Lada 2103 - Pawel_66/Konrii - Strona 10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
i jeszcze dla potomnych, obliczenia dla Eatona M45 czyli teoria co powinno być:

Moc silnika: 140KM
pojemność silnika: Ve = 1796cm3
pojemność kompresora dla M45: V = 750cm3
kółko na wale: 160mm
kółko kompresora oryginał: 79mm

przełożenie 160/79: ~2,03

Objętość pompowanego powietrza (V) = przełożenie * pojemność kompresora
V = 2,03x750 = 1522cm3 - tyle powietrza wpada do cylindrów po jednym obrocie kompresora

Obliczenie nadmiaru powietrza:
Nadmiar Powietrza (dV) = V - Ve/2 = 1522cm3 - 1796cm3/2 = 624cm3 (tyle nadmiarowego powietrza dostaje się do cylindra).

Obliczenie właściwego doładowania:
Doładowanie (B) = dV/Ve*2 = 624/1796 * 2 = 0,695 bar


Moc silnika można oszacować = (140KM * 0,695) minus obciążenie silnika kompresorem ok +/-30KM = 237KM - 30KM = 207KM

max prędkość kompresora to w tym wypadku 12600obr/min przy odcince więc bezpiecznie. Max z tego kompresora przy moim silniku to 0,92bar - jakieś 240KM na czysto ale trzebaby już coś odprężyć, zresztą i teraz zostanie mi raczej tylko 98 a lepiej V-power :mrgreen:

co ciekawe wtryskiwacze Volvo które założyłem są o 0,62x wydajniejsze od tych co były standartowo przy tym samym czasie wtrysku, więc jest na 99% pewne ze oryginalny komputer BMW to wysteruje bez problemów, dlatego że stosunek dawki paliwa/powietrza praktycznie się nie zmienił
  
 
wow, ale ty fajnie to opisałeś. Dzięki, teraz i ja coś mogę poobliczać. Trochę mało pompuje, myślałem ze będzie coś pod 1 bar.
  
 
z tego kompresora przy tej pojemności nie ma szans. Przy Ładowskim 1.6 może by 1 bar napompował - policz sobie. Max obroty kompresora to ok 15 tys

w praktyce jednak silnik Łady jest trochę za słaby na kompresorowanie - załóżmy że napompujemy 1bar czyli w teorii uzyskamy 150KM - ale trzeba jeszcze odjąć straty kompresora ok 30KM i się robi 120KM. Trochę mało jak na tak znaczne obciążenie silnika. Dlatego w tym wypadku lepiej zastosować turbosprężarkę.


[ wiadomość edytowana przez: Konriii dnia 2013-02-03 22:41:26 ]
  
 
Cytat:
2012-12-12 08:02:57, SzokoLada pisze:
Ale ladniutkie, mają charakter. Tak oglądam twój wątek, twoj autopark i zastanawia mnie jedno: ty kawaler? Na to wygląda, bo polskie żony raczej nie akceptują takie męskie zabawy i wyłudzanie kasy z domowego budżetu. :-*



SzokoLada, wyjales mi to z ust. nic tylko pozazdroscic takiej baby, a jeszcze bardziej pozazdroscic kasy i czasu na te wszystkie projekty. bo przewaznie te 2 ostatnie nie ida razem w parze. moja zona odpada juz przy dwoch nieduzych klasykach, a i kasowo i czasowo zaczynam nie wydalac.

czekamy na uruchomienie kompresora. Konrii, ty nie jestes gdzies z Huty? moglbym sie zalapac na krociutka przejazdzke z toba po tej przerobce, co by organoleptycznie doswiadczyc jak to lata ?

[ wiadomość edytowana przez: gregoryj dnia 2013-02-04 10:30:30 ]
  
 
nie ma problemu, jak skończe to możemy się umówić





www.youtube.com/watch?v=dP5CF-aO4iU

i tak:

- odpaliło ale zalewało (inne wtryski volvo
- nie ma praktycznie laga przy naciskaniu na pedał

ale:

- źle podpiąłem zawór DV - powinien wracać zmierzone przez przepływkę powietrze za przepływkę a u mnie wywalał na zewnatrz
- źle podpiąłem krokowca (z pominięciem przepływki - cóż, nerwy )

myślę że jak to przepnę powinno być dużo lepiej - tak czy siak, pierwsze koty za płoty
  
 
Słów na wiatr nie rzucasz, łada gada, ale że trochę się jąka, to nic. Pan doktor uleczy tą chorobę.
  
 
Robisz naprawdę kawał zajebistej roboty! Chylę czoło! Gdybym miał tylko takiego fajnego klasyka też bym pomodził Trzymam kciuki za odpowiednie wyregulowanie wszystkiego i pozbycie się kaszlu
  
 
Cytat:
2013-02-05 17:14:56, djmarkus pisze:
Gdybym miał tylko takiego fajnego klasyka też bym pomodził



Akurat jest fajna biała szóstka u ciebie w mieście.
  
 
Cytat:
2013-02-05 18:40:02, SzokoLada pisze:
Akurat jest fajna biała szóstka u ciebie w mieście.


U mnie w mieście?? Na sprzedanie? gdzie widziałeś/znalazłeś? Zapodaj mi na priv link badz jakieś namiary.


[ wiadomość edytowana przez: djmarkus dnia 2013-02-05 20:58:33 ]
  
 
http://allegro.pl/lada-1500s-2106-oryginal-przebieg-57tys-i2966359083.html
  
 
Ziom, od kilku dni jest wałkowany jej temat na naszym forum. Zajrzyj do topicu z Allegro.

PS Kończymy OT.
  
 
szkoda tylko że nadal będziesz miał klapową przepływkę, dobrze byłoby pomodzic coś żeby się jej pozbyc, może da się zaadaptowac na przepływkę od 24v, wiem że podobne zabiegi robią przy 12v szóstkach, nie wiem jak IS by to widział, a krokowca odwrotnie na węże posadziłes?
BMW jest bardzo czułe jeśli chodzi o dolot, a zwłaszcza przepływka potrafi pokaza się we znaki liczę że bez większysch problemów sobie z tym poradzicie. już jest dobrze
  
 
docelowo klapy nie będzie, będzie ecumaster i map sensor. Goście twierdzą że z tego setupu wycisną ok 230KM, zobaczymy
niestety troszkę sobie liczą (2kzł)
  
 
sialalalalala!!!

www.youtube.com/watch?v=8hhND2HGI9I

  
 
Kocham ten dźwięk
  
 
kolejny update, auto chodzi praktyczni idealnie - uszczelnienie dokładne wszystkiego okazało się receptą na sukces To co teraz czuć pod palcem na przepustnicy, wskazuje, że żartów nie będzie raczej



filmik:

www.youtube.com/watch?v=aO-ZQlFadXM

teraz czekam na:

- oryginalną uszczelkę kompresora - jutro czeka na mnie u Zasady
- nowy zawór DV który powinien być w poniedziałek
- bandaż termoizolacyjny do wydechu który będzie w poniedziałek.

Biorę się też za zbiornik paliwa i przewody paliwowe na poważnie
  
 
Ciekaw jestem wrażeń z jazdy.Konrii będziesz musiał wyjmować lewy reflektor żeby miała czym oddychać bestyjka Pogratuluje Ci ostatecznie jak zobacze na filmie jak to lata Póki co powodzenia.
  
 
No i jest baja
przeczuwałem że dolot jednak gdzieś będzie lewe podbierał
Efekty mi się podobają
dobra robota, a co do zbiornika to masz pomysł na inny zbiornik czy będziesz modzil oryginalny?
co do filtra mam nadzieję, że to nie jest już finalne wykonanie, jeśli już upierasz się na stożek dobrze go odizoluj od komory silnika,
mnie moje m50b25 zbytnio nie chciało pracowac na stożku jak złapało już konkretną temperaturę.
powodzonka dla Ciebie
  
 
stożek jest tylko tymczasowo w ten sposób umocowany, żeby syfu nie ciągnął
docelowo w ogóle nie będzie tej przepływki, chcę porobić więcej dziur w przednim pasie wokoło lamp za atrapą i odizolować go blachą od komory silnika. Kopiłem też bandaż termoizolacyjny na kolektor i się będę bawił

na razie czekam do poniedziałku na nowy zawór DV i regulator ciśnienia paliwa. Zbiornik paliwa chcę dać aluminiowy, 20 litrowy na środku bagażnika wycofany ku tylnej osi.
  
 
silniki bmw nie lubią niededykowanych dolotów niestety więc ciężko będzie utrzymać "serię" na stożku, trzeba by go jakoś dobrze zabudować i doprowadzić dolot