i wymieniłem filtr na nowy.
Zapala dużo lepiej, ale dzisiaj po nocy -11 stopni, kręciłem 5 sekund ( ostatnio było 10sek ), ale i tak uważam, że jest to za długo i chyba faktycznie jest taki efekt, jakby próbował zapalać, ale jakby jeden z cylindrów utykał, czyli wskazywałoby na swiece żarowe. Tylko dlaczego jak zaraz drugi raz odpalam to jest na dotyk, chyba wtedy też by tak ciężko odpalał ? W serwisie pytali, czy były wymieniane świece żarowe. Czy faktycznie to swiece, jak je najlepiej sprawdzić i czy można je samemu wymienić ? W serwisie powiedzieli mi, że były błędy podgrzewania świec z winy sterownika i trzeba wgrać najnowsze oprogramowanie, ktore to wyeliminuje. Tylko dlaczego mam stare, skoro autko było zawsze regularnie serwisowane, to kiedy pojawiło sie to nowe oprogramowanie ? Czy to faktycznie jest winny sterownik ?

dziękuje i pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-01-22 07:25:37, zby_121 pisze:
Witajcie, byłem wczoraj w Toyocie i wymieniłem filtr na nowy. Zapala dużo lepiej, ale dzisiaj po nocy -11 stopni, kręciłem 5 sekund ( ostatnio było 10sek ), ale i tak uważam, że jest to za długo i chyba faktycznie jest taki efekt, jakby próbował zapalać, ale jakby jeden z cylindrów utykał, czyli wskazywałoby na swiece żarowe. Tylko dlaczego jak zaraz drugi raz odpalam to jest na dotyk, chyba wtedy też by tak ciężko odpalał ? W serwisie pytali, czy były wymieniane świece żarowe. Czy faktycznie to swiece, jak je najlepiej sprawdzić i czy można je samemu wymienić ? W serwisie powiedzieli mi, że były błędy podgrzewania świec z winy sterownika i trzeba wgrać najnowsze oprogramowanie, ktore to wyeliminuje. Tylko dlaczego mam stare, skoro autko było zawsze regularnie serwisowane, to kiedy pojawiło sie to nowe oprogramowanie ? Czy to faktycznie jest winny sterownik ? dziękuje i pozdrawiam


Reprogramacja jest podobno na to ze kontrolka sie zapalala czasami bez powodu,jakkolwiek ilekroc w pamieci byl kod bledu glow plug,to zawsze jakas swieca byla spalona.
Natomiast po reprogramacji wielokrotnie byly przypadki ze pomimo spalonych 3 swiec kod nie wystapil,wiec nie jestem zwolennikiem reprogramacji akurat w silniku 1CD.
W jakim serwisie byles?
Osobiscie kazdorazowo sprawdzam swiece gdy tylko klient zglasza problemy z zapalaniem,chwila roboty,a przewaznie jakas swieca nie grzeje.
Wymienic trzeba oczywiscie kpl 4 sztuki.
Za drugim razem jak zapalasz to juz komora spalania jest ogrzana a takze niedzialajaca swieca wiec jest latwiej.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
tylko pytanie czy pan chciał wymienić filtr??? czy zdiagnozować usterkę ciężkiego palenia???,co pan zgłosił,bo jeśli słabo pali to czy zawsze???czy na zimnym silniku???auto najlepiej zostawić na noc i rano z testerem kontrolować parametry pracy silnika.świece żarowe można szybko i stosunkowo bardzo pewnie zdiagnozować.pozdro.

[ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2010-01-23 00:21:22 ]
  
 
Witam,

Czyli ewidentnie wygląda to na świecę żarową
a czy tester Toyoty faktycznie wskaże spalona świecę żarową, czy trzeba je wykręcać i sprawdzać optycznie czy się nagrzewa ?


dziękuję i pozdrawiam
Zby
  
 
Cytat:
2010-01-23 08:20:46, zby_121 pisze:
Witam, Czyli ewidentnie wygląda to na świecę żarową a czy tester Toyoty faktycznie wskaże spalona świecę żarową, czy trzeba je wykręcać i sprawdzać optycznie czy się nagrzewa ? dziękuję i pozdrawiam Zby


Po nocy to widac korekcje na wtryskach i sa one wtedy najbardziej miarodajne po odpaleniu.
Jezeli korekcje sa wysokie to wtryski sa do wymiany,lub paliwo takie fatalne lub cisnienie sprezania slabe.
Jezeli korekcje sa dobre to wtryski tez moga byc pozapychane lub dawac za duzo na przelew,dlatego trzeba je wyslac do sprawdzenia,lub wykluczyc pozostale czynniki to wtedy zostaja wtryski.
Swiece zarowe najlatwiej sprawdzic bez wyciagania.
Odkrecasz listwe zasilania-uwaga zeby sobie kablem zasilajacym nie dotknac masy i nie wlaczyc zaplonu,bo bezpiecznik wymienia sie szczegolnie upierdliwie.
Swiece aby sprawdzic zasilasz kolejno z akumulatora poprzez amperomierz lub zarowke lub kabelkiem,w zaleznosci co masz pod reka.
Sprawna swieca wykazuje pobor ktory w miare nagrzewania spada do okolo 5A,zaroweczka musi zaswiecic,a jezeli sprawdzasz kabelkiem to dotykajac swiecy musi lekko zaiskrzyc.
Potem wlaczasz zaplon i sprawdzasz czy pojawia sie napiecie na kablu zasilajacym listwe swiec.
Testerem swiec nie sprawdzisz.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-01-20 18:42:24, Bigelektron pisze:
Najpierw odczepiasz weze,odlaczasz 2wtyczki z podgrzewacza i poziomu wody w odstojniku,wykrecasz 2 sruby na klucz 12 najlepiej na przedluzce,i wyciagasz filtr razem z obsada. Teraz jest potrzebna druga osoba i zaba instalatorska,zaba lapiesz za filtr a druga osoba trzyma obsade oburacz i odkrecacie. Mozna uzyc imadla ale odradzam,latwo sobie cos odlamac ,to delikatny aluminiowy odlew.Filtr zakrecic recznie ile sil w dloniach.Zamontowac wszystko na powrot i podpompowac recznie az stwardnieje,i odpalic.



witam mam pytanie czy komputer nie uzna tego za awarię silnika i nie trzeba będzie tego kasowac??
  
 
Cytat:
Odkrecasz listwe zasilania-uwaga zeby sobie kablem zasilajacym nie dotknac masy i nie wlaczyc zaplonu,bo bezpiecznik wymienia sie szczegolnie upierdliwie. Swiece aby sprawdzic zasilasz kolejno z akumulatora poprzez amperomierz lub zarowke lub kabelkiem,w zaleznosci co masz pod reka. Sprawna swieca wykazuje pobor ktory w miare nagrzewania spada do okolo 5A,zaroweczka musi zaswiecic,a jezeli sprawdzasz kabelkiem to dotykajac swiecy musi lekko zaiskrzyc. Potem wlaczasz zaplon i sprawdzasz czy pojawia sie napiecie na kablu zasilajacym listwe swiec.


przepraszam za poprzedni post ale jestem nowy na forum sprecyzuję mój samochód to toyota corolla 1.4 d4d 90km e12 2005r
pytanie jest takie czy po rozmostkowaniu listwy świec komputer nie uzna tego za awarie silnika i nie będzie trzeba tego później kasować??
  
 
nie uzna tego za błąd,możesz śmiało rozłączyć listwę napięciową i sprawdzić świece w sposób jaki opisał BIG.