Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u 1:43 DeAgostini

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może nie wszyscy nawet wiedzą, bo na razie wszystko dzieje się w miarę po cichu, że ruszył test kolekcji o nazwie Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u.

Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u

Kolekcja oczekiwana, więc w tym sensie nie ma co wiele się rozpisywać. Start wygląda jak na razie świetnie. Star 25 za 20 zł. Ził 130 za 40 zł, no i dalsze numery już za 70 zł ( 60 zł w prenumeracie) jak najbardziej na plus. Zobaczymy co dalej, trochę tych fajnych ciężarówek jest możliwych w tej serii, pytanie ile będzie zapychaczy, które nie będą wzbudzać większego zainteresowania. Na szczęście nazwa będzie wtedy odpowiednia.

Cena jest dobra. Wiadomo, że 70 zł (150 miesięcznie powiedzmy, czy tam mniej w prenumeracie), to ogólnie nie jest mało, ale jak na tego typu modele... No, nie można narzekać. Ta dyszka mniej wyglądałaby jednak o wiele lepiej , gdyby była dostępna w kiosku. Jakoś tak psychologicznie 59.99 wydaje mi się dużo mniejsze niż 69.99. Kto weźmie prenumeratę, to może nawet nie będzie to dla niego decydujące, a w kioskach... Mi się wydaje, że może odstraszyć, tak patrząc na poprzednie sporo tańsze kolekcje. Od sprzedawców słyszałem - nie ma bo za drogie i nie schodziło. To co będzie teraz?

Ja teraz wziąłem prenumeratę, a wziąłem ją z obawą o jakość przesyłek, bo powiedzmy, że nie ma innego wyjścia. Nie wiadomo jak z serią będzie itp. więc nie ma co ryzykować kupowania tych modeli po kilkaset złotych. Na Śląsku niby wyjątkowo tym razem seria testowa dostępna, ale ja słyszałem tylko o Katowicach. Przeszedłem się u mnie z pewnym opóźnieniem, ale nikt nawet o niej nie słyszał w kioskach (spotkałem za to w jednym jeszcze dwie sztuki samochodów II Wojny, ale tego nie brałem). Nawet zakładając, że w Katowicach modele będą dostępne, to jeżdżenie po nie ma średni sens, jeśli w ogóle będzie można dostać, no i nr 1. był już raczej nie do dostania zapewne. Czyli prenumerata. Zastanawiam się co zrobię z Lublinem 51, bo niby już mam, a na czymś niestety muszę oszczędzać. I dotyczy to i modeli i miejsca. Ale pewnie wezmę i będzie mi szkoda się pozbyć.

Gdy ruszy seria regularna, to prenumeraty brać nie będę. Mam nadzieję, że dostępność będzie mimo wszystko dobra.

Co do dodatków oferowanych w prenumeracie, to... Z Nysami przegięli, a reszta taka jak zwykle, czyli szału nie ma, ale to jak dla mnie akurat jest mało ważne, delikatnie mówiąc.

A teraz pozostaje mi czekać na przesyłkę. I się martwić o jakość przysłanych modeli. A może nie przyślą?


[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2021-05-19 23:57:07 ]
  
 
Wow, wspaniała wiadomość, a pierwsze trzy numery nie mogły być lepsze - zamawiam prenumeratę
  
 
Dzień doberek
Dziękuję za informację, tylko w moim przypadku prenumerata nie wchodzi w rachubę bo zapewne większość tych ciężarówek posiadam, nie w formie żywicznej a metalowo-plastikowej
Numery 1-5 stoją od dawna na ścianie ( a to dzięki uprzejmości kolegi z Ostrowa Wlkp ).
Pozdrawiam, ciekawe forum.
  
 
Jak napisałem pod filmem - paczka doszła i do mnie, wiec zapewne dostaną wszyscy.

A tu ją rozpakowuję Rozpakowywanie paczki i podziękowania dla DeAgostini
  
 
Ja wciąż czekam na te pierwsze numery, ale skoro wciąż czekam na Stonkę z autobusów, to raczej nic nie dostanę, a jak widzę dzisiejszego maila, że numer 3 i kolejne po 65zł w prenumeracie, to ani nie jestem już DeAgostini zainteresowany.
  
 
Starczyłoby pewnie dla wszystkich, jakby niektórzy nie kombinowali i nie brali na siebie kilku, a pewnie kilkunastu prenumerat. A i kilkadziesiąt jakoś szczególnie by mnie nie zdziwiło. Jeśli chodzi o cenę w prenumeracie, no to można by to przeżyć, ale sposób w jaki to jest przedstawiane raczej nie jest przypadkowy, a więc nie jest to za fajne posunięcie...

Ja bym może i chciał prenumeratę, ale nie da się mieć wszystkiego... Chciałbym raczej celować w niepowtarzające się modele, czyli zabudowa nie jest dla mnie tak istotna jak sam model samochodu. Gorzej, że nie wiadomo co zostanie wydane i tego typu zabudowy nie można sobie wybrać do kupienia.

Dzisiaj model kupiłem, a dlaczego, to o tym już poniżej.

Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u: Star 25 1:43 DeAgostini(info i kronikarsko i o starcie kolekcji (wideo)


[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2021-01-13 17:04:00 ]
  
 
Dostał już ktoś prenumeratę Legend FSO? Do mnie dotarła jedynie paczka z ciężarówkami nr 1 i 2, na początku myślałem że wezmę tylko pierwsze cztery numery i koniec, ale ten Ził zrobił takie wrażenie, że zastanawiam się nad tym, by zostać na dłużej z kolekcją, fakt, grill krzywo pomalowany, ale Ził eta Ził, działający podnośnik i otwierana burta, lepiej się prezentuje od Stara 20 z pierwszego numeru, choć naprawdę ładny. Jedynie Jelcz 315 mnie martwi bo śmieciarkę i z plandeką z numerów specjalnych już mam, za to miejsca na półce nie mam i chyba się czegoś będę musiał pozbyć, ledwo ogarnąłem miejsca na Żuka w 1/8 a jeszcze na Syrenę od Eaglemosu czekam, będę musiał robić nadgodziny. : (
  
 
Z Legendami na razie u wszystkich cisza. Też wziąłem prenumeratę więc w razie czego napiszę o tym w temacie z nimi. A ciężarówki, no cóż... Ja przed pojawieniem się informacji o starcie testu, miałem zamiar zapolować na jakieś ciężarówki, już nawet miałem konkretne cele, ale jak się dowiedziałem, to zrezygnowałem z nich. Bo prawdopodobnie nawet dokładnie to samo pojawi się w Kultowych, no i jednak taniej, nie rozpisując się już o tym, że pojawią się zdecydowanie bardziej pożądane. Całkowite odpuszczenie więc nie wchodzi w grę.

Natomiast coś muszę ograniczać. Że modele zaczynają stać po szafkach, to problem, ale z tym, to akurat najwyższa pora coś zrobić. Kasa... Gdyby nie ona, to pewnie brałbym prenumeratę, z tym że wszystko nie będzie mnie interesować, wiec byłby pewien problem. W ostateczności mimo to mógłbym wziąć, ale musiałbym mieć kogoś, kto by ode mnie kupił to, czego ja nie będę chciał. A nie będę chciał np. dwóch takich samych modeli (pod względem kabiny), a z inną zabudową (może być ciężko i mogą być wyjątki ). Tylko... i tak nie bardzo chciałoby mi się bawić w jakiś handel, czy to po kosztach, czy nawet po wyższych cenach. Trochę mi te modele w 1:24 namieszały, bo pierwsza myśl była, że niekoniecznie, ale też nie umiałem sobie odpuścić. Dobrze, że przynajmniej w Autobusach dają takie z drzwiami po lewej stronie i można sobie odpuścić.

Dylematy są, bo to za fajne jest. Inna sprawa, że prenumeratę testową wziąłem, nie pisałem, że nie chcę, a ponoć ktoś dostał bez powtórnego zamawiania. Jakbym i ja dostał, to się jeszcze zastanowię nad pierwszymi paczkami... Ty chyba pisałeś kiedyś, że ciężarówki odpuszczasz, ja piszę, że nie wezmę... Zobaczymy, jak to się skończy.
  
 
65+65 to jest 130zł miesięcznie, na początku nie byłem zainteresowany, ale sprawdziłem ceny ciężarówek z nie gazetowych serii i wcale tak drogo nie wychodzi. Szkoda tylko tych modeli za premium, do zwykłej dają Scanię której pewnie nikt by nie chciał dostać. Ził mnie jednak przekonał do zbierania, i jeśli tylko nie będą dawać ciężarówek amerykańskich czy azjatyckich to będzie ok, wolę już przeszczepy z serii radzieckiej niż hino-sino trucki o których nikt nigdy nie słyszał.
No i kolekcję złotych aut mam na plastikowych podstawkach więc na końcu jeszcze mogę miejsca więcej wyczarować i postawić je bez.

[ wiadomość edytowana przez: Hardcore dnia 2021-02-04 13:10:52 ]
  
 
Z mojego egzemplarza Stara 266 jestem zadowolony. Oczywiście pewnie niedoróbki widać, szczególnie na powiększeniu, ale nie ma co przesadzać. Szkoda tylko, że atrapa bez głębi. To zawsze sporo daje, a nie zawsze jest proste do poprawienia.

Star 266 1:43 Deagostini - prezentacja wideo
  
 
Czy ktoś może wie, czy można zmienić zwykłą prenumeratę na wersję premium, i jeśli tak, to do którego numeru?
  
 
Ktoś pisał, chyba na forum MSM, że błędnie miał przypisaną zwykłą prenumeratę i pani , z która rozmawiał, zmieniła mu na premium, więc się raczej bez problemu da. Najlepiej zadzwonić, bo na maile również BOK odpisuje, ale ostatnio trzeba na to trochę czekać, bo ponoć mają ich sporo po starcie Kultowych ciężarówek, ale z dodzwonieniem się raczej nie ma problemu. Ja bezproblemowo dodzwoniłem się i załatwiłem sprawę, chociażby dzisiaj, bo czekałem kilka dni na odpowiedź mailową, a nie chciałem zwlekać, bo sprawa dotyczyła błędnej przesyłki, za którą miałem niby zapłacić.
  
 
Źle się ze mną dzieje, najpierw nie byłem zainteresowany prenumeratą, później ją wziąłem, teraz zmieniłem na premium.
Tak jeszcze tylko wspomnę bo może nie każdy to doczytał na stronie kolekcji, ale co ok. 15 numerów będą przesyłać wszystkim prenumeratorom segregator za 20zł, kto tego nie chce musi ich poinformować, info na dole strony www.
  
 
Ja patrzę właśnie na mojego Jelcza 415, jeszcze w blistrze, i zupełnie się temu nie dziwię. Pani w kiosku wyciągała go ze skrzynki i mówi do mnie:

- Ładny, nie?
- No, ładny - mówię.

Ja się raczej dziwiłem, że nie jesteś w ogóle zainteresowany, więc wiesz - nie jest z Tobą aż tak źle. Ja miałem Trabanta P50 nie kupować, ale jeszcze tak dla utwierdzenia postanowiłem obejrzeć filmik na YT, no i.... Się kur... de utwierdziłem... Ale raczej w drugą stronę. To się źle skończy...

A o tym segregatorze dzisiaj przeczytałem, co ciekawe. Jak sobie przypominałem na stronie, co w następnych numerach. Bo tak biorę pod uwagę prenumeratę, ale nie teraz jeszcze i niekoniecznie na szczególnie długo... Tatrę 148 mam, ta z następnego numeru jest dokładnie taka sama, jak atlasowa, nie licząc koloru felg, Stara 25 nie powielam. No i zobaczę, czy uda mi się w kiosku kupić Stara 200. Jeśli nie, to może to być ten moment.


[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2021-03-12 19:03:13 ]
  
 
A tu moja prezentacja tego cuda, tym razem bardziej na żywca.

Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u: Jelcz 415 1:43 DeAgostini - prezentacja wideo

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2021-03-12 19:06:30 ]
  
 
Kultowe ciężarówki z epoki PRL-u: Star 200 1:43 DeAgostini (prezentacja wideo)

Doczekalim.

[ wiadomość edytowana przez: Tomek125 dnia 2021-05-06 04:16:42 ]
  
 
Nikt nie mówi o KrAZ-ie.

Tutaj to samo na przybliżeniach na filmie
  
 
Pytałem mailowo DeA o ciągniki siodłowe Star i Jelcz z naczepami, bo jedna ciężarówka za ostatni numer w prenumeracie premium to trochę mało, tym bardziej że naczepy były też polskiej produkcji nie tylko do transportu samochodów, odpisali by obserwować listę zapowiedzi następnych numerów, ani nie potwierdzili, ani nie zaprzeczyli. Jeszcze ten dopisek kto napisał "Biuro Obs ugi Klienta Legendary Trucks" : P
  
 
Oglądałem sobie jak wyglądają w pracy chińskie wywrotki, widzę tatrę i ziła w witrynie i coś mi tu nie pasuje, nawet jeżeli ZIL-130 to wywrotka mało tonowa, to siłownik jest zwrócony w złym kierunku, znalazłem w internecie taki film: https://www.youtube.com/watch?v=iu5fEztdk3k i siłownik jest zwrócony w przeciwnym kierunku niż w modelu, chyba że, był jakiś rocznik który miał taki właśnie montaż, może to ktoś potwierdzić? Czy ten kierunek podnoszenia w ogóle istniał?
  
 
Na razie ta kolekcja pokazuje, że tu wszystko jest możliwe. Przyglądałem się siłownikom, ale chyba akurat nie ZiŁ-a. Tatra to kiper po remoncie, czyli były takie, ale nie fabryczne. Tak jak mówiłem na ostatnim filmie, mi na tych ruchomych kiprach aż tak bardzo nie zależy, ale jak jest to dobrze zrobione, to oczywiście zawsze cieszy. Czyli ewentualnie przeżyję...

A propos ostatniego filmu:

KrAZ 256B1 1:43 DeAgostini - prezentacja