7,5 przy 160-170km/h - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-07-11 11:04:30, -JACO- pisze:
aaaa sorka, nie zauważyłem.... Na Pb to inna historia... Choć nadal 6,5 wydaje mi się mocno podejrzane .....


W 1,5 taki wynik jest wykonalny.
Ja kupując moje Espero, zatankowałem do pełna w Wawce
i po przejechaniu 320km zatankowałem się w Łańcucie.
Wynik 6,6L/100km
Nie możliwe? A jednak.
Oto wyjaśnienie
Jako, że nie znałem samochodu i nastała już noc jechałem dość przyzwoicie,
czyli ok. 80-100km/h. raz tylko miałem 130.
Po 2 tygodniach założyłem LPG i ile teraz pali na Pb nie wiem.

Ale prawdą jest, że teraz samochód znam dobrze i wiem, czego mogę się po nim spodziewać,
jeżdżę dużo dynamiczniej i szybciej, więc i spalanie jest wyższe.
Nie wiem, czy byłbym teraz na tyle cierpliwy, by przez 4-5h
jechać z taką prędkością

A jako ciekawostka podam, że zmieniałem niedawno końcowy tłumik i spalanie już na dwóch tankowaniach miło się obniżyło.
Jak na razie nie podaję szczegółów, bo obserwacje trwają.


[ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2005-07-11 12:24:44 ]
  
 
Cytat:
2005-07-11 11:04:30, -JACO- pisze:
Na Pb to inna historia... Choć nadal 6,5 wydaje mi się mocno podejrzane


Z prędkościami było różnie - generalnie w granicach 120, w porywach do 160. Dystrybutory rzecz jasna także różne.
Nie porównywałbym tego wyniku do jakiejkolwiek trasy w Polsce, bo moje doświadczenie wskazuje, że stan dróg i jakość paliwa ma zasadnicze znaczenie.
Dziurawe i nierówne drogi = większe opory toczenia, a paliwo z "uszlachetniaczami" jest mniej wydajne.
Nigdy w Polsce nie udało mi się osiągnąć tak dobrych wyników jak za granicą.
  
 
Witam!
Mój esperak pokonał trasę Gliwice - Warszawa - Gliwice i po powrocie do gliwic zatankowałem do pełna moją monstrualną "bezkę" Wyszło 7,7 l/100 km LPG. Jestem zachwycony!
  
 
Cytat:
2005-07-11 20:54:53, Wolf_Gliwice pisze:
Witam! Mój esperak pokonał trasę Gliwice - Warszawa - Gliwice i po powrocie do gliwic zatankowałem do pełna moją monstrualną "bezkę" Wyszło 7,7 l/100 km LPG. Jestem zachwycony!



Fajnie, ale wez pod uwage, ze w swoim duzym zbiorniku w zaleznosci od dystrybutora, dnia, temperatury, cisnienia itd. moze Ci wejsc jakies 2 litry mniej lub wiecej, a jak Ci sie zawiezi plywak to nawet i 10l wbije Ci wiecej niz normalnie. To nie woda, ze sie napelni do pelna i sie bedzie wylewac
  
 
Cytat:
2005-07-11 20:54:53, Wolf_Gliwice pisze:
Witam! Mój esperak pokonał trasę Gliwice - Warszawa - Gliwice i po powrocie do gliwic zatankowałem do pełna moją monstrualną "bezkę" Wyszło 7,7 l/100 km LPG. Jestem zachwycony!



Ja bawie sie od paru dni w jazde ekonomiczna.
Narazie po pierwszym baku wyszlo 7.4l PB na setke.
Jazda typowo mieszana, miasto i trasa.
Na 400km okolo 60km z dwoma rowerami na dachu,
reszta z bagaznikiem i dwoma uchwytami rowerowymi,
ale bez rowerow. Silnik 1.5.
Eksperyment bedzie kontynuowany

q
  
 
ja od 15000 km prowadze szczegółowe statystyki...
wychodzi mi średnia 8,4 - 8,5 l/100 km.
silnik 1,8 bez gazu.
szczegółowe dane...
  
 
mam rowniez 1.8 na benzynie nigdy nie odwazylem sie przejechac nawet 20 km bo drogo.... Gazu pali w miescie 12-13 (spiesze sie bardzo) w trasie 9-10 zalezne od ilosci osob i czy sie spiesze czy nie bo raz dorownalem wynikowi z miasta (temu gornemu "13") ale wowczas nie schodzilo ponizej 150 (chyba ze ktos zajechal droge)
  
 
To teraz Was powalę
Caroline Vectra 2,0 - trasa z Łodzi do Częstochowy dosyć mocna jazda w 4 osoby bez bagażu - średnie spalanie gazu 13,4
  
 
u mnie 7.9 bylo w silniku 1.5 przy okolo 90 do 100km max i bardzo lekkiej jezdzie. Mysle, ze max mozna zejsc do 7.5
Pozdrawiam

  
 
mi na trasie na 300 km przy predkosci 120/130 spalił 20 literków paliwa silnik 1,5
  
 
Cytat:
2005-07-10 13:03:17, pawellewinski pisze:
Wczoraj byłem na trasie...... 9,6 L na 100 km. Espero 1,8 CD z LPG.... mocno cisniety, sporo wyprzedzania, 183 ( około ) kmh wyciągniente w drodze z Czestochowy do Łodzi. Na pokładzie były 4 osoby ( 3 kobiety i Ja ) no i pełny bagaznik. Pojawił sie tylko mały kłopot.... i odrazu prosze o odp. Przy wcisnieciu sprzegła gdy jade na 5 biegu ( szybko ) samochód gas...... obroty gwałtownie spadały i kicha Gdzie z tym isc ? Co to moze byc ?


mozesz mic ustawionego cut-offa, puszczasz gaz, komputer chce oszczedzic gazu i odcina gaz ale obroty spadaja tak szybko ze nie zdazy spowrotem naleciec gazu i auto gasnie...
  
 
Ile Ty jechales 300 kmh chyba bo to niemozliwe chyba ze hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz
hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz hamulec gaz
  
 
Cytat:
pawellewinski pisze:
Pojawił sie tylko mały kłopot.... i odrazu prosze o odp. Przy wcisnieciu sprzegła gdy jade na 5 biegu ( szybko ) samochód gas...... obroty gwałtownie spadały i kicha Gdzie z tym isc ? Co to moze byc ?



Ja już jednemu radziłem na forum w tym temacie, ale ... nie chciał mnie słuchać.
Temat gaśniecia na luzie (wprost z dużej mocy silnika) wynika z nagle przewzbogaconej mieszanki paliwowej - odwrotnie niż piszą wszycy spece, że rzekomo z nadmiaru powietrza.
Schyl się do parownika, przykręć (PRZYkręć - odwrotność odkręcania!) śrubę regulacji o 1 - 1.5 - 2 (lub więcej) obrotów.

Pozdro
  
 
U mnie na trasie zawsze było ok. 8.6 l LPG/100km. Przy prędkościach "autostradowych" powyżej 130km/h palił więcej (ważna uwaga : często 140km/h na liczniku oznacza realnie np. 132 km/h - TRZEBA liczyć wg stopera i słupków na drodze).
Ostatni wyjazd Niemcy-Francja-Włochy też wyszedł ok. 8.7 l LPG/100km, jednak przy niepotrzebnie zbyt mocno wzbogaconej mieszance (wtedy było tak gorąco, że nawet nie chciało mi się schylać do reduktora).

A tu niespodzianka z lipca 2005 - Esperak spalał ok. 7.7 l LPG/100 km w drodze do Bułgarii !!!
Z powrotem, aby ominąć ZŁODZIEI CELNIKÓW RUMUŃSKICH jechałem przez Serbię z opcją zapłaty za autostrady i na autostradzie (130-140 km/h) w Serbii i na Węgrzech trochę wzrastało zużycie.
Jednak średnie zużycie z 3360km wyniosło 7.85 l LPG/100 km !!!

  
 
Cytat:
2005-08-01 16:37:40, Dariusz pisze:
U mnie na trasie zawsze było ok. 8.6 l LPG/100km. Przy prędkościach "autostradowych" powyżej 130km/h palił więcej (ważna uwaga : często 140km/h na liczniku oznacza realnie np. 132 km/h - TRZEBA liczyć wg stopera i słupków na drodze). Ostatni wyjazd Niemcy-Francja-Włochy też wyszedł ok. 8.7 l LPG/100km, jednak przy niepotrzebnie zbyt mocno wzbogaconej mieszance (wtedy było tak gorąco, że nawet nie chciało mi się schylać do reduktora). A tu niespodzianka z lipca 2005 - Esperak spalał ok. 7.7 l LPG/100 km w drodze do Bułgarii !!! Z powrotem, aby ominąć ZŁODZIEI CELNIKÓW RUMUŃSKICH jechałem przez Serbię z opcją zapłaty za autostrady i na autostradzie (130-140 km/h) w Serbii i na Węgrzech trochę wzrastało zużycie. Jednak średnie zużycie z 3360km wyniosło 7.85 l LPG/100 km !!!


ja bylem teraz w niemczech....przy predkosciach autostradowych 150do160 na liczniku spalil mi tyle ze mie przed polska granica sie gaz skonczylmimo ze liczylem ze bedzie 11palil...
dzisiaj znowu tankowalem i wyszlo 8litrow lpg po polskich drogach (okolo 110km/h) i troche po miescie...
  
 
Hej,

Na Trasie Krynica Morska Warszawa spalił mi 7 litrów LPG na 100, ale jechałem nie wiecej niż 110 km/h . Silnik 1,5 jedna osoba z bagażnikiem mało obciążonym.
Bardzo dużo pomogłowywalenie katalizatora(niestety)
PZDR
Bojkot