Obrotomierz i prędkościomierz w 406 - zmiana

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów.

Zwracam się z następującym problemem.
Jeżdżę Pugiem 406, 1.8 16V z 1997 roku. Niestety, nie mam w nim obrotomierza (w tym miejscu jest ogromny zegar). Zakupiłem zestaw wskaźników z obrotomierzem, jednak okazuje się, że zamiana nie będzie tak trywialna. Otóż, ja mam zegary Sagem (wiem, że jest wersja z obrotomierzem), natomiast zakupione są firmy VDO. No i wtyczki z tyłu są inne.

Czy ktoś wie, czy możliwa jest podmiana zegarów, jaką chciałbym zrobić (zakładając że zdobędę wtyczki lub całe wiązki do VDO)? Czy ktoś dysponuje opisem złączy do zegarów?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Koza
  
 
generalnie - jest to wykonalne.
Masz moze schemat instalacji?
no i nie wiem, czy masz wyprowadzenie pod obrotomierz. W 405 mam wiazki nadmiarowe - ale nie wiem, czy w 406 nie zrezygnowano z nich z powodu oszczednosci.
  
 
Adasco, dzięki za odpowiedź.

To, że jest to wykonalne, to się domyślam, w końcu do wskaźników idą tylko impulsy, reszta jest przetwarzana w całym tym zestawie.

Zadałem pytanie na Forum gdyż myślałem, że ktoś to przerabiał już i ma jakieś informacje. Jeśli mam być prekursorem, to chętnie poradzę się kogoś, kto ma podobne auto.

W zakresie materiałów mam manual Haynes, lecz tam nie ma pinoutów, oraz znalazłem następującą stronę:
http://peugeot.mainspot.net/wiring406/index.shtml

Jeśli chodzi o nadmiarowość wiązek, to są nadmiarowe - do liczników Sagem idą 2 wiązki, każa po 26 przewodów (nie ma pustych połączeń), natomiast do VDO 2 wiązki po 18 przewodów.

Jak myślisz, da się to ugryźć, czy lepiesz szukać jednak kompletu Sagem z obrotomierzem? Jak bardzo różni się zestaw od benzyniaka od tego do diesla?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam,

Koza
  
 
benzyniak moze w inny sposob podawac impulsy na obrotomierz.
Moze byc tez tak, ze diesel w ogole nie ma sygnalu na obrotomierz - nie zdziwilbym sie. Trzebaby wyizolowac przewody idace na obrotomierz i sprawdzisz, czy daja jakis sygnal.
Sam obrotomierz jest inaczej wyskalowany, dieslowskie "koncza" sie wczesniej,nie ma potrzeby, by bylo tam 7000 obr. Stad moze byc problem z podawaniem sygnalu. Ale nie wyrokuje - bo nie wiem. Pisze tylko, czego mozesz sie spodziewac.

generaalnie - wszystko da sie zrobic, trzeba tylko wiedzie jak i miec checi.
Poszukaj na ronych forach motonews informacji o montowaniu orotomierza, moze one Cie na cos naprowadza. Na stronie ladaklub.pl byl opis montazu obrotka w samarze, moze troche pomoc.
ja zamienialem u siebie liczniki jaegera na veglie - ale tu podeszlo spod palca,bo zestaw wskaznikow mial te same wyprowadzenia.