Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zoom zoom zoom | 2004-06-20 21:06:42 Witam. Wlasnie wygrzebalem faje fotki z glebami w fiaciorach. Pewnie wiekszosc je widziala... a moze nie wszyscy
Gleba foto |
TazDaFleia fiat 127 BMW | 2004-06-20 21:15:49 heh szkoda ze zglebienie jak u dojczow u nas w polsce moze miec swoje zle konsekwencjie z osiedla bym niewyjechal bo pelno garbow i dzur
zdzieranie biteksu z podlogi trwa |
zoom zoom zoom | 2004-06-20 21:24:30 Wlasnie to jest jedyny bol z tydzien temu tez zglebilem autko .I przed wczoraj bylem na przegladzie i jak wjechalem na rolki to..... tak juz zostalem Zawiesilem sie. Ale niemiecki stajl rządzi, cudenka te wozy
|
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2004-06-20 21:29:17 witam,ja zrobiłem gwintowane zawieszenie i w ciągu 10 minut znika problem wysokości,a wy w jaki sposób zlebiliście sprzęt?chodzi mi o to jakie sprężyny jakie amorki ,odbojniki itd |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2004-06-20 21:33:12 witam,ja zrobiłem gwintowane zawieszenie i w ciągu 10 minut znika problem wysokości,a wy w jaki sposób zlebiliście sprzęt?chodzi mi o to jakie sprężyny jakie amorki ,odbojniki itd |
Bart128 FKP MEMBER Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2004-06-21 09:20:21 tomek musze chyba cie odwiedzic "gwinty" obejrzec....
u mnie jest tak: przod: sprezyny z zastawy{9 zwojow} obciete o 1.5 zwoja{za malo ale nie wieszam sie na byle progu} amortyzatory magneti marelli-oryginalne 31 letnie z mojego 127 tyle ze "zrobione" przez inz. Guzika, speca od zawiasu, przednie amorty 3 krotnie twardsze od serii{olej amortyzatorowy, nie hipol} tyl: resor przeklepany na nizsza strzalke ugiecia, seryjne dwa piora{przydaloby sie trzecie polpioro} amortyzatory seryjne magneti ,tak jak przednie utwardzone przez Guzika tyle ze twardsze 2 razy od serii jest to dobre ustawienie "na miasto" kompromis pomiedzy total gleba typu "german style" a zwyklym zawiasem, jezdzi sie bardzo dobrze i tylko czasami zawadzam wydechem o progi zwalniajace... |
trez FKP MEMBER gromadka fiatów kraków | 2004-06-21 12:57:04 co do gleby to chetnie bym tez zobaczyl ta zaieche...
jak mozecie porobcie fotki nie badzmy gorsi :> |
mufaz Cifilis IV,V,seat 850 POznań,Munchen | 2004-06-21 13:29:33 Sprezyny od poloneza trucka przyciete o dwa zwoje,amorki standard,dospawane tylko kawalki blachy zeby sprezyna nie wypadla. |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2004-06-21 21:45:39 mój zawias jest w profilu,reszte musze jeszcze pomniejszyć żeby weszła,a jak chcesz zobaczyć bart to zapraszam |
Qba FKP MEMBER Czili-Czili-Bang-Bang łili-łonka | 2004-06-22 13:13:00 widze tomek ze twoj "gwint" to nałozona na amoryzator nagvintowana tulejka, z osadzona "nagwintowana" platforma dla sprezyny...typowy coil over kit...ale czy owa tulejka jest przyspawana do amora?..czy tylko nałozona?....bo wydaje mi sie ze przy bardziej agresywnej jezdzie troche sie to tłucze...jesli oczywiscie nie jest przymocowane.
a jak mocowanie platformy?...bo widze ze sprezyna ma dosyc duza srednice..nie boisz sie o wytrzymałosc? czekam na szczeguły;] |
mufaz Cifilis IV,V,seat 850 POznań,Munchen | 2004-06-22 14:22:07 Tomek a ty przypadkiem na nagwintowales amora? nie odkreca ci sie sama ta nakretka co trzyma sprezyne? |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2004-06-22 19:16:42 faktycznie przyspawana nie jest,ale jest wbita dość pasownie poza tym nierdzewka troche ważży,jeżdże tak ponad pół roku i to jest jedyna rzecz w zawieszeniu która się nie tłucze ,a tak powanie to jeśli wejdzie pasownie to nie ma żadnego prablemu,poza tym towersja evo 1,pracuje nad drugą lżejszą,i lepiej dopracowaną wersją,a co do mocowania sprężyny to jest to przerobiona podstawka fabryczna,i też wytrzymuje bo jest ona tłoczona,szukam wąskiej spręzyny takiej typowej do takiego zawiasu ale to nie jest takie proste,bo używek nie ma a nowe są drogie |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2004-06-22 19:18:29 aha,nakręka trzymająca sprężyne jest zabezpieczona poprzecznymi robaczkami,a amortyzatora raczej nie nagwintujesz bo jest za cięki i mógłby pęknąć podczas intensywnej pracy |
tomek-bieron opel kadett c '77 kraków | 2004-06-22 19:20:15 aha,nakręka trzymająca sprężyne jest zabezpieczona poprzecznymi robaczkami,a amortyzatora raczej nie nagwintujesz bo jest za cięki i mógłby pęknąć podczas intensywnej pracy |
moch 126 83', 126 79' Łódź | 2004-08-06 11:32:51 Jeśli kgoś interesuje to porobię zdjęcia Maluszka który ma z przodu Mcphersony i gwint. Facet jest z odzi i może to wmontować do każdego Fiata. Chce za to 400pln. Tylko STRASZNIE cięzko będzie to obfotografować bo facet jeździ w różne miejsca i nie wiem gdzie go dokładnie dorwać. Ale się bardzo postaram. |
marek_g15 Fiat 127 Mk3 Tarnobrzeg | 2005-05-24 17:31:18 Mógłby ktos napisac jak najłatwiej obnizyc zawieszenie w Fiacie 127Mk3???Ja bym chetnie to zrobił ale narazie nie mam pojecia jak |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-05-25 12:56:11 Słuchajcie ! Ja może nie do końca wstrzelę się w temat , ale z racji swojego wieku ( mniej więcej 2x od przeciętnego uczestnika tego forum ) - wtrącę do tematu swoje w tej dziedzinie dokonania .
Otóż - nie obraźcie się - uważam mocne obniżanie auta "chałupniczym sposobem" za chorobę wieku szczenięcego ( przez którą to sam zresztą przeszedłem ) . A oto efekty na przestrzeni ~4 lat : 2 x rozbita miska olejowa 1 x rozbita obudowa skrzyni biegów złamane obie przednie podłużnice pogruchotany kolektor wydechowy pogięta dwururka 2 x urwany środkowy tłumik złamany resor wyrwane gniazdo tylnego amortyzatora złamany tylny wahacz wyrwane gniazdo przedniego drążka reakcyjnego Dla ułatwienia : żadne z tych uszkodzeń nie powstało jednocześnie z innym ! Dlatego po zmianie auta lat temu osiem pozostaję wierny seryjnej wysokości , ze wskazaniem na lekkie utwardzenie wyłącznie amortyzatorów . Podobnie rzecz się ma jak chodzi o felgi . Nie przeczę , ze ładne alusy zdobią auto , ale trwa to do pierwszego spotkania z krawężnikiem . A opony - żyjemy w wolnym kraju i każdy zakłada buty , jakie chce - ale przy mocach silnika ~100 KM szerokie opony nic nie dają poza lepszym samopoczuciem właściciela , gorszym prowadzeniem na wodzie i większym zuzyciem paliwa , ze o cenie zakupu nie wspomnę . Wielkość felgi tak naprawdę dopasowuje się do wielkości tarcz hamulcowych , bo czym większa felga , a mniej gumy - tym komfort się pogarsza . Później mamy taki efekt , że gość po ukończeniu ekstremalnego tuningu oświadcza , że kupuje nowe auto ( i to nie po to , by kolejne przerabiać ) tylko tym przerobionym po prostu nie da się jeździć ! |
Wujek-Kajtek FKP MEMBER FSO KRAKÓW | 2005-05-25 17:16:38 Widzę Schab, że skopiowałeś swojego posta z innego tematu
Wiemy, że gleba wymaga wyrzeczeń i ostrożności, ale przy German Stajl ona jest jednym z najważniejszych elementów Poza tym jak się zrobi gwint, to można sie bawić Poooozdro |
schab (S) Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-05-27 08:15:10
Odnośnie inż. Guzika , to ostatnio mam tzw. mięszane odczucia , co do jakości jego roboty , a przede wszystkim terminowości . Umawiałem się z nim ze trzy razy i za każdym całowałem klamkę , a jak już mi się udało wjechać na warsztat , to robotę na 2 dni robił przez tydzień , a i tak później podjeżdzałem do poprawki . Chyba ostatnio za kołnierz nie wylewa ... |