LANTRA mocniejszy silnik - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Oo - widzę ciekawe rzeczy. Bardzo interesujące.
Przyznam się, że nie mam wiedzy na temat zwężek.

Jedynę do czego muszę się przyczepić to to, że lantra z 96 roku ma betę 1, która jest odwrócona w stosunku do silnika na zdjęciu (czyli mitsubishi). To na zdjęciu to na pewno nie jest lantra j2 96 rok.
1.6 16v z 96-00 ma 114 koni. Późniejsze modele są zmulone
1.5 dohc 16v z accenta ma 100 ileśtam
Lantry 96- xx zdażały się z silnikami alfa 1.5 12v (rzadkie) lub 1.5 16v (okropnie rzadkie - jeszcze nie widziałem takiego na oczy) - ale to głównie na rynek polski (polakosknerowóź) i niemiecki (ekonoemerytowóz). Ciekawe swoja drogą, że hyundai, raczej jako konserwatywna firma, zrobił taki ruch.
Na przykład u jankesów i canadyjczyków nie było 1.6, dlatego mają problemy ze swapem na 2.0 w accencie, jeżeli zostają przy skrzyni z 1.5. Kupują wtedy kompletne sprzęgło od scoupe turbo (jest trochę większe).
1.6 ma inne koło zamachowe i sprzęgło niż 1.8 i 2.0.
Trzymajta się
BOR


[ wiadomość edytowana przez: BOR dnia 2005-10-28 14:58:25 ]
  
 
Cytat:
2005-10-28 14:57:45, BOR pisze:
Jedynę do czego muszę się przyczepić to to, że lantra z 96 roku ma betę 1, która jest odwrócona w stosunku do silnika na zdjęciu (czyli mitsubishi). To na zdjęciu to na pewno nie jest lantra j2 96 rok.



A czy ktoś mówił, że to na zdjęciu to Lantra J2 96?
Nota bene to zdjęcie mojego autorstwa Lantra Gadiemusa, a putanie na początku tego topicu dotyczyło innej Lantry.
  
 
Pozwolę sobie podnieść tak stary wątek ale bardzo mnie zainteresowała ta sprawa.

Sam mam Lantre 1,6 16V z 96 roku i w papierach mam wpisane 90KM ( 66kW ). Czy ktoś weryfikował, że można z tego silnika uzyskać więcej KM bo silnik został w fabryce "ograniczony" ??
  
 
Słuchaj,masz pewnie ten sam prtoblem co ja mialem w accencie,ta aluminiowa jak to nazywaja podkaldka to nic innego jak dławik,jest na niej naniesiona nawet moc silnika,tzn ile jest zdlawiony.W oim przypadku tro bylo 44kW czyli 60KM dodam ze byl to accent.Tyle tez mam w dowodzie bo jest tyo wersjka z rynku niemieckiego gdzie skaldka ubezp[ieczenia uzalezniona jest od mocy,a nie od pojemnosci jak to ma miejsce u nas.Ja wyciagneł ta podkladke,przekladke,balszke(JAK ZWAł TAK ZWAł) I NIE WSADZAJAC TAM NICZEGO(porownywalem z innym accentem bez tego)skrecilem zastosowojac tylko krotsze o te ok 5mm sruby.I powiem szczerze ze nawet dupochamownia czuc ruznice!!15KM w 10min)sproboj,dodam ze ja tak jzdze juz ok roku i nic sie nie dzieje.

Pozdrwiam


P.S Jak cos moge wyslac foto tego dłąwika,gdzyz zachowalem sobie na pamiatke)
  
 
Cytat:
2007-12-31 15:04:37, Muczki pisze:
...P.S Jak cos moge wyslac foto tego dłąwika,gdzyz zachowalem sobie na pamiatke)


Wyślij proszę na przemek_pietruszka@o2.pl albo wstaw tutaj na forum.


EDIT: Sprawdziłem i u mnie w silniku jest dokładnie tak jak opisał Muczki.
I teraz prośba do wszystkich posiadaczy Lantry z silnikiem 1,6 16V z mocą 114 KM. Jeżeli masz taki silnik i masz możliwość zrobienia zdjęcia tego fragmentu silnika to zrób to proszę i albo wyślij mi na maila albo pochwal się na forum.

Chciałbym zobaczyć czy jest tam jakaś podkładka dystansowa wstawiona czy nie ma nic.

[ wiadomość edytowana przez: Cienki1980 dnia 2007-12-31 16:00:15 ]
  
 
Witam
U mnie jest 90km silnik 1,6 16v ale nie widze takiej blaszki przy dolocie. Może jest tak jak w civiku wewnątrz? Ktoś może się wypowiedzieć? Może ktoś rozbierał ten element i wie co tam jest w środku?
  
 
Znalazłem u czechów na forum podobną dyskusję
www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=593&postdays=0&postorder=asc&highlight=restriktor&start=15
jest tam zdjęcie i wypowiedź TomXP z identycznym motorem jak mój niestety nie znam języka i nie wiem czy to zdjęcie pokazuje dolot po demontażu czy pokazuje, że nie ma takiego ogranicznika? Może ktoś z grupowiczów zna czeski

[ wiadomość edytowana przez: speedmaster dnia 2008-02-10 19:12:24 ]
  
 
Ja stawiam, że jest to już zdjęcie po demontażu tego ogranicznika. Jeżeli go nie masz w tamtym miejscu znaczy to, że ktoś już go wyjął lub nigdy go nie było.

Najlepiej wybrać się na hamownie i sprawdzić ile KM ma samochód ... czy bliżej 90 czy 114 KM