Ekonomiczny tuning

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Posiadam seat ibiza 95 rok 1.0 kat 33 kw czyli 45 koni mechanicznych i troche sie wleke tym autkiem poniewaz troche zamało kw do masy i samochód jest troche zamulony. Chiał bym podnies mu moc do około 60 koni mechanicznych tak aby nie podniosło sie zużycie paliwa .

Prosze wiec o porady i sugestie oraz o ciekawe zastosowania.
  
 
witam,

na twoim miejscu zająłbym się na początek usprawnieniem przepływu gazów przez motor:

- polerka wnętrza kolektora dolotowego,
- Filtr powietrza o podwyższonej przepustowości
(może być stożek pod warunkiem stwożenia dla niego odizolowanej od reszty komory silnika przestrzeni i doprowadzenia do niego świerzego powietrza - chwyt ze zderzaka, lub z maski),
- Wytnij katalizator i zastąp go przelotową rurą,
- pomogłaby też wymiana tłumików na absorbcyjno przelotowe,

no i może uda Ci się wyrzucić trochę zbędnych gratów z auta...

Nie wiem jaki wzrost da to w przypadku twojego motoru, ale powinien być odczuwalny.


Pozdrawiam


  
 
Cytat:
2005-05-15 12:34:36, kristo pisze:
witam, na twoim miejscu zająłbym się na początek ...



od zmiany samochodu
Dziekuje to mowilem ja Jarzabek
  
 
15 KM w wolnossącym silniku i to jeszcze z seryjenj mocy 45 KM to bardzo dużo. Musiałbyś się naprawde mocno nadłubać i wydać sporo kasy, żeby uzyskać taki przyrost...
Kompletny układ wydechowy razem z kolektorem, kompletnie przebudowany dolot - to mogłoby Ci dać przyrost rzędu może 10 KM, może nawet mniej, a koszt takiej przeróbki jest niewspółmierny do wartości auta. Jeśli na sam wydech wydałbyś około 2 000 zł to byłoby dobrze, dolot kilkaset licząc stożek i ładnie dopasowane stalowe rury, bez polerki kanałów...
Ogólnie rzecz biorąc: gra nie warta świeczki. Moim zdaniem.

Jeśli chcesz tanio zrobić coś, żeby delikatnie odczuć różnice i "odetkać" silnik to wyrzuć katalizator - wspawać rurkę można za kilkadziesiąt zł, a da to jaki taki odczuwalny efekt. Wszystkie inne rozwiązania już są zdecydowanie droższe.
No i tak jak napisał kristo - pozbądź się z auta wszystkich niepotrzebnych rzeczy - to wbrew pozorom może sporo dać
Pozdrawiam i powodzenia
  
 
Zacznijmy od tego, że samochód jest takim "stworzeniem", które aby jechać musi coś spalić.
Aby jechać szybciej z reguły musi palić więcej.

Z dwojga złego, lepiej by palił benzynę niż zawory.

Jeśli chodzi o Twoje autko. Faktycznie posiadając moc wyjściową na poziomie 45 KM, podniesienie mocy o kolejne 15 KM to sporo. Oczywiście od osiągnięcia, ale z pewnością pociągnie za sobą wzrost zużycia paliwa.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Niema ekonomicznego tuningu. W taki silnik troche kasy musisz wlozyc ale powiem odrazu nieoplaca sie. Lepiej juz wlozyc jakies 1.6 od ibizy
  
 
Cytat:
2005-05-15 21:34:29, Bartek1112 pisze:
Niema ekonomicznego tuningu. W taki silnik troche kasy musisz wlozyc ale powiem odrazu nieoplaca sie. Lepiej juz wlozyc jakies 1.6 od ibizy



SWAP!!!!!

Ekonomiczny?? 1.9TDI - minimum 110KM

Tani?? mam silnik 1,2l Porsche System ze skrzynia itp. (70KM). Tanio sprzedam - z papierami - stan rewelacyjny...