HELP!!! Problemy przy rozrządzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj z kumplem zabraliśmy się do wymiany rozrządu i pompy wodnej w moim aucie (silnik 1,5 DOHC). Wszystko szło dobrze do momentu kiedy trzeba było odkręcić śrubę (31) mocująca koło pasowe. Bez zdjęcia tego koła i tylkej osłony rozrządu nici z dojścia do pompy wodnej-chyba że ktoś ma jakiś patent. Śruba jest tak zapieczona, że ....polegliśmy. Dodatkowe pytanie brzmi: W którą strone ona sie faktycznie odkręca (element 31 na rysunku)
1) aby odkręcić należy kręcić w stronę kabiny (tak mi się wydaje)
2) aby odkręcić należy kręcić w stronę przodu samochodu.
Może jakiś patent ktoś ma. HELP!!!

  
 
Kurcze obrazek nie poszedł, ale moze tak będzie lepiej
http://www.elcats.ru/daewoo/section.asp?uz=0&par=5E900025&model=espero


[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2004-04-28 09:08:22 ]
  
 
  
 
Podejrzewam, że Cię nie pocieszę, ale... ta śruba tak ma.
Osobiście odkręcam ją za pomocą klucza pneumatycznego z momentem obrotowym rzędu 700 - 800 Nm.
Nalezy jednak uważać, gdyż owa śruba, ma pewien moment gdy się odkreca, po czym od razu pęka na wysokości 1- 2 mm. od łebka.

Upierdliwe jest dziadostwo strasznie.
Jednak można sobie poradzić. Zanim zacząłem korzystać z narzędzi pneumatycznych, radziłem sobie z takimi śrubami przy pomocy klucza przegubowego (ok 15 - 20 st. wychylenia).

Rozwiązaniem (na przyszłość) jest nasmarowanie gwintu śruby smarem grafitowym, lub tkim z zawartością dwusiarczku mobidylenu (pod wysokie obciążenia). Zdecydowanie ułatwia późniejsze prae przy odkręcaniu śrub i nakrętek

Pozdrawiam - Speed R
  
 
Ja mam dokładne taki sam problem śruba ani drgnie a już ją powaznie traktowałem róznymi narzędziami). Urwałem klucz i na tym się skończyła moja przygoda z odkręcaniem. Nie wiem czy to normalny gwint czy lewoskrętny. Ja próbowałem odkręcać normalnie. Jutro zaopatrzę sie w lepsze narzędzia i zacznę od nowa, a jak na razie z pompy wodnej kap kap kap kap
POMOCY !!!