Zapłon elektroniczny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie panowie .Na zapłonie el.odcina obroty przy 6300.Jak to ominąć i wyżej wkręcać malarie hm?Może inny moduł a może i inny patent
  
 
Najprościej chyba będzie założyć po prostu aparat...
 
 
Takie coś można dostać na Allegro za 60zł.
"Układ ten jest przeznaczony do zastosowania w PF126p (Maluch). Współpracuje on z przerywaczem mechanicznym oraz dwubiegunową cewką zapłonową o rezystancji uzwojenia pierwotnego równej 1,5ohm (układ bezrozdzielaczowy). Zastosowanie tego układu pozwala uniezależnić parametry iskry od prędkości obrotowej silnika, czyli od przerwy na stykach przerywacza. Dodatkową zaletą jest brak wypalania się styków przerywacza oraz to, że układ elektroniczny nie wymaga tak częstych konserwacji, jak układ tradycyjny. Zasada pracy urządzenia zapłonowego z układem tranzystorowym jest identyczna jak standardowych rozwiązań z przerywaczem, z tym, że tranzystor kluczujący zapewnia szybsze opadanie zbocza prądu niż jego mechaniczny odpowiednik. Szybsze opadanie zbocza prądu oznacza wyższe napięcie na wtórnym uzwojeniu cewki zapłonowej (reguła Lentza). Wyższe napięcie na cewce daje iskrę o większej energii, co znacznie ułatwia rozruch silnika i likwiduje zjawisko wypadania suwów przy jego przeciążeniu. Głównym elementem jest tu tranzystor mocy typu MosFET. Tranzystor ten przewodzi, gdy na jego bramkę podane jest napięcie dodatnie, dlatego konieczne jest odwrócenie fazy sygnału przychodzącego z przerywacza - realizuje to obwód z tranzystorem T1. Obwód z tranzystorem T2 ogranicza wysterowanie tranzystora kluczującego przy "normalnym" napięciu pracy (10V - 14V). Przy napięciu niższym od 10V (rozruch) obwód ten wyłącza się i tranzystor kluczujący zostaje wysterowany pełnym napięciem zasilającym. Dioda 1N4007 włączona w obwodzie wyjściowym zapobiega uszkodzeniu tranzystora kluczującego na skutek przepięć indukowanych w uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej. Przepięcia te mogą osiągać wartość nawet do 500V. Kondensatory likwidują zakłócenia napięcia zasilającego.Obudowa modułu musi być dobrze odizolowana od masy (karoserii) wiec radziłbym włożenie tego cacuszka w jakas plastykową obudowe i zrobienie dziurek wentylacyjnych. Montaż w samochodzie rozpoczynamy od sprawdzenia, w jaką cewkę zapłonową jest wyposażony nasz pojazd. Jeśli jest tam układ bezrozdzielaczowy (cewka dwubiegunowa), wystarczy podłączyć moduł, przewód rezystancyjny 1,7W zastąpić zwykłym miedzianym - można ale nie trzeba, ja nie mam i tez sprawuje sie rewelacyjnie - i uruchomić samochód. Jeśli w samochodzie znajduje się układ z rozdzielaczem (cewka jednobiegunowa), to należy go zastąpić układem bezrozdzielaczowym (cewka dwubiegunowa 1,5ohm), podłączyć moduł i uruchomić samochód. Wyprowadzenia modułu podłączamy następująco: zacisk +12V do dodatniego zacisku cewki ; zacisk P do przerywacza (aparatu zapłonowego); zacisk - C.Z. do ujemnego zacisku cewki (1); zacisk masy do masy (karoserii pojazdu). Moduł najlepiej jest zamocować po wewnętrznej stronie osłony wlotu powietrza, zapewnia to bardzo dobre chłodzenie radiatora. Po zakończonym montażu warto sprawdzić stan styków przerywacza, ich ustawienie oraz kąt ustawienia zapłonu (najlepiej lampą stroboskopową lub "na żarówke" - w ostateczności). Przeprowadzenie tych czynności z pewnością znacznie wydłuży czas bezawaryjnej pracy układu zapłonowego. Maluch z tym układem zapłonowym pali bez problemu w zimie, nawet przy temperaturze -21°C (oczywiście ze sprawnym akumulatorem).Całe urządzenie jest zabezpieczone przed zewnętrznymi czynnikami atmosferycznymi
W skład zestawu wchodzi:
1) Gotowe urządzenie ze wszystkimi kablami i niezbędnymi końcówkami
2) Rozgałęźniczki konektorowe niezbędne do podłączenia
3) Instrukcja montażu"
  
 
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=11527046 a tu jest link
  
 
bardzo dziekuję już tam lece
  
 
tylko że tobie to niewiele pomoże... bo to jest do aparatu zapłonowego.. a chyba w el "dziura" na niego jest wogóle zaślepiona??
  
 
hehe
mam blok już starej konstrucji i mam tram dziurke